Pagina 1 van 3

Invoeren 2CV?

Geplaatst: wo 3 mar, 2004 17:21
door Pelle
Beste Eendgebruikers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooi Eendje wat aan mijn verwachtingen voldoet. Ik heb er nu eentje zien staan die nog geimporteerd moet worden vanuit Frankrijk. Hij staat wel al in Nederland. Heeft iemand enig idee hoe dit zit met de kosten en APK-keuringen e.d.??

Ik had al een site gevonden waar je de BPM kan berekenen, maar weet niet echt de nieuwprijs van een Eend uit dat jaartal:

KLIK!

En de wachttijden van de keuringsstations van de RDW:

Ook KLIK!

De Eend is van 1984.

Alvast bedankt!!

Geplaatst: wo 3 mar, 2004 20:02
door Duintje
Volgens Mij is de BPM van een eend zo laag, dat het naar 0 is afgerond.

Enkele jaren gelden heb ik geholpen met het invoeren van een eend uit Duitsland en daar hoefde men toen geen BPM voor te bepalen.

Dus een RDW keuring en dan is het geregeld volgens mij

Marcel

kosten

Geplaatst: do 4 mar, 2004 08:55
door Le Patron
BPM zal inderdaad wel op 0 worden afgerond.
Kosten keuring inclusief apk rapport 115 euro.
Verwijderings bijdrage 45 euro.
Ter keuring aanbieden bij RDW en je krijgt een accept giro om vooraf de verweiderings bijdrage te betalen en je krijgt de bevestiging voor de keuring.

Geplaatst: do 4 mar, 2004 09:23
door Gerard2cv
De BPM die evt betaald moet worden schrijft in 12 jaar af,dus elk jaar 8,5%.Dus elke
eend is hoe dan ook BPM vrij.

BPM

Geplaatst: wo 10 mar, 2004 08:31
door Le Patron
Het BPM verhaal is veranderd er blijft altijd 10 % staan, tot dat hij 25 jaar oud is dan vervalt deze en ook de verweiderings bijdrage.

Geplaatst: vr 12 mar, 2004 09:37
door revi
HELP WANTED!!!!!!

Ik heb via het www in Frankrijk een roestvrije en rijdende aankoop gedaan: EEN ZWARTE DYANE uit 1969
Ik wil hem volgende week gaan ophalen maar wat nu?

1. Moet ik de auto in Frankrijk WEL/NIET op mijn naam laten zetten?
NIET? Hoe komt de Fransman aan zijn vrijwaringsbewijs of bestaat dat daar niet?

2. Ik zal Emerpark bellen voor een tijdelijke verzekering.

3. Hoe zit het met Douane? Iemand tips?

4. Dan een afspraak maken met de RDW.

5. Vergeet ik nog iets?

Geplaatst: vr 12 mar, 2004 11:34
door Duintje
heb je de zoekfunctie van dit forum al gebruikt ?

Als je zoekt op INVOEREN dan zal je zien dat dit al vaker besproken is.

Hopelijk vind je in de oude threads de info die je zoekt.

Succes

Marcel

Geplaatst: vr 12 mar, 2004 12:44
door revi
Ja ik heb ze aardig doorgelezen maar wat is ik me steeds afvraag is het punt van 'je geeft het geld aan de eigenaar en dan naar het postkantoor?'

Ik heb van een iemand die een Ami heeft geïmporteerd het volgende stukje ontvangen:
Waar het om gaat is dat jij een vrijwarings bewijs moet
ondertekenen (waardoor zij er vanaf zijn zeg maar) en je krijgt de
carte gris mee waar Vendu opstaat. Zij knippen daar eenhoekje van af
en houden die zelf.
Het op jou naam zetten gebeurt pas in nederland als je voor de
keuring naar de RDW gaat
Gebeurt dat bij het postkantoor?

Geplaatst: vr 12 mar, 2004 15:28
door Teun
Nee bij de RDW...
Als je daar komt voor de keuring maken ze de papperassen in orde....

Geplaatst: vr 12 mar, 2004 16:04
door revi
Het ging om het vrijwaringsbewijs. Volgens iemand hebben de Fransen die standaard in huis en kunnen ze die zelf uitschrijven!

