Pagina 1 van 1

Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 22:51
door Arie Mehari
Hallo mede-2CV'ers,

Ik heb een probleem met mijn 2CV's!

Probleem 1:

2CV6 Special 1981
Als ik een uurtje heb gereden verlies ik alle druk op mijn pedaal en moet ik stevig pompen om tot stilstand te komen. Na een minuut of 10 is de druk weer normaal en kan ik weer verder! (met zweet op mijn rug). Inmiddels heb ik de remleidingen weggebogen van de uitlaat en beide wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen maar het probleem blijft!! Wie weet waar de oorzaak ligt?

Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Arie

Re: Perfecte remmen tot ca. een uurtje toeren

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 23:34
door Captain Krimson
Arie Mehari schreef: Probleem 2:
2CV6 Club 1985
Bij de APK constateerde ze remverschil achter (bijrijderszijde) van meer dan 40 %. Nieuwe wielremcilinders erop, de boel weer lekker opgeschuurd en bijgesteld. Herkeuring ...... weer 40% alsof ik er niets aan had gedaan! Wie weet waar ditaan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Arie
vastzittende remschoenen? Dat zou je gemerkt moeten hebben bij de demontage....

geen idee eigenlijk...










graag gedaan.....

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 01:00
door tinouck
(zelf niet zo technisch) maar het volgende is bij mij gebeurt :
was ook teveel verschil , en na het omruilen van de deksels,rechts=naar links en andersom was dit een stuk minder
klinkt heel onbenullig dit maar het bleek destijds voor mijn eend de oplossing.
Succes!
Welkom trouwens( enne ook een mehari?zoals je naam doet vermoeden :D ?)

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 05:40
door André Post
Ik ken een geval waarbij de stofkapjes van de nieuwe remcilinders zo stug waren
dat ze de zuigers verder terug drukten dan de schoenen zelf.
"81 heeft schijfremmen?
Kan ook met trommels, remmen slepen iets waardoor ze over verhit raken, vooral voor.

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 18:12
door AZL57
vocht in je remvloesitof of is ie ook vervangen?

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 21:09
door Bjorn
ik denk idd ook vocht. Oude remvloeistof bevat vaak teveel vocht wat vervolgens erg snel gaat koken (en dus veranderdt in gas) Een gas is samendrukbaar en een vloeistof niet, met als gevolg dat je remdruk wegvalt.

Geplaatst: wo 23 sep, 2009 18:15
door Arie Mehari
Probleem 2 is inmiddels opgelost! Voor de zoveelste keer de trommels eraf, nu nieuwe remschoenen erop, alles grondig schoongemaakt trommels gewisseld en afgesteld! Fluitend door de apk! Geen idee wat nu het probleem was maar het is opgelost.

Op naar probleem 1:

Bij het vervangen van de hoofdremcilinder en niet lang daarna de wielremcilinders heb ik beide keren de remmen grondig ontlucht! De ouwe lhm zou er nu wel uit moeten zijn denk ik maar aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst: wo 23 sep, 2009 20:30
door AZL57
zijn de voorremmen ook gereviseerd (nieuwe rubberringen?) Ik had hier laatst een exemplaar dat beschadigde zuigertjes in de voorremmen had, de blokkeerde op gegeven moment gewoon.

Geplaatst: do 24 sep, 2009 10:38
door Joos
Arie Mehari schreef:aankomend weekend zal ik het reservoir eens leegtrappen en opnieuw vullen. Wie weet!
Best ook even de leidingen doorpompen dan.

Geplaatst: vr 25 sep, 2009 10:33
door Punky
Heb dit probleem een tijd geleden gehad. Alles vervangen en niks leek te helpen.

Zijn de achterremmen goed afgesteld?
LHM geheel vervangen en de auto ontluchten door hem ook eens te ontluchten met de kant waar de ontluchtingsnippel voor zit opgekrikt. Dan haal je de laatste lucht eruit. Dit was bij mij vermoedelijk het probleem.