ook de sleutels kwijt

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
skiqpy
Eenmalige poster

ook de sleutels kwijt

Bericht door skiqpy » vr 13 nov, 2009 22:11

Mijn buurvrouw is ook de sleutels kwijt van haar 2cv6. Ze wil wel graag het contactslot in ere houden. Heeft iemand ervaring met het monteren van een nieuw slot. Zag dat deze complete unit +/- 120,- kost. Nu is er ook alleen het sleutel gedeelte verkrijgbaar voor 20,- Zij heeft het contactslot merk simplex in de auto zitten. Past dat hier uberhaubt op? Nou heb ik van meerdere mensen vernomen dat het nogal een een klus is deze contactsloten te monteren. Ook een deursloten setje willen we gaan monteren. Kun je de oude slotjes gemakkelijk demonteren? Alvast bedankt voor het meedenken...

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 14 nov, 2009 09:08

Meestal wordt het gehele contactslot gedeelte vervangen. Ik zou ook niet weten hoe je alleen de cilinder kunt vervangen.

De deursloten kun je nieuw halen voor iets van 15 euro per set en zijn erg makkelijk te monteren.

Haal de beplating aan de binnenzijde van je deur weg, zodat je bij de slotvanger kunt. Op de slotvanger zie je een klein boutje zitten wat de as van de deurklink vastzet. Draai deze los en je kunt de deurklink er aan de andere zijde uittrekken. Als je dit los hebt, kun je het klinkje over de as schuiven en eraf nemen. Dan heb je alleen nog de as met aan het uiteinde de cilinder van je slot vast. Deze sit geborgt met een rond ringetje. Wip deze los en je kunt de cilinder uitnemen. Montage wijst zichzelf.

De achterklep zit ongeveer op dezelfde manier gemonteerd.

Suc6 ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie