Pagina 1 van 2
koude start
Geplaatst: di 25 aug, 2009 11:49
door 2cv1988
als ik men eend laat binnen slapen (in de garage) en ik maak ze de volgende dag wakker, dan start ze binnen de seconde, dan pruttelt ze wat, even goed doorpompen en ze loopt als een klokje, maar nu. . . mijn vrouw heeft onlangs een splinternieuwe fiat 500 gekocht, (tegen mijn zin natuurlijk) maarja, haar fiat 500 slaapt nu binnen, en mijn eendje moet maar buiten staan, als ik ze dan smorgens wil starten, start ze echt slecht, met heel veel overslagen, ik heb nog geen truuks uitgeprobeerd van pompen of iets dergelijks, ik trek de choke gewoon een kwartslag uit , ik pomp 3x en dan begin ik te starten, ik durf niet te pompen tijdens het starten omdat ik ze anders misschien verzuip. . . heeft iemand hier truuks voor?
grtz
Geplaatst: di 25 aug, 2009 12:31
door Willem2
Ik geef altijd vol gas zonder choke. Als ie dan aanslaat gas los en de choke uittrekken. Maar volgens mij is het bij veel eenden anders.
Geplaatst: di 25 aug, 2009 12:54
door 2cv1988
kheb die truuk net eens geprobeerd, niets hoor. . . toch bedankt!
Geplaatst: di 25 aug, 2009 13:27
door 2cvmaarten
Ik doe het meestal net andersom. Mijn eend slaapt ook buiten en ik start haar altijd met de choke open en zonder gas anders is de kans op verzuipen groot.
Starten is lopen na een nacht staan bij mij.
Geplaatst: di 25 aug, 2009 14:52
door Jeroen-citroen
De mijne deed het ook het best met gewoon de choke vol open en niet aan het gas komen. Zodra hij dan loopt druk je gewoon de choke weer een stuk terug.
(beste optie is natuurlijk de fiat buiten te laten slapen
maar daar heb je zelf vast ook aan gedacht
)
Geplaatst: di 25 aug, 2009 15:17
door backfire
w8 ff inderdaad omgedraaide wereld, een fiat 500 welke met de modernste technieken goed bestand is tegen de roestduivel mot gewoon op straat slapen. De eend hoort ten alle tijden binnen. Daarbij komt nog dat de eend alleen meer waard wordt als ie niet verder roest en de fiat alleen maar minder.
Geplaatst: di 25 aug, 2009 15:34
door Kulio
Probeer eens een electronische ontsteking. De kosten heb je er binnen no-time uit wegens lager benzineverbruik. En hij start koud een stuk beter.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 10:30
door 2cv1988
Jeroen-citroen schreef:De mijne deed het ook het best met gewoon de choke vol open en niet aan het gas komen. Zodra hij dan loopt druk je gewoon de choke weer een stuk terug.
(beste optie is natuurlijk de fiat buiten te laten slapen
maar daar heb je zelf vast ook aan gedacht
)
ik kan niet op tegen mijn vrouw haar koppigheid! man man man het is erg vandaag de dag . . .
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 10:35
door Bluespirit
Dat wordt dus nog een garagebox aanschaffen
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 10:35
door 2cv1988
ik heb eindelijk de truuk gevonden! de mijne start het best zonder choke of gas, na een halve minuut loopt ze, tijdens het starten gaat de startmotor alsmaar sneller en ik laat los als mijn oliedruklampje stopt met knipperen, dan begint ze te pruttelen voor 5 a 10 seconden, wat spelen met de choke en ik ben vertrokken. . . alle eenden zijn anders... toch bedankt voor jullie hulp!
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 12:14
door dyane_maniac
2cv1988 schreef:ik heb eindelijk de truuk gevonden! de mijne start het best zonder choke of gas, na een halve minuut loopt ze,
mwah dat klinkt toch alsof er IETs niet 100% is hoor
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 12:59
door backfire
Met dit weer dan trek ik de choke maar 1/4 uit en start zonder gas te geven.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 13:11
door Casonline
Is het niet dat er vocht in je bougiekabels komt (omdat ze misschien een beetje oud zijn) en dat daardoor het als ze buiten slaapt ze slecht start??
Het klinkt voor mij een beetje als vocht, door het verschil tussen binnen en buiten slapen. Neem aan dat je garage ook de buiten temperatuur heeft. Het is maar een ideetje hoor.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 13:37
door 2cv1988
het kan, maar ik moet zeggen, ik heb mijn 2cv van mijn grootmoeder geerfd , zij had hem gekocht in 88 en toen ze stierf in 2004 is hij naar mij gegaan, nog nooit zijn er kabels vervangen geweest...
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 14:20
door dyane_maniac
dan zou ik dat definitely doen. grote kans dat ie stukken beter start en rijdt! en mag ik dan vragen of ie wel regelmatig een beurtje krijgt? ook doen! maakt je eend zoveel betrouwbaarder en het rijdt stukken fijner