Pagina 1 van 2
chassisnummer
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 14:43
door tweeceevee
Heb een probleem met mijn eend.
Kwam erachter dat het chassisnummer niet geheel origineel is, en heb contact gehad met de rdw, en moest hem maar komen laten schouwen.
Volgens mij is er met het nummer gerommeld,want er is aan gelast en geslepen.
Verder is het nummer na : OO een 7 volgens kenteken, maar als je heel goed kijkt staat er volgens mij ook een 3 onder.
De rest van het nummer klopt wel volgens kenteken .
De auto is wel goedgekeurd (al 2 jaar volgens de oude eigenaar) met dit nummer, maar ik wil er een nieuw chassis onderleggen.
Iemand nog een idee of is dit einde verhaal van mijn 81er kenteken.
tweeceevee.
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 15:23
door Jeroen-citroen
De 7 lijkt idd verdacht veel op een 3. Ik ben bang dat de rdw dit nummer niet zal inslaan in een nieuw chassis en dat dat dan einde oefening betekent voor het kenteken. (en daarbij tevens voor de eend op legale manier op de weg te houden)
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 18:21
door duckie
Die nummer daar is toch precies mee geknoeid. Die 7 lijkt wel heel erg op een drie en de 1 verder naar achter is nogal 'beschadigd'
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 19:22
door Ramon
laatste cijfers zijn idd aangepast!
Geplaatst: zo 8 nov, 2009 19:30
door duckie
Het lijkt mij dat de nummers na de K zijn heringeslagen. Er is precies gevijld aan de nummers + deze nummers staan niet mooi in lijn met de andere. Ook is het lettertype van de laatste twee achten anders dan dit van de eerste acht. Volgens mij kan je het met dit nummer helemaal vergeten.
Geplaatst: zo 20 dec, 2009 21:24
door Eendeke
Even een andere vraag:
In hoeverre is het gewoon legaal om een chassis te wisselen zonder bezoek RDW als het chassienummer gewoon in de koets staat?
Dus dan alleen het plaatje met popnagels over te zetten?

Geplaatst: ma 21 dec, 2009 20:03
door Willem2
Dus een koetswissel? Je moet dan ook naar de RDW, zelfde als kitar-bouwers
Geplaatst: ma 21 dec, 2009 20:55
door dyane_maniac
tsja.. weet ik niet hoor.
als je het aan de rdw vraagt, zullen ze niet zeggen dat het zonder meer mag denk ik. maarrrr als je het chassisnummer in het chassis staat en je de koets wisselt mag dit wel zonder dat je naar de rdw hoeft. dus zit je met dit geval in een twilightzone.
dat je in geval van een kitcar naar de rdw moet heeft te maken dat dit geen originele koets is volgens mij.
maar hoe het ook zij, zolang je niet zelf een nieuw nummer er in hoeft te rammen... niemand die er dan achter zou kunnen komen toch? zou wel een zo origineel mogelijk chassis er onder leggen dan (let wel, dit is geen advies, maar just my two cents)
Geplaatst: ma 21 dec, 2009 21:11
door Willem2
Ik zou het zelf ook gewoon doen, hor. Niemand die het achteraf kan zien en zoals dyane_maniac zegt is het natuurlijk gewoon een koets die erop hoort.
Geplaatst: ma 21 dec, 2009 21:20
door Eendeke
Ja, natuurlijk komt niemand het te weten als je de originele koets gaat gebruiken, geen kikcar natuurlijk
Dank voor de antwoorden!
Geplaatst: di 22 dec, 2009 10:32
door Punky
Chassisnummers moeten in Nederloand worden ingeslagen door de RDW. Zelf doen is dus illegaal.
Verder zit er op de koets een aluminium plaatjes waar ook het chassisnummer in staat. Dit geldt niet als chassisnummer. Bij herinslag controleerd de RDW het ingeslagen nummer EN het aluminium plaatje. Beide moeten dus in orde zijn.
Het feit dat de APK geen problemen opleverd is een of andere kromme regel in NL. Meestal kijken ze bij een APK niet eens naar het nummer en daarnaast zijn de APK eisen soepeler. Simpel voorbeeld. Er zijn 2cv's met een opgelast chassisnummer. Dit is voor de APK geen probleem, maar bij een politiecontrole kunnen ze je 2cv in beslag nemen ivm omkatten. Kortom zorg dat alles op orde is en op de legale manier is ingeslagen door de RDW.
Een koetswissel kun je echter altijd uitvoeren, maar hierbij moet je wel zorgen dat je het aluminium plaatje overzet. De koets wordt meen ik gezien als een onderdeel van de auto. Bij kitcars is deze veranderd en vandaar de herkeuring.
Geplaatst: di 22 dec, 2009 11:16
door dyane_maniac
maar niemand zegt hier dat je een nummer in zou moeten kloppen !!! dat raad ik ook iedereen af. het gaat hier om een auto met het chassis nummer in de KOETS, waar een ander chassis onder zou moeten. een twijfelgeval dat geef ik toe, maar het hoeft dus NIET zelf een nummer ingetikt te worden!!!
Geplaatst: di 22 dec, 2009 12:20
door Punky
Ik kan niet duidelijk opmaken uit het bovenstaande dat het chassisnummer in de koets staat. Op de foto lijkt het ook of ik naar de felsrand van het chassis zit te kijken. Wanneer hij in de koets staat, dan staat hij in de bodemplaat en niet op een felsrand. Ook is op de foto wat oude olie/tectyl te vinden. Iets wat je niet snel terugvindt op de bodemplaat (aan de binnenzijde).
Quote Eendeke:
In hoeverre is het gewoon legaal om een chassis te wisselen zonder bezoek RDW als het chassienummer gewoon in de koets staat?
Dus dan alleen het plaatje met popnagels over te zetten?
Ik heb hier eerder het idee dat hier het nummer op het plaatje wordt bedoeld dan het ingeslagen nummer. Alleen het plaatje is dus niet voldoende, maar een deel van het geheel.
Ik kan ernaast zitten, maar na het bovenstaande 3x gelezen te hebben vermoed ik dat er dingen door mekaar gehaald worden.
Aan Eendeke dus de vraag: Waar staat het INGESLAGEN nummer???
(Ik vermoed zelf in het chassis onder de cilinderkop. Als dat het geval is, dan kun je een herinslag met dit nummer bij de RDW wel vergeten.)
Geplaatst: di 22 dec, 2009 16:33
door Eendeke
Ik wilde geen nieuw topic? openen, dus mijn vraag slaat niet op de eerste vragen/antwoorden.
Het ging erom als het nummer dus IN de KOETS staat.... echt op de bodemplaat!
Mijn dank weer!
Geplaatst: di 22 dec, 2009 17:02
door supercees
dan is het heel simpel, je komt niet aan het chassisnummer, want dat staat in de koets, dus kan je zo vaak chassis' wisselen als je wilt.