verschil tussen 6 motoren

Plaats reactie
björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

verschil tussen 6 motoren

Bericht door björn » zo 20 sep, 2009 19:20

ik heb een mischien rare vraag
als je en 2cv6 enkel carb motor heb en die word vervangen door 1 motor met dubbeltraps
maar dan moet je de pedalen veranderen
maar kan ik dan niet ook gewoon het spruitstuk met carb verwisselen????
of werkt dat niet op elkaar zit er verschil in de 2twee 6 motoren???
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 20 sep, 2009 19:29

Je kan of een zgn "omkeer mechanisme" inbouwen (uit bijv een oude Dyane of Mehari) dan kan je je plankje behouden en heb je iets meer vermogen door de tweetraps carburateur, of je zet je oude spruitstuk op het nieuwe blok dan heb je nog steeds je gasplankje maar ook hetzelfde vermogen als eerst.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 20 sep, 2009 19:43

dat kantelmechanisme is moeilijk te vinden
maar dat laatste is iegenlijk mijn vraag
dat geeft dus geen problemen als ik een enkeltraps op een dubbel traps motor doe
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 20 sep, 2009 19:55

nee behalve het verbruik ;-)
diverse Citroens, wat anders.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 20 sep, 2009 19:57

verbruik???
dat word minder bedoel je
maar er is een pendalen setje binnen hand berijk hoor ik net dus we kunnen kiezen
bedankt allemaal
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5244
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 20 sep, 2009 20:00

met een enkele wordt het minder ;-), is tenminste mijn ervaring en hij hangt beter aan het gas bergop. En dat hebben we hier nogal eens ...
diverse Citroens, wat anders.

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » zo 20 sep, 2009 20:33

inderdaad een enkel traps loopt zuiniger
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 21 sep, 2009 09:30

Dat verbruik ligt wel aan je rijstijl,want met een dubbeltraps kan je op de eerste trap wel zuiniger rijden,want de eerste trap is kleiner dan de venturie van de enkeltraps.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » ma 21 sep, 2009 10:37

als je een dubbeltraps carb gebruikt met een gaspedaal (zoals bij mijn Dyane) moet je wel de juiste twee traps carb gebruiken. met een langere hendel. Anders heb je geen gevoel in je gaspedaal

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » ma 21 sep, 2009 13:53

Gerard2cv schreef:Dat verbruik ligt wel aan je rijstijl,want met een dubbeltraps kan je op de eerste trap wel zuiniger rijden,want de eerste trap is kleiner dan de venturie van de enkeltraps.
Je rijdt toch eigenlijk alleen maar zuiniger als je met allebei dezelfde snelheid neemt en dan gaat meten ?
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 sep, 2009 16:45

Yep en dan zal een dubbeltraps zuiniger zijn. Gelieve te meten met 80 km/h, want daarboven komt ongeveer de 2e trap in. En ook niet vergelijken met een 4tje of 18pk want die zijn zo wie zo zuiniger bij 80 km/h. Een 18pk loopt als ik me nog goed herinner bij 60km/h 1:30.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 21 sep, 2009 18:54

Met een dubbeltraps carbu en een snelheid niet veel hoger dan 90 km/h haal je met 2 vingers in de neus ruim 1:19. Maar dan moet je motor wel goed schoon zijn.

Plaats reactie