Pagina 1 van 1
schokken
Geplaatst: za 12 sep, 2009 15:55
door 2cv1988
hoi, mijn 2cv loopt nu zoals het moet... dankzij jullie advies (waarvoor dank) maar toch is er nog 1 ding...
als ik in eerste wil vertrekken, dan schokt mijn eend als een gek. geef ik nu weinig gas of veel gas --> geen verandering... hoe komt dit?
grtz
Geplaatst: za 12 sep, 2009 16:40
door Gerard2cv
Is dit nog nog met de koppeling slippend of ook met de koppeling los?
Je zit normaal maar heel kort in zijn 1ste versnelling.
Geplaatst: za 12 sep, 2009 16:57
door 2cv1988
[quote="Gerard2cv"]Is dit nog nog met de koppeling slippend of ook met de koppeling los?
Je zit normaal maar heel kort in zijn 1ste versnelling.[/quote]
als mijn koppeling opkomt, begint ze, en ze stopt met schokken als ik 15 kph rijd, meestal ga ik tot 25 in eerste...
Geplaatst: za 12 sep, 2009 17:29
door Gerard2cv
Je kan eens kijken naar het stationaire mengsel.Dat is die schroef onderaan de carburator.die moet zo staan dat hij het hoogdte toerental draait.als dat te hoog wordt kan je hem bij de gasklep zachter zetten.
succes.
Geplaatst: za 12 sep, 2009 17:31
door AZL57
is het geen vettige /versleten koppeling?
Geplaatst: za 12 sep, 2009 17:35
door Gerard2cv
Nee, dan zou hij altijd als je de koppeling op laat komen trillen
Geplaatst: za 12 sep, 2009 17:50
door 2cv1988
ik zal eens naar die schroef kijken! bedankt
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 21:55
door Lambèr
mijn Charlestonnetje had er ook last van, alleen heb ik er niet naar gekeken maar aan gedraaid en verdraaid het heeft geholpen.
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 23:03
door dyane_maniac
ik denk toch ook meer in de richting van wat azl57 zegt. of vette koppelingsplaten, maar check ook je ophanging van je versnellingsbak (je achterste motor(bak)steun dus).
ik heb dit (vette platen en slechte baksteun) gehad en het schokken trad bij mij alleen op bij weg rijden en was best heftig bokken.
Geplaatst: di 27 okt, 2009 06:39
door deusjevo
dyane_maniac schreef:ik heb dit (vette platen en slechte baksteun) gehad en het schokken trad bij mij alleen op bij weg rijden en was best heftig bokken.
Je kan toch proberen die platen "schoon te branden" door ze te laten slippen tegen een stoeprandje of zo
't Fijne weet ik niet daarvan...
Geplaatst: di 27 okt, 2009 10:14
door j b
ik heb hetzelfde probleem. het is mij echter pas opgevallen sinds ik mijn kilometer kabel los heb gehad van het blok. deze heb ik niet meer (nog niet) vastgezet met het boutje maar er gewoon ingestoken. heb inmiddels wel wat km gereden en de teller werkt gewoon. zou dan via deze weg de olie uit de versnellingsbak hebben kunnen lopen???
Geplaatst: di 27 okt, 2009 10:21
door Gerard2cv
Dat kan je zien.
Geplaatst: di 27 okt, 2009 10:36
door dyane_maniac
maar dat het dan op je koppelingsplaten komt lijkt me heel erg stug.
@ericsaskia: is wel een erge houtje touwtje manier. en het neemt dan de oorzak niet weg natuurlijk dus grote kans dat je binnenkort aan de beurt bent.
ik zou erst het achterste rubber checken (even krik onder de bak en even goed omhoog/omlaag. zie je het rubber erg bewegen tov de bouten: vervangen. dit is vrij eenvoudig te checken en te verhelpen. is ook niet kostbaar
en tsja anders even het blok er uit. klinkt omvangrijker dan het is