Pagina 1 van 2
Start niet, ook niet met assistentie...
Geplaatst: ma 28 dec, 2009 19:09
door Tom Duckpower
Vanmorgen wilde ik de eend starten en deze had er weinig zin in.
Hij liep heel even, maar sloeg toen af en niet meer aan de praat te krijgen.
Accu uiteindelijk ver leeggestart en daarna maar hulp gevraagd van de buurman (met een Ford Focus).
Ook met die hulp, van enige minuten, wilde de eend niet aanslaan. Ik had zelfs het idee dat de startmotor steeds langzamer ging draaien.
Uiteindelijk de fiets maar gepakt.
Bij thuiskomst van het werk nog maar eens geprobeerd en de eend ging al sneller rond dan vanmorgen, maar wilde niet aanslaan.
Net nog even de Dolly eraan gehangen en ook daarbij constateerde ik/wij dat met starthulp de accu eerder leeg liep dan ie voller werd.
Is de accu nu echt overleden of moet ik het elders zoeken?
Geplaatst: ma 28 dec, 2009 20:50
door Erasmo
Weet je of je accu eerder al niet lekker meer was?
Geplaatst: ma 28 dec, 2009 20:54
door Ramon
probeer ff de accu van de dolly! zo ja probleem gevonden, zo niet even aanduwen doet ie dat wel startmotor vervangen en weer proberen na een nacht wachten! doet ie het dan prima klaar anders ff opnieuw beginnen met alles! je kent het wel
je kan me bellen als je wil
alles kan er nu voor zorgen dat het wat moeizamer word!
dus misschien een keer bougies vervangen?
r
Geplaatst: ma 28 dec, 2009 23:47
door AZL57
accu klemmen en verbinging massa ook controleren.
Geplaatst: di 29 dec, 2009 09:32
door Jheronimus
Krijgt de motor wel benzine?
Geplaatst: di 29 dec, 2009 13:47
door 2cvmaarten
Eerst de accu spanning (indien mogelijk amperage doormeten) controleren moet meer dan 12v zijn ook na een tijdje stilstaan. Daarna kijken of er een vonk is uberaubt, indien aanwezig brandstof toevoer controleren. Lijkt mij een mooie volgorde om eens te proberen, zo doe ik het tensminste bij auto's die ik in onderhoud heb.
Geplaatst: di 29 dec, 2009 20:16
door Tom Duckpower
Van de dynamo maakt een lagertje lawaai, al een maand of 2, maar laad/laadde naar mijn weten goed bij. Ik heb geen laadstroommeter in de eend, maar heb ook in het koude weer altijd gewoon kunnen starten.
Benzine krijgt ie ook, had m volgens mij ook verzopen. En hij liep gisteren heel kort, een seconde of 2.
Accu is vorig jaar door weinig gebruik van de auto even leeg geweest, maar starte daarna altijd met hulp.
Nieuwjaarsdag ga ik me er even over buigen. Ga in elk geval een andere startmotor en dynamo monteren. Accu leen ik om te proberen van de Dolly.
Maar wie heeft er een verklaring voor het feit dat de accu leger wordt als ik er een andere auto aanhang om te jump starten?
Geplaatst: di 29 dec, 2009 21:34
door Erasmo
Tom Duckpower schreef:Van de dynamo maakt een lagertje lawaai, al een maand of 2, maar laad/laadde naar mijn weten goed bij. Ik heb geen laadstroommeter in de eend, maar heb ook in het koude weer altijd gewoon kunnen starten.
Benzine krijgt ie ook, had m volgens mij ook verzopen. En hij liep gisteren heel kort, een seconde of 2.
Accu is vorig jaar door weinig gebruik van de auto even leeg geweest, maar starte daarna altijd met hulp.
Nieuwjaarsdag ga ik me er even over buigen. Ga in elk geval een andere startmotor en dynamo monteren. Accu leen ik om te proberen van de Dolly.
Maar wie heeft er een verklaring voor het feit dat de accu leger wordt als ik er een andere auto aanhang om te jump starten?
Daar heb ik geen verklaring voor, maar heb je geen multimeter voor het doormeten?
Geplaatst: di 29 dec, 2009 21:49
door backfire
slechte massakabel
Geplaatst: di 29 dec, 2009 22:50
door Tom Duckpower
Ga ik daar ook nog even naar kijken!
Geplaatst: di 29 dec, 2009 22:52
door AZL57
Je zet toch de plus kabel op de accu en de min ergens op de motor? Anders ben je met de ene de andere accu aan het vullen en houd je 2 half lege accu's over.
Een kennis had ook zo'n vreemd probleem bleek zijn vlotter te zijn verbogen. Hij kreeg dus teveel benzine!!
Geplaatst: di 29 dec, 2009 23:43
door Ramon
inplaats van gelijk een startmotor en dynamo te vervangen los je jet probleem niet gewoon op! ik vind het een beetje raar om dan maar gewoon de hele mik mak te vernieuwen.
ff doorzoeken en het komt goed! als ie netjes 14 volt bijlaad is de dynamo goed!
accu kan je best wel preventief vervangen zij gelukkig de kosten ook niet!
r
Geplaatst: di 29 dec, 2009 23:44
door Ramon
dus eerst ff lopend maken met volle accu dan meten daarna verder zoeken
Geplaatst: wo 30 dec, 2009 09:27
door Punky
Ga bij de Gamma een multimeter halen en meet eerst de boel eens door. Scheelt je een hoop sleutelwerk.

Geplaatst: wo 30 dec, 2009 12:33
door 2cvmaarten
Punky schreef:Ga bij de Gamma een multimeter halen en meet eerst de boel eens door. Scheelt je een hoop sleutelwerk.

Meten is weten
