ik weet niet hoe...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik weet niet hoe...
Hoe start je zo'n eend nu eigenlijk?
ik schaam me diep,
heel diep zelfs,
maar hoe doe je het nou?
ik las hier op 2cv.nl dat je met halve choke moet starten,
en een klein beetje gas.
als ik start is dat altijd vijf minuten doorstarten (aan hulpaccu van een mercedes-diesel natuurlijk),
als het dan nog niet lukt laat ik mn oom proberen,
hij krijgt hem dan wel aan de gang door met de gas te "pompen" en hetzelfde te doen met de choke.
ik start meestal met volle choke en een tikje gas,
verzuip ik hem dan gewoon? ja zeker?
warm starten gaat prima (gewoon starten met wat gas)
Hij staat trouwens al lang stil (enkele maanden)
donderdag sleuteltime,
dus wil ik het dan nog eens proberen.
tips asjeblieft!
update: de vorige eigenaar (heeft ook n GS) startte met volle choke, zonder gas, en als hij voelde dat de motor wou starten, trapte hij het gaspedaal in.
jammer genoeg heb ik nog niet dat gevoel...
ik schaam me diep,
heel diep zelfs,
maar hoe doe je het nou?
ik las hier op 2cv.nl dat je met halve choke moet starten,
en een klein beetje gas.
als ik start is dat altijd vijf minuten doorstarten (aan hulpaccu van een mercedes-diesel natuurlijk),
als het dan nog niet lukt laat ik mn oom proberen,
hij krijgt hem dan wel aan de gang door met de gas te "pompen" en hetzelfde te doen met de choke.
ik start meestal met volle choke en een tikje gas,
verzuip ik hem dan gewoon? ja zeker?
warm starten gaat prima (gewoon starten met wat gas)
Hij staat trouwens al lang stil (enkele maanden)
donderdag sleuteltime,
dus wil ik het dan nog eens proberen.
tips asjeblieft!
update: de vorige eigenaar (heeft ook n GS) startte met volle choke, zonder gas, en als hij voelde dat de motor wou starten, trapte hij het gaspedaal in.
jammer genoeg heb ik nog niet dat gevoel...
1977 Mehari
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Bij (heel) koud weer: choke vol open, starten, lopen, wachten (de motor varieert dan soms wat in toerentallen en slaat heel soms uit, (dan dus weer starten)) en als ik merk dat de motor (ruim) boven het stationair toerental komt de choke halverwege zetten. Deze doe ik dan een paar straten verder een stukje dicht en weer een paar straten verder helemaal.
Afblijven.
Bij mijne heb ik de choke helemaal open, doorstarten en op het moment dat ik hoor dat de moter aan gaat slaan pompen met gas. Wanneer de moter draait de choke voor de helft terug doen en na ongeveer 50 meter gereden te hebben doe ik de choke helemaal dicht. Wanneer de moter nog niet helemaal warm is en ik stil moet staan geef ik gas bij, anders slaat ie weer af. Of doe ik de choke nog even een stukje open. Mijn eendje had ook 3 maanden stil gestaan en toen deed ik dat ook op deze manier, ging prima! Succes ermee!
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Pfff.. ik sluit mij er bij aan dat de moter sneller gaat hikken
Naar mijn mening klinkt het "hikken" dan ook iets hoger. Maar erg moeilijk om het precies uit te leggen hoor (net als: hoe moet je precies fietsen? Zou ook echt niet weten hoe ik dat precies onder woorden moet brengen). In elk geval kan je het aan de moter horen, veel succes ermee!!

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
uitleggen is iid erg moeilijk, maar als je "het" eenmaal weet vergeet je het nooit meer!
en ik start met choke vol open (als het erg koud is), en hakf open als het minder koud is
en als je benzine gaat ruiken als ie niet wil starten ben je m aan het verzuipen!! als je dan ff een paar minuten wacht kun je weer verder gaan met proberen te starten!
Als je het dagelijks doet gaat het ook makkelijker!
en ik start met choke vol open (als het erg koud is), en hakf open als het minder koud is
en als je benzine gaat ruiken als ie niet wil starten ben je m aan het verzuipen!! als je dan ff een paar minuten wacht kun je weer verder gaan met proberen te starten!
Als je het dagelijks doet gaat het ook makkelijker!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: