Pagina 1 van 1
Koppeling schuurt
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 13:46
door Rob
Vandaag eerste stukje gereden met de eend,maar de koppeling maakt een raar geluid,de koppeling is splinter nieuw maar hij maakt,als ik hem intrap een geluid alsof er schuurpapier opzit,moet ik de koppeling wat bij stellen,of is het nieuwegeit.
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 17:08
door Punky
Kijk zowiezo ff naar de spelling van het koppelingspedaal
Het padaal (uiterste punt) moet 13 cm van de bodemplaat af zitten. in de rust stand. En de speling deze kun je voelen als je het pedaal met de hand beweegt moet rond de 2cm zijn.
Ik doe de getallen ff uit mijn hoofd. Kijk ze voor de zekerheid nog ff na in een vraagbaak ofzo.
heb je tijdens de montage het vliegwiel schoongemaakt met iets???
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 19:19
door Rob
Ik heb de koppeling gestelt maar hij maakt het geluid nog,ik heb zelf het idee dat de onderdelen op elkaar in moeten slijten maar weet dat niet zeker want je hoort het alleen als je de koppeling op laat komen.
De koppeling is er trouwens bij een eendengarage op gezet dus dat moet wel goed zitten.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 20:39
door Boetjie
Inopen? Denk dat het lager niet goed is. Zou toch ff teruggaan naar de eendengarage en laten luisteren.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 23:21
door Punky
Volgens mij heb ik dat kraken in het begin ook ff gehad. Had alles vervangen groep, plaat en lager.
Maar als het bij een specialist gedaan is zou ik ook ff terug gaan en hun mening vragen. Zit in de garantie neem ik aan.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 23:36
door Bullit
klinkt heel erg als een slecht druklager.
B.
Geplaatst: di 30 mar, 2004 13:45
door robbie
Volgens mij hoor ik dat geluid ook. Meestal bij een koude motor en alleen in z'n één. Zou het hetzelfde kunnen zijn??
Geplaatst: di 30 mar, 2004 16:55
door Rob
Een slecht druklager kan het bijna niet zijn want ook die is vernieuwd
de koppeling is een maand of acht geleden vervangen ,ik ben toen met de losse motor naar de garage geweest ,toen hebben ze de koppeling meteen daar er op gezet.
Geplaatst: di 30 mar, 2004 21:09
door Punky
Ben je alleen met het motorblok naar de garage geweest, zonder de versnellingsbak?
Als dit zo is, zit daar de fout. De koppelingsplaat en de drukgroep zitten namelijk op het vliegwiel dat op de motor zit gemonteerd. het druklager zit om de prise-as dit is de as die uit de versnellingsak steekt. Als je de versnellingsbak dus niet hebt meegenomen en niks vervangen hebt aan je versnellingsbak toen je de motor weer monteerde, rijdt je dus rond met het oude lager.
Deze hoor je dus. Als mijn opzet hierboven klopt.
er zit dus niks anders op dan de motor van de bak te scheiden en het lager alsnog te vervangen.
Bij publicaties op deze site staat een uitleg (met foto's) over het vervangen van de koppeling (en drukgroep en lager.)
Succes
Geplaatst: di 30 mar, 2004 21:54
door Rob
Nee ik had ook de versnellings bak meegenomen dus dat lager is ook vervangen,moest ook wel want er zat eerst een 2cv4 motor in met een andere type koppeling.
Geplaatst: di 30 mar, 2004 22:38
door Punky
Dan weet ik het niet. Ik zou eens naar die garage gaan en het hun laten horen. Misschien dat hun meer weten.
Geplaatst: vr 2 apr, 2004 13:22
door Rob
Ik ben even langs de garage geweest en inderdaad de onderdelen moeten even op elkaar inslijten.
Dus ik hoef me nergens zorgen over te maken bedankt voor de hulp