Restauratie AZU 1974

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 20 apr, 2013 19:00

Ik vind een Acadiane ook niet verkeerd en snap ook niet waarom ze zo onder- gewaardeerd zijn .
Vraagje voor Martijn ( Citroenazu)

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 20 apr, 2013 19:50

Wij hebben ook een Acadiane gehad. Een zeer prettige wagen om in te rijden. Door de iets langere wielbasis nog zachter geveerd. Veel laadruimte, goede trekkracht. Helaas ten offer gevallen aan de roestduivel. :evil:
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 22 apr, 2013 13:41

Acadianes zijn geweldig. Zelf ook een gehad waar we zonder grote problemen mee naar de noordkaap zijn gereden. Geweldige auto en inderdaad een fijne wegligging.
Ze waren net als de dyane ondergewaardeerd maar heb het idee dat de animo en tevens ook de prijzen ervan weer toe nemen. En ja het is geen besteleend maar qua stroomlijk geslaagder dan de ak400.
Citroén rolls better than a Rolls!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 11 mei, 2013 08:58

Eigenlijk loopt mijn eendje best lekker, alleen als ik door een bocht ga, of over een drempel, en ik geef daarna gas wil het niet zo, soms moet ik met het gas spelen en soms, vooral als ik voor rotondes heb moeten stoppen om voorrang te geven slaat de motor bij gas geven af .
Zou dit aan het vlotterniveau kunnen liggen? De acceleratiepomp geeft een wolkje fijne nevel als ik gas geef in de carburateur kijk, maar dan staat ie natuurlijk stil.
Het is een 34 pics 6 enkeltraps carb.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 11 mei, 2013 09:41

Geert schreef:Eigenlijk loopt mijn eendje best lekker, alleen als ik door een bocht ga, of over een drempel, en ik geef daarna gas wil het niet zo, soms moet ik met het gas spelen en soms, vooral als ik voor rotondes heb moeten stoppen om voorrang te geven slaat de motor bij gas geven af .
Zou dit aan het vlotterniveau kunnen liggen? De acceleratiepomp geeft een wolkje fijne nevel als ik gas geef in de carburateur kijk, maar dan staat ie natuurlijk stil.
Het is een 34 pics 6 enkeltraps carb.
Misschien krijgt hij nu teveel benzine als je gas geeft en verzuip je hem als het ware, heb ik ook momenteel bij mijn eend, ik zou het in die hoek zoeken... beetje spelen met het moertje op de acceleratiesproeier (als er een moertje op het stangetje zit)...

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 11 mei, 2013 09:47

Dat wolkje hoort een straaltje te zijn,dus demonteer het spuitmondje en prik het met een staalbordsteldraadje door.Dan krijg de motor weer genoeg benzine om op te trekken.

Gebruikersavatar
noodles
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 2 aug, 2010 18:06
Locatie: Venlo

Bericht door noodles » za 11 mei, 2013 09:50

Geert schreef:Ik heb vandaag heerlijk met de eend rondgetoerd .
Geweldig . :D
Helaas ben ik ook een paar asoos tegengekomen met dikke SUV's die denken bij zichzelf :"Flikker jij maar op met je stomme eend!". :twisted:
Maar verder ......... Relaxed Man! :D
Gefeliciteerd, super! Kan ik je ook eens tegenkomen hier in de buurt als ik met de Dyane aan het toeren ben ;-)
En die SUV's...gewoon midden op de weg blijven rijden dan gaan ze vanzelf aan de kant! :twisted:
Dyane 6 Confort 1980

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 11 mei, 2013 11:27

Bedankt voor jullie reacties1
Ik heb de carb. weer uit elkaar gehad dwz bovenkant eraf, sproeier van acceleratiepomp opnieuw schoongemaakt, maar geen verbetering.
Toen heb ik van een andere carb de bovenkant gehaald, hier de sproeier van schoongemaakt ( deze dacht ik dat beter was ) straaltje komt i.pl.v. nevel, maar het blijft eerder slechter dan beter gaan.
Alleen als ik de choke een heel klein beetje uit trek loopt hij prima, zonder problemen !
Ik zal nog eens naar het stangetje van de acc. pomp kijken, maar daar heb ik al een beetje aan gedraaid zonder succes.