Re: BPM

Geplaatst: za 13 mar, 2004 19:21
door robbie
Le Patron schreef:Het BPM verhaal is veranderd er blijft altijd 10 % staan, tot dat hij 25 jaar oud is dan vervalt deze en ook de verweiderings bijdrage.
Zie ook hiervoor: www.douane.nl daar kun je de afschrijvingstabellen vinden.

Geplaatst: vr 23 apr, 2004 16:20
door revi
Gisteren bij de RDW (Schiedam) geweest voor Nefertiti (Zwarte Dyane) en ben helaas nog geen kenteken rijker. Ze is op vier punten afgekeurt:

1. Rubberen ring in de tankdop ontbreekt
2. Stofhoes was gescheurt (was een week geleden vervangen maar bij na de frotteurafstelling zijn de spatborden er niet goed opgezet en is het gaan slijten)
3. Wiellager rechtsachter is hoorbaar.
4. Het chassisnummer zit waarschijnlijk onder een laagje polester (wat doen Fransen daar toch mee)

Dusssss even een avondje klussen bij Harrie, chassisnummer zoeken en 3 mei voor de herkeuring en hebbes: een blauw kenteken!

De keurmeester had zelf ook een Dyane uit '71 ... :D !

Geplaatst: ma 26 apr, 2004 14:51
door Lelijke Eend
Revi schreef:Gisteren bij de RDW (Schiedam) geweest voor Nefertiti (Zwarte Dyane) en ben helaas nog geen kenteken rijker. Ze is op vier punten afgekeurt:

1. Rubberen ring in de tankdop ontbreekt
2. Stofhoes was gescheurt (was een week geleden vervangen maar bij na de frotteurafstelling zijn de spatborden er niet goed opgezet en is het gaan slijten)
3. Wiellager rechtsachter is hoorbaar.
4. Het chassisnummer zit waarschijnlijk onder een laagje polester (wat doen Fransen daar toch mee)

Dusssss even een avondje klussen bij Harrie, chassisnummer zoeken en 3 mei voor de herkeuring en hebbes: een blauw kenteken!

De keurmeester had zelf ook een Dyane uit '71 ... :D !
Truucje wat ik gehoord heb bij de afgelopen meeting: remschoenen zo afstellen zodat ze iets aanlopen en dus piepen. DAn hoor je dat lager niet meer :wink:

Geplaatst: ma 3 mei, 2004 15:32
door revi
Wel verdo**e,

Vanmorgen bij de RDW geweest voor de herkeuring van mijn Dyane, alles goed op één ding: het chassisnummer.

Er schijnt in Nederland al een Citroën rond te rijden met dat chassisnummer en wel een DS uit 1971.
Nu moet ik bij Citroën een verklaring krijgen dat dat chassisnummer destijds gemaakt is voor een Dyane uit 1969.

De RDW had een lijst liggen van de website van Cats waarin mijn chassisnummer valt in een reeks voor een Dyane AYB-A uit 1970.
Ik heb een AYB-A maar dan uit 1969.

Weet iemand hoe ik in contact kan komen met Citroën Frankrijk, oftwel de fabriek die deze zaken registreerd? Mijn Frans is helaas nihil.

Geplaatst: ma 3 mei, 2004 17:20
door catscit
neem contact op met citroen nederland, afdeling apres-vente (dienst na verkoop). Die kunnen je zaken bevestigen.

hoe weet je dat de lijst van mijn site komt?

De lijst van mijn site stamt van de dyane vereniging, en als ik het goed heb is ie samengesteld door johan vernooij, ik heb er enkel nog wat ontrbrekende zaken aan toegevoegd.

verder is er de kwestie van modeljaar.
Vanaf october gaat het modeljaar in, dus auto's gebouwd na october kunnen in citroen lijsten voorkomen als het jaar daarop.
Dan zijn er nog de problemen metauto's die in het ene jaar gebowud zijn en het volgende jaar pas afgeleverd...

is geen exacte wetenschap die chassisnummers, zeker niet als je op het randje terecht komt.