luchtfilter ploft eruit ??
luchtfilter ploft eruit ??
Vandaag voor 't eerst lekker wezen toeren met m'n "nieuwe"eendje!
Zo nu endan ff de motorkap omhoog om te kijken of alles nog goed ging daar. Steeds als ik keek (ongv. om de 10 km) was het luchtfilter omhoog gekomen uit z'n huisje?? Heb em weer goed vast gedraaid maar hij springt er steeds weer uit...
Hoe kan dit?? niks ernstigs hoop ik? verder loopt ie prima, dacht ik...
Kan iemand mij helpen??
PJ
Zo nu endan ff de motorkap omhoog om te kijken of alles nog goed ging daar. Steeds als ik keek (ongv. om de 10 km) was het luchtfilter omhoog gekomen uit z'n huisje?? Heb em weer goed vast gedraaid maar hij springt er steeds weer uit...
Hoe kan dit?? niks ernstigs hoop ik? verder loopt ie prima, dacht ik...
Kan iemand mij helpen??
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
-
- Veelvuldig poster
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Hoor je ook een plof tijdens het starten?
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8371
Anders kan het ook zijn dat het gewoon oud is en los trilt. Bij mn pa zit de deksel ook erg los. Daar zijn aan de rand 3 parkertjes in geschroeft om hem op zn plek te houden.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8371
Anders kan het ook zijn dat het gewoon oud is en los trilt. Bij mn pa zit de deksel ook erg los. Daar zijn aan de rand 3 parkertjes in geschroeft om hem op zn plek te houden.
Als ik start is er niks aan de hand! geen plof.
Maar na een ritje ligt ie eruit..
Toen ik hem vorige week ophaalde moest ik er ong. 150 km mee trug naar huis rijden en toen ik bij thuiskomst onder de motorkap keek
was ie er ook uit geploft.
Toen verder niet bij nagedacht, maar vast gedraaid.
Er zat toen wel olie in het luchtfilterhuis maar die heb ik helemaal schoongemaakt. Daar heb ik nu geen last meer van maar het filter vliegt er dus nog wel steeds uit. Hij lekt toch ook wel behoorlijk olie aan de onderkant! Zal daar het probleem zitten? Ik heb verder nog niks uit elkaar gehaald.( heb net de vraagbaak binnen)
Of idd gewoon vast zetten dat deksel met parkers ofzo en rijden??
Ik wil em niet in de soep draaien!! Hij is al bijna 30 jr..
Ik ga dit weekend eerst maar lekker rijden en van het eendgevoel genieten
(zonu en dan ffkijke onder t kapje) en dan horen jullie hier wel hoe het gaat!!
Bonne chance!!
PJ

Maar na een ritje ligt ie eruit..
Toen ik hem vorige week ophaalde moest ik er ong. 150 km mee trug naar huis rijden en toen ik bij thuiskomst onder de motorkap keek
was ie er ook uit geploft.
Toen verder niet bij nagedacht, maar vast gedraaid.
Er zat toen wel olie in het luchtfilterhuis maar die heb ik helemaal schoongemaakt. Daar heb ik nu geen last meer van maar het filter vliegt er dus nog wel steeds uit. Hij lekt toch ook wel behoorlijk olie aan de onderkant! Zal daar het probleem zitten? Ik heb verder nog niks uit elkaar gehaald.( heb net de vraagbaak binnen)
Of idd gewoon vast zetten dat deksel met parkers ofzo en rijden??
Ik wil em niet in de soep draaien!! Hij is al bijna 30 jr..
Ik ga dit weekend eerst maar lekker rijden en van het eendgevoel genieten
(zonu en dan ffkijke onder t kapje) en dan horen jullie hier wel hoe het gaat!!
Bonne chance!!
PJ

2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 16 Break 2001
idd!!! AZL57
Ik heb ff gekeken naar die haakjes(wist ik veel
) en er is 1tje
afgebroken!! Achteraf heb ik bij het schoonmaken van het filterhuis wel een klein stukje plastic gevonden, dat was dat afgebroken haakje natuurlijk!!Daar verzin ik wel wat op, en dan maar es kijken of ie dan blijft zitten!! Hoop dat dat alles is..........
Nu het olielek nog opsporen...
Bedankt!!
PJ
Ik heb ff gekeken naar die haakjes(wist ik veel

afgebroken!! Achteraf heb ik bij het schoonmaken van het filterhuis wel een klein stukje plastic gevonden, dat was dat afgebroken haakje natuurlijk!!Daar verzin ik wel wat op, en dan maar es kijken of ie dan blijft zitten!! Hoop dat dat alles is..........
Nu het olielek nog opsporen...
Bedankt!!
PJ
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 16 Break 2001
- Jeroen-citroen
- Moderator
- bartje2212
- Regelmatige poster
Lucht filter poft eruit ,dat had ik ook bij mijn eend vastzeten met parkers vind ik niet mooi dus moest ik denken aan die beugel die bij xantia's zit op de hml tank.
zoeen gebogen van een stangetje en die zit er nu al maanden op en geen probleem meer.is ook nog handigzonder gereedschap te demonteren simpel=eend
zoeen gebogen van een stangetje en die zit er nu al maanden op en geen probleem meer.is ook nog handigzonder gereedschap te demonteren simpel=eend
Witte 2cv6 speciaal met club dak