Pagina 1 van 1

uitlaatpakking

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 20:04
door Niels
aan een kant is mijn uitlaatpakking dienstweigeraar geworden. dus als ik de auto op de motor laat afremmen voor terug te schakelen krijg ik een plof in de uitlaat....

nieuwe pakking ertussen en gaan met de banaan... alleen kan ik in tussentijd gewoon doorrijden (en zo min mogelijk op de motor remmen) of is dat schadelijk voor het een of ander?


gr's Niels

Geplaatst: ma 15 mar, 2010 20:29
door Bertje Beige
Als je een lekke uitlaatpakking hebt, is er toch meer te horen dan alleen een knal bij gas los? :shock:
Dan moet je bij draaiende motor ook wel horen dat het daar lekt!

Je kunt gewoon doorrijden, kan verder geen kwaad.

Als je de spruitstuk pakkingen gaat vervangen, draai dan ook even aan 1 kant de kopbouten een beetje los, dan het spruitstuk vast en dan de koppen weer vast zetten!

Geplaatst: di 16 mar, 2010 11:39
door Niels
bedankt voor de reactie

je hoort inderdaad bij normaal stationair draaien ook dat de pakking lekt ja, tijdens het rijden niet want het motorgeluid is harder.

dat van de koppen losdraaien was me bekend.
pas de motor gereviseerd, alleen bleken na een paar kilometer rijden beide moertjes van het uitlaatspruitstuk bij die pakking pleite te zijn (ik kan me niet voorstellen dat ik ze vergeten ben, blijkbaar niet goed vastgedraaid). toen snel andere erop gedraaid, maar blijkbaar al te laat want die pakking heeft het nu dus opgegeven.

Geplaatst: di 16 mar, 2010 19:34
door Boudewijn
Zorg wel voor een goede ventilatie, er kunnen uitlaatgassen in het interieur komen. Het beste is om met het dak open te rijden. :lol: :lol:
Even serieus, misschien moet je zelf borgende moeren gebruiken, niet die met een nylon ring er in (die kunnen niet tegen de hitte) maar er zijn ook geheel stalen uitvoeringen. Of is het weer een M7 moer dan wordt het natuurlijk moeilijk om ze te krijgen.

Geplaatst: di 16 mar, 2010 20:15
door Hans B
Zorg ervoor dat je originele spruitstukmoeren m7 gebruikt. Die zijn namelijk "hoger" en kun je veel vaster zetten dan gewone m7's. En vééééél makkelijker om weer los te draaien. Gewone m7's zijn niet geschikt om je spruitstuk mee vast te zetten.

Succes.

Hans

Geplaatst: di 16 mar, 2010 20:51
door AZL57
Op mijn eend zaten koperen moeren op het spruitstuk, uitlaatkant

Geplaatst: di 16 mar, 2010 21:44
door jeroentje
Die koperen moeren heb ik ook op onze Mehari gebruikt, en heb er nog een hele berg van liggen. Dus als iemand die wil even een PB en dan komen we er vast wel uit :P

Geplaatst: di 16 mar, 2010 23:38
door Niels
de andere kant zit ook met gewone M7's vast, en die zit nog prima. vast is vast en daarna is kapot, dan ben je te laat... ