Ik ben vanavond wezen kijken bij een Dyane en zo op het eerste gezicht zag de buitenkant er heel goed uit. Bodem voor en achter ook hard, kofferbak ook. Enkele kleine roestplekjes maar niets serieus.
De banken waren wel verrot maar goed, die kan ik nog wel uit mn eendje halen.
In de motor hoorde ik wel een getik maar dat was constant en niet zoals bij mn eend ( met een tikkende krukaslager) Motor was wel droog, zag echt geen olieplekken.
Het is een Dyane uit 77 en de vraagprijs is 1700 euro.
Chassis heb ik niet echt goed kunnen zien. Het was vreselijk weer en hij stond op een natte vloer.
Ik wil zaterdag nog even terug trouwens.
Maar zijn er speciale punten buiten de eendpunten die ik wel een beetje ken?
Dorpels waren ook ok maar daar zit ook wel een rubberen band op.
Velgen flink wat roest, lijkt me ook geen probleem.
Op de Control technique van de laatste keer stond dat hij niet helemaal gelijk remt (rechts en links)
Vering was ook niet gelijk.
Dyane leek mij wat laag maargoed dat lijkt me ook te stellen,
Ik heb niet gereden, dat kon niet met dit weer, hij stond in een tuin, overdekt voor de helft.
Waar moet ik zaterdag op letten? Iemand tips?
Waar op letten bij aankoop Dyane?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Waar op letten bij aankoop Dyane?
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Het zijn grotendeels dezelfde punten als bij een Eend, maar je moet bij de Dyane goed opletten op het gebied rond de achterruit, het rubber wat daar in zit is 9 van de 10 keer niet 100% waterdicht waardoor er bij een regenbui water naar binnen komt. Daardoor ontstaat niet alleen roest op de achterklep, maar ook de reservewielbak. Ventilatiebak voor kan roestig zijn vanwege water wat tijdens het rijden naar binnen komt, maar valt meestal mee.
Dat ie niet gelijk remt kan allerlei oorzaken hebben. Slijtage van blokken en/of remcilinders achter.
Vering is gewoon een kwestie van afstellen van de trekstangen, schokbrekers kunnen ook niet helemaal lekker meer zijn, zou ik sowieso even testen.
Een testritje maken is altijd belangrijk, zo hoor je geluiden die er niet thuishoren en voel je bijvoorbeeld speling op onderdelen...
Dat ie niet gelijk remt kan allerlei oorzaken hebben. Slijtage van blokken en/of remcilinders achter.
Vering is gewoon een kwestie van afstellen van de trekstangen, schokbrekers kunnen ook niet helemaal lekker meer zijn, zou ik sowieso even testen.
Een testritje maken is altijd belangrijk, zo hoor je geluiden die er niet thuishoren en voel je bijvoorbeeld speling op onderdelen...
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
houdt er rekening mee dat zaken als voorruitframe en motorkapscharnier en de luchthap bak onder motorkap (paravan bak?) goed kunnen roesten en dat hier geen reparatie delen voor zijn (alleen het voorruitframe is nieuw te krijgen maar duur). zelfde geld voor dorpels. reparatiedelen voor dyane zijn minder goed verkrijgbaar als voor een eend. verder gelden idd dezelfde punten als voor een eend.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
ok thanks.
Iemand nog interesse voor het geval ik hem niet neem?
(kreeg net bericht van een vriend dat hij viavia een goed eendje voor weinig weet dus dat telefoontje krijg ik morgen)
Er was een klein beetje roest aan de binnenkant achter bij het raam, aan de zijkanten, maar niet noemenswaardig eigenlijk.
Was nog de originele lak ook en die zat er echt nog meer dan prima op.
Iemand nog interesse voor het geval ik hem niet neem?
(kreeg net bericht van een vriend dat hij viavia een goed eendje voor weinig weet dus dat telefoontje krijg ik morgen)
Er was een klein beetje roest aan de binnenkant achter bij het raam, aan de zijkanten, maar niet noemenswaardig eigenlijk.
Was nog de originele lak ook en die zat er echt nog meer dan prima op.
*miep miep* (°\=/°)
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: