Pagina 1 van 1
tpm
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 18:12
door 2cv1988
hey! ik heb een vraagje! ik zou graag een klein tabelletje hebben voor de grootte van mijn versnellingen van mijn 2cv6 uit '88.. ik zou graag weten hoeveel toeren mijn motor maakt tegen een bepaalde snelheid in een bepaalde versnelling.. ik ban bang dat ik ze soms eens tehoog in toeren jaag.. 30 in 1e gaat nog, maar ik snap niet hoe je 90 in 3e zou kunnen halen..
groetjes
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 18:37
door Erasmo
Geen idee hoe het met de officiƫle getallen zit, maar ik gebruik mijn 1e versnelling alleen om weg te rijden, de rest kan makkelijk in zijn 2.
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 19:41
door AZL57
de rode streepjes op de teller geven de max. snelheden aan bij de achtereenvolgende versnellingen.
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 21:45
door SaXoKe
AZL57 schreef:de rode streepjes op de teller geven de max. snelheden aan bij de achtereenvolgende versnellingen.
dat klopt ook niet echt
mijn 2cv6 uit 1987 met een origineelblokje/versnellingsbak liep gemakkelijk een km of 10 over de streepjes.
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 21:52
door AK350
Die rooie streepjes geven volgens mij het moment aan dat je door moet schakelen naar de volgende versnelling
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 21:56
door SaXoKe
AK350 schreef:Die rooie streepjes geven volgens mij het moment aan dat je door moet schakelen naar de volgende versnelling
maar toch ook ni het ideale toerental want dan jaag je hem toch wel behoorlijk hoog in de toeren!
Re: tpm
Geplaatst: wo 21 okt, 2009 23:31
door Peter v G
2cv1988 schreef: maar ik snap niet hoe je 90 in 3e zou kunnen halen..
Volgens mij kan je zelfs 100 in de 3e halen.
Ik begreep een keer niet waarom de auto niet harder wilde dan 100, bleek ik nog een versnelling te hebben.
(Dat krijg je dan als je met een CVT rijdt.)
Re: tpm
Geplaatst: do 22 okt, 2009 14:56
door SaXoKe
Peter v G schreef:2cv1988 schreef: maar ik snap niet hoe je 90 in 3e zou kunnen halen..
Volgens mij kan je zelfs 100 in de 3e halen.
Ik begreep een keer niet waarom de auto niet harder wilde dan 100, bleek ik nog een versnelling te hebben.
(Dat krijg je dan als je met een CVT rijdt.)
100 in 3 gaat makkelijk met een goed los gereden blokje
Geplaatst: do 22 okt, 2009 15:13
door dyane_maniac
het zijn de maximale "toeren" waarop je "MOET" schakelen, maar idd je kan er ruim over heen. als je meer wilt weten over de ratio's en het aantal toeren etc moet je even kijken op de site van jeroen cats (
www.cats-citroen.net geloof ik)
Geplaatst: za 31 okt, 2009 14:46
door thomaaas
volgens het instructieboekje gelden die rode strepen alleen tijdens de inrijdperiode als maximum toerental
Geplaatst: za 31 okt, 2009 17:34
door AZL57
en ik zou het zeker ook pas met een warme motor proberen.
Geplaatst: za 31 okt, 2009 19:20
door SaXoKe
AZL57 schreef:en ik zou het zeker ook pas met een warme motor proberen.
en liefst niet in zn 1e versnelling, dan is de bak het minste belast...
rustig warm rijden en dan lekker doorstampen...
Geplaatst: za 31 okt, 2009 20:22
door joe_catchou
inbouwen en knallen
Geplaatst: za 31 okt, 2009 23:47
door Ramon
precies vol open die eend!!!
soms zit ik op de 110 in zijn 3e versnelling, kan ie prima hebben mits alles op orde is!!
Geplaatst: zo 1 nov, 2009 12:11
door joe_catchou
jup boekje er bij kan je steeds op het zelfde traject rijden en verschillende snelheden en op schrijven snelheid bij toerental .
hup terug naar huis .
een andere bak er in en weer verder .
oldscool