Iemand nog een idee?

@ noodles, ik heb je een week of twee geleden bij het stoplicht op de Tegelseweg zien staan . Ik was bij Boels verhuur een machine aan het terugbrengen. De Dyane glom in de zon ! Prachtig .

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1918
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 11 mei, 2013 12:33

Check je puntjes nog eens en de kleppen. Als je gaat rijden kan het eea opnieuw afgesteld moeten worden. Mijn ervaring tenminste.
Spruitstuk natrekken enzovoort.

ps om het gebrek aan liefde voor de acadiane te bespreken kunnen we gerust een nieuw topic aanmaken. Voor mij persoonlijk is het geen besteleend en net zo interessant als een c15 of een berlingo. Dit is gevoel en geen ratio overigens. Ze rijden geweldig, dat zeker. Te luxe misschien :wink: .
tweeceevees zijn leuk!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 11 mei, 2013 15:45

daar heb ik ook al aan gedacht, Marco, maar hij heeft prima gelopen en als ik nu een heel klein beetje choke heeft hij er helemaal geen last van.
Dus moet het volgens mij aan de carburateur liggen.
Ik zal hem morgen nog eens uit elkaar halen en alles opnieuw schoonmaken.
Pomp membraan heb ik trouwens al vervangen.

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 11 mei, 2013 21:23

als hij het met de choke uit wel goed doet, dan eens kijken naar de mengsel schroef misschien krijgt ie net te weinig benzine. Andere mogelijkheid het stationair toerental iets hoger zetten.
Nog even een andere stomme vraag zitten de juiste sproeiers in je carburateur?
diverse Citroens, wat anders.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 12 mei, 2013 07:26

@ AZL 57:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met dat stationair toerental, straks even proberen!
Voorheen liep hij als een klokje !
De sproeierbezetting heb ik al gecontroleerd, maar die klopt.
Keep you posted.

EDIT : Je hebt gelijk ! Loopt zonder noemenswaardige problemen.
Pakt nu veel beter op en geeft geen haperingen meer.
Straks even goed warm rijden ( verder dan ik nu gedaan heb) en nog een keer afstellen indien nodig.

Gebruikersavatar
noodles
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 2 aug, 2010 18:06
Locatie: Venlo

Bericht door noodles » ma 13 mei, 2013 16:43

Geert schreef:
@ noodles, ik heb je een week of twee geleden bij het stoplicht op de Tegelseweg zien staan . Ik was bij Boels verhuur een machine aan het terugbrengen. De Dyane glom in de zon ! Prachtig .
Haha, dank je! Toen had ik 'r net gepoetst 8)
Dyane 6 Confort 1980

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 29 mei, 2013 09:42

Eendenbezoek :
Afbeelding
Eenden bezoek by geert1953, on Flickr

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1612
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 7 jul, 2013 07:44

Vrijdagmiddag lekker met mijn AZutje over Limburgs dreven gereden!
Toen ik weer naar huis reed moest ik afremmen voor de drempel bij de ingang van ons dorp.
Opeens een hoop geratel van het achterwiel!
Ik dacht dat er een wiellager kapot was.
Bij de restauratie heb ik de remmen helemaal vernieuwd en ook de lagers , dus alles nieuw uit de doos.
Gisteren heb ik het wiel er af gehaald, er zat geen speling op, en dus toen de trommel....... bleek het palletje dat het remsegment aan de ankerplaat vasthoud afgebroken ! En dat was allemaal vervangen door nieuw !
Nog geen 500 km mee gereden!
Ik heb besloten om alle palletjes te vervangen door de oude, die ik gelukkig nog bewaard heb!
Afbeelding
DSCF0079 by geert1953, on Flickr

Plaats reactie