Pagina 1 van 1

Ontstekingstijdstip?

Geplaatst: za 10 okt, 2009 22:38
door flower
Slecht starten en een gepingel bij volledege belasting van de motor deden me besluiten de ontsteking eens na te kijken..... Hier klopte inderdaad het nodige niet.

Zodanig niet, dat bij het ontstekingshuis in de uiterste positie linksom, het vliegwiel nog 4 tanden verwijderd is van de nominale positie. (dus waar het boortje in het gaatje valt)

Bij een verdraaiing van het ontstekingshuis rechtsom wordt deze afstand alleen maar groter...

De linker en rechtercilinder schelen net een tand, hetgeen me prima lijkt..

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Geplaatst: za 10 okt, 2009 22:51
door ArneBrys
Misschien moet je eens checken of het centrifugaal vervroegings mechanisme niet fout gemonteerd zit.
Volgens mij kan je dit ook omgekeerd monteren waardoor het nokje fout staat en de vervroeging fout (omgekeerd) werkt.

Misschien is het handig om te weten of de wagen voordien wel correct functioneerde en of er aan gewerkt is geweest sindsdien.

Geplaatst: za 10 okt, 2009 22:56
door flower
Thanx... Ik zal het morgen is checken.. Ik heb de motor nog niet zo heel lang en weet zodoende niet wie er aan heeft gesleuteld.. Frappant vond ik wel dat het onderbrekingshuis uiterst linksom gemonteerd zat.

Geplaatst: zo 11 okt, 2009 01:17
door David
Misschien te simpele opmerking, maar haal je misschien geen twee dingen door elkaar :roll: :roll:
Tijdtsip en afstelling van de puntjes zelf, qua hoogte :?: :?:


Succes
Greetz David