Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » za 12 dec, 2009 12:23
Langgeleden een tromelbak gekocht met beperkt aantal km.
Bij klaar maken bleek een bout afgebroken te zijn waar de schoenen met behulp van het exentriek vast gezet worden.
Is er een mogelijkheid deze te vervangen of moet ik op zoek naar een grondplaat? Zijn alle grondplaten van dezelfde afmetingen?
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » za 12 dec, 2009 13:55
Uitboren en van achter een nieuwe bout erin steken en even vastlassen., tenminste ik neem aan dat je die van het draaipunt van de schoenen bedoeld. Je kunt de plaat wisselen maar er zijn inderdaad verschillende maten.
diverse Citroens, wat anders.
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » za 12 dec, 2009 14:24
Yep, die waar de schoenen geborgd zitten met een M7 moertje.
Heb de assen er net uitgehaald zal de handel losboren, thanx.
Kun je de ankerplaten los halen van de as/lager huis en daarna weer terug monteren, of beschadig je daardoor het lager?
Ik wil de ankerplaten ook even voorzien van een nieuw jasje/verf
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » za 12 dec, 2009 17:19
moet kunnen, de steekasjes met lagers komen er samen met de ankerplaten uit. Moet dan wel waarschijnliik de papieren pakkingen vervangen. Let wel op dat je ze er aan dezelfde kant weer inzet.
diverse Citroens, wat anders.
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » di 22 dec, 2009 12:23
Heb de asjes keurig uitgeboord, nu kan ik ze nergens krijgen

. Iemand een tip?
Voor de duidelijkheid de as waarop de remschoenen gemonteerd worden en waarop ze schanieren. Hier worden ze met een M7 bout vast gezet.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » di 22 dec, 2009 12:52
Zit er op die oude bak,die uit je auto komt geen complete ankerplaat om te wisselen.
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » di 22 dec, 2009 13:04
Die bak heb ik doorverkocht (400 bak) slimme ikke

. Ik hoorde ook dat de ankerplaten verschillende diameters kunnen hebben.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » di 22 dec, 2009 14:39
Ja,maar voor jouw 400 zijn het altijd de grote.Dus zet er nog even de juiste kant bij en Wie heeft er nog een naaf met ankerplaat voot hem?
-
engbokho
- Veelvuldig poster

- Berichten: 808
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door engbokho » di 22 dec, 2009 14:45
Je kan er ook een stuk schroefdraad op lassen en dan uiteindelijk (zoals bij de oudere modellen) een "kroonmoer" met splitpen gebruiken om de boel te borgen. Hoef je e.e.a. niet zo vast te zetten. Maar dus wel een gaatje boren in je draadeind. Denk dat dat een stuk sneller is dan ankerplaten wisselen...
------------------------------
Traction 11 BL 1950
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » di 22 dec, 2009 14:53
Ha Gerard, die vraag durvde ik niet te stellen na de verkoop van de oude bak
Was een 12 pk bak, auto krijgt een AMM motor eerste type 600cc met voorlangs lopende uitlaat en aangepaste bak. Ga vanavond ff de ankerplaat opmeten. Maar ook de as dikte misschien kan ik hem zelf namaken.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » di 22 dec, 2009 15:11
Als jij denkt dat je de ankerplaat na kan maken,dan kan je er zeker een nieuwe bout inzetten.want in een nieuwe plaat moet je 2 boutjes zetten
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » di 22 dec, 2009 15:40
Wel een 10.8 bout gebruiken.
diverse Citroens, wat anders.
-
AK freak
- Regelmatige poster

- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
- Locatie: Steensel
Bericht
door AK freak » di 22 dec, 2009 15:41
Hoi Gerard, er is er maar één afgebroken. Deze heb ik verwijderd met de gedachte dat je ze los kon kopen. Dus alleen de pen/bout niet de ankerplaat.
Met andere woorden een asje laten draajen met aan het eind schroefdraad en deze weer in de ankerplaat lassen.
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » di 22 dec, 2009 16:30
Dat is de oplossing.Of oplassen,Of aan het eind een draadstukje en in de ankerplaat een gaatje met schroefdraad
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5253
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » di 22 dec, 2009 20:14
Laatste lijkt me beter. Dan blijft de onderrand vlak waar de exentriek tegen komt te liggen.
diverse Citroens, wat anders.