Pagina 1 van 2

Ontluchten heelpt niet

Geplaatst: wo 26 aug, 2009 22:51
door retep
Hallo, Ik heb iets waar ik nog niet eerder tegenaangelopen ben. Ontluchten van de remmen heeft geen effect. Als je remt dan gaat ie bij 1 keer intrappen veel dieper en is de remwerking minder dan wanneer je 2 of meer keren trapt. Zou het kunnen dat de hoofdremcilinder 1 van die O ringen lek heeft? Dank voor de responce

Peer

Geplaatst: wo 26 aug, 2009 23:40
door 2cvmaarten
Ik heb het zelfde gehad maar dat kan meerdere oorzaken hebben;

Hoofdremcilinder
Remklauw niet meer goed (revisieset kost 5 euro!)
Achterremmen stellen.

Ik zou dus eerst eens kijken waar precies het probleem zit.
Succes

Geplaatst: do 27 aug, 2009 00:01
door Punky
Dit had mijn Ami8 ook. Achterremmen gesteld en het was opgelost. :wink:

Geplaatst: do 27 aug, 2009 07:53
door Dyane
Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.

Geplaatst: do 27 aug, 2009 08:26
door backfire
LHM trekt net juist minder vocht aan dan DOT.

Geplaatst: do 27 aug, 2009 12:25
door Bartineendyane
ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?

Geplaatst: do 27 aug, 2009 22:19
door retep
2cvmaarten schreef:Ik heb het zelfde gehad maar dat kan meerdere oorzaken hebben;

Hoofdremcilinder
Remklauw niet meer goed (revisieset kost 5 euro!)
Achterremmen stellen.

Ik zou dus eerst eens kijken waar precies het probleem zit.
Succes
Dank je, probleem is wel dat er geen zichtbaar lek ofzo is. Wat is dan de meest waarschijnlijke veroorzaker,... ?

Geplaatst: do 27 aug, 2009 22:20
door retep
Dyane schreef:Indien de remolie al een tijd niet is ververst kan dit ook het probleem zijn. Er kan vocht in de LHM zitten en dat is weer samenpersbaar. LHM trek geloof ik meer vocht aan. Onderweg naar Tjechie hadden we het probleem ook. Ook achter ontluchten en het probleem was redelijk opgelost. Op de wereldmeeting de boel ververst en het probleem was opgelost.

Ik heb de LHM ververst, zonder effect.

Geplaatst: do 27 aug, 2009 22:26
door retep
Bartineendyane schreef:ik heb hetzelfde probleem....wil eerst proberen met remmen stellen maar kan hier opt forum geen how-to of iets dergelijks vinden..iemand?
http://www.xs4all.nl/~kflink/hints_en_tips.htm
http://2cvraid.blogspot.com/2009_01_01_archive.html

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 09:47
door backfire
Hoofdremcilinder is de meest waarschijnlijke veroorzaker

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 09:55
door Gerard2cv
Als het rempedaal hard is betekend dat dat er geen lucht in zit.Als het pedaal de eerste keer diep zit betekend dat je veel olie het systeem in moet pompen om de remmen aan te laten liggen,dus remmen stellen.Dat brengt het pedaal omhoog.Ontluchten heeft alleen zin als het pedaal op een spons lijkt.

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 10:01
door Punky
Van het ABS kitcar-forum:

Re: De Ami van Punky

Wim van den Bergh op wo 19 aug 2009, 00:03

punky schreef:
Hoe stel je de achtertrommels zonder ze te demonteren?

Uit laten voeren door toevallige aanwezige :
Draagarm omhoog, ringsleutel 14 in de hand nemen, wiel draaien, voorste nok verdraaien tot rem aanloopt, klein beetje terug (idem voor achterste nok), draagarm weer laten rusten, dit alles terwijl je met pilsje in de hand deze aanwijzingen door geeft aan uitvoerder.

Als hij/zij dit correct heeft uitgevoerd behoeft de andere kant geen aanwijzingen en kun je de tweede pils in alle rust genieten.

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 10:10
door Bartineendyane
dankje punky..klinkt simpel zo;) Ga er eens naar kijken binnenkort

@gerard, ik begrijp dat wanneer het pedaal te diep zit dat het een kwestie van stellen is. Echter het probleem wat ik aangeef is dat hij bij de 2e keer pompen/remmen hoger zit dan de eerste. Dat vond ik wat vreemd...

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 10:19
door André Post
Houdt er rekening mee dat die stelmoeren erg zwaar kunnen gaan.
Ik zelf geef de voorkeur aan een iets afgeslepen zeskantige dop, daarmee heb ja maximale grip op de moer.
Door het afslijpen haal je de schuine rand van de dop, dus nog meer raakvlak.

Geplaatst: vr 28 aug, 2009 11:00
door Punky
Ik ben begonnen met de stelmoeren 2 dagen van te voren 2x per dag in te spuiten met WD40.