Pagina 1 van 1

Dyane eind overbrenging in eendenbak.

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 14:50
door CitRoel
Hoe werkt zoiets eigenlijk?Is het makkelijk in je bak te bouwen?Ik ben niet zo'n scheurijzer maar ik ben wel benieuwd hoe het in elkaar zit.

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 18:34
door backfire
Als je zelf goed kunt sleutelen is het goed te doen, ja hoe werkt zo iets, je maakt je bak open, haalt de differentieel er uit en de daarbij behorende as in je versnellingsbak. Deze vervangen door de dyane versie. Vervolgens moet je de boel uitlijnen met vulplaatjes, zodat de tandwielen elkaar op de juiste plek raken. Dat laatste heb ik laten doen, want dat is wel erg secuur. Doe je dat verkeerd dan ligt je bak erg snel in puin. Je hebt er 0,0 aan als je geen opgevoerde motor hebt en dat heeft te maken met het feit dat de orginele bak heel erg goed berekend is op de luchtweerstand en het vermogen van de motor.

hier de verschillende naast elkaar

Afbeelding

Geplaatst: ma 7 sep, 2009 09:49
door CitRoel
Oké, niet al te ingewikkeld op het uitlijnen na.Maar dit is dus meer iets voor een bigbore of visa.Het is me duidelijk, tnkx!

Geplaatst: do 10 sep, 2009 08:58
door Leen
Uitlijnen? Je moet je pignionwiel diepte heel nauwkeurig afstellen. Hier is speciaal gereedschap voor nodig en is best lastig. Indien je dit niet goed doet hou je een herrie bak over. Daarna moet je idd de speling tussen het kroonwiel en pignionwiel afstellen.

grt, leen