Pagina 1 van 1

voorvleugel zit anders na revisie

Geplaatst: zo 3 jan, 2010 22:28
door Charl
Ik heb het aparte geval dat de rechter voorvleugel anders opgehangen is nadat alles onder de motorkap eruit is geweest en er weer in is geplaatst.

Het kleine vleugeltje dat erbovenop gemonteerd moet worden - tussen de vleugel en de motorkap - sluit niet meer mooi aan op het schutbord en de onderste beugel zit ongeveer 1,5 cm boven het gat waar de bout in moet.

De tapeinden voor de grote M12 moeren die aan de carrosserie zitten zijn simpelweg niet van hun plaats geweest, de koplampsteunen zijn er wel af geweest maar daarvan zijn de verstelmogelijkheden minimaal.

Dat de boel verbogen is zou kunnen theoretisch.
De vleugel is dat niet, ik zie tenminste nergens kniksporen en ik ben er zeer voorzichtig mee omgesprongen, alle bevestigingslippen vielen ook precies op de plek waar ze horen, geen moeite met passen en monteren.
de koplampsteunen kon ik zonder moeite monteren en zitten niet scheef.

Kent iemand dit probleem?

Geplaatst: ma 4 jan, 2010 10:58
door backfire
nou die koplampsteunen kun je behoorlijk verstellen, ook al lijkt het op het oog weinig. 1mm vooraan kan achteraan al een paar mm tot gevolg hebben.

Geplaatst: ma 4 jan, 2010 11:24
door Charl
Ok, dat ga ik eens uitproberen.

Geplaatst: do 11 feb, 2010 22:55
door David
Is het gelukt?

greetz
david

Geplaatst: vr 12 feb, 2010 11:00
door Charl
Alweer een tijdje geleden..
Nee, het is niet gelukt. Het vleugeltje krijg ik niet meer goed op zijn plek.
na uren van proberen, schuiven en wat al niet meer heb ik besloten het over te laten aan iemand die het vaker doet.

Geplaatst: do 11 mar, 2010 20:28
door David
En is het dan nu gelukt :?
Wel een beetje raar namelijk :roll:

Greetz David

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 00:07
door Charl
Ik ben er nog niet mee bezig geweest.
Mijn geld is op en er moet nog wel e.e.a. gebeuren voordat hij apk klaar is en ik daarna naar een eendenmannetje kan.
Ik snap er niks van maar ik heb besloten mijn hoofd er niet meer over te breken.
Ik zou er graag een foto van willen publiceren maar helaas zijn de kappen er weer af aan de voorkant omdat na 50 km de linker wiellagers inmiddels aan gort waren.
Dit als gevolg van teveel vet achter de schuifspie van de aandrijfas waardoor deze niet ver genoeg naar binnen kon schuiven en het lager de klappen kreeg.
Mooie beginnersfout.

Als het zover is zal ik wat foto'spubliceren.

Bedankt voor je interesse trouwens.

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 08:00
door David
Mooi balen :twisted:

Moet je nog veel doen voor de apk :?:
Nog spullen nodig of zo :?:

Suuces iig :D


Greetz David

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 09:34
door AZL57
Een teveel aan vet wordt er toch langs de spiebanen uitgeperst?

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 09:46
door Charl
Mijn lagers moeten worden vervangen.
Ik had goedkope genomen in de veronderstelling dat ze het wel een paar jaar zouden uithouden.
Ik zag een paar snr's bij van den bergh voor een mooie prijs, die worden het dus.
Mijn voorruit moet er nog in, daarvoor moet er eerst nog een gaatje in de voorruitstijl worden dichtgelast en nabehandeld.
En ik verwacht dat er bij de keuring nog wel e.e.a. zal opduiken, ik heb alle mechanica gereviseerd op de veerpotten, de dynamo en de startmotor na.
Bij het helemaal naar links sturen bijvoorbeeld veren de wielen weer een stukje terug als ik het stuur loslaat.
één van de fusees zit er niet helemaal happy in dus misschien dat dat nog een punt is.

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 09:50
door Charl
Over het vet: dat zou je zeggen, ik had me er ook niet zo druk over gemaakt.
Toch kwam er na 50 km een enorme lading uit toen ik de vetnippel eraf draaide en ik de as naar binnen schoof.

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 19:23
door David
Nou Charl,
ik wens je iig geval veel suc6 bij de apk.

Maar als je alles nagelopen hebt kan er toch niet meer zoveel misgaan?

:P Greetz David

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 19:46
door AZL57
Als je de as terug duwt zonder nippel komt er altijd vet uit, hij werkt dan als vetspuit ;-)
Wat je stuur betreft kijk eens naar de aanslag boutjes op de fusee. Links en rechts moet tegelijk aanslaan. Zoniet dan voel je de speling/vering in de kogels en stuurhuis.

Geplaatst: vr 12 mar, 2010 22:06
door Charl
Dat zou kunnen.
Wel apart toch want ik heb de aanslagbouten absoluut niet verdraaid en ze stonden goed.