Pagina 1 van 1
Bouw je bij een Visa-conversie ook het koppelinghuis over?
Geplaatst: zo 23 aug, 2009 21:14
door 18-MU-09
Net voor het eerst van m'n leven een Visa van zijn/haar motorblok verlost. Dat blok wil ik t.z.t. in een Eend zetten.
Nu heeft iedereen het altijd over die sensoren die ook mee moeten worden overgebouwd in de Eend. Maar zie ik het goed dan zitten die sensoren op het koppelinghuis.
Bouwt men dan het Visblok plus Visakoppelinghuis over?
En de bedrading naar de computer, wordt die ook gebruikt (= uit de kabelboom gepeuterd) of kan men volstaan met alleen de computer uit te bouwen?
Geplaatst: zo 23 aug, 2009 21:27
door Rossero
Volgens mij past een koppelingshuis niet in verband met de schijfremmen. Deze is te kort
Geplaatst: zo 23 aug, 2009 22:17
door björn
volgens mij is er een topic over dit
en ja je gebruikt de eend bak gewoon met een custom made censor beugel (hier zijn verschilende van tekoop bij de betere eenden boer)
en er zijn daar ook draad schemas tekrijgen voor een draad boom te maken vooor de om bouw nar de komputer
er is nu ook een kit om een 123 egnision op een visa tebouwen
dus zoek en bel rond
Geplaatst: di 25 aug, 2009 10:40
door 18-MU-09
Björn schreef:
volgens mij is er een topic over dit
.
Ja, ik meen zoiets ook ooit gezien te hebben, maar kan het niet terug vinden in de rubriek Visa-conversies.
Als je in plaats van het Visa-koppelinghuis een censorbeugel gebruikt, peuter je dan de sensors van het koppelinghuis af en plaats je die sensors dan op die beugel?
Geplaatst: di 25 aug, 2009 12:37
door björn
ja en je boort en fijlt 2 gaten in het klokhuis van je bak
er is een censor beugel die tussen bak en motor komt en 1 die achter de moererkomt die de bak en motor bij elkaar houd
de laatse is het makelijkst
bij burton e le patron kun je zo terecht
Geplaatst: di 25 aug, 2009 13:34
door 2cvpieter
je mag anders wel bij mij spieken hoe het zit woon in naarden en werk in a,dam
Geplaatst: di 25 aug, 2009 15:15
door backfire
Voor de pasvorm heb ik van de achterste bussen van de versnellingsbak 5 mm afgehaald en zo ook van de bouten. Dit om te voorkomen dat er onnodige druk komt te staan op het ophangrubber.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 12:35
door björn
dat heb ik ook gedaan
heb namelijk ook een beugel die er tussen zit
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 15:02
door rusty
ik zou gaan voor een beugel die achter de bak gemonteerd wordt, heeft mijnsinziens een paar voordelen:
-priseas blijft volledig in koppelingsplaat
-koppelingshevel hoeft niet verbogen te worden
-en nog iets waar ik nu ff niet op kan komen
nadeel is wel dat je de starterkrans op het vliegwiel c.a. 5 mm verder naar voren moet plaatsen, anders raken de tanden van je startmotor de starterkrans! (starterkrans eraf, vliegwiel afdraaien, starterkrans in de oven op 200 graden en eromheen leggen (p.s. ik heb een adapter om viegwiel in een draaibank te spannen))
kun je meteen een starterkrans van een 2cv6 eropzetten, kun je ook die startmotor gebruiken, die van een visa heeft een ander aantal tanden en zijn dus niet uitwisselbaar!
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: di 15 sep, 2009 23:10
door the Nosepicker
Ik heb mijn visa 10 jaar geleden met Jeroen in de eend gelepeld. In die 10 jaar nooit gef#k met de sensoren gehad.
Hij bouwde in die periode het bakdeel met de sensoren in de eendenbak in (zagen-passen-zagen) Geen geklooi met de priseas. Wel starterkrans verzetten op het vliegwiel.
Voor foto's kun je me pm-en.
Geplaatst: do 30 sep, 2010 21:18
door Hannes de geitjesboer
In verband met die tandkrans op het vliegwiel (starterkrans) : ik heb hier 2 visa-blokjes liggen, 1 met het oude systeem koppeling (met 3 drukvingers) en 1 met het nieuwere systeem (drukgroep met diafragma). De vliegwielen zijn niet dezelfde (vond ik ook terug op Cat's site).
Als ik ze naast elkaar zie, dan zit de starterkrans niet op dezelfde afstand, bij het oudere type zit die al iets meer naar de bak toe, bij nieuwer type zit de rand van de starterkrans gelijk met de rand van het vliegwiel (kant motor).
Nu de vraag : Moet bij beide types de starterkrans verplaatst worden?
Re: Bouw je bij een Visa-conversie ook het koppelinghuis ove
Geplaatst: do 30 sep, 2010 21:36
door Wim van den Bergh
18-MU-09 schreef:Net voor het eerst van m'n leven een Visa van zijn/haar motorblok verlost. Dat blok wil ik t.z.t. in een Eend zetten.
De kitcar jongens hebben beugeltjes voor de sensoren en pasbusjes voor de bak. Simpel en handig.
Er is ook een electronische ontsteking die de hele VISA bedrading, computer en sensoren zooi overbodig maakt. Dan heb je net als bij de eend een ontsteking voorop je blok, elektronisch en betrouwbaar, zonder zaagwerk in je bak geen draden wirwar onder de kap en makkelijke montage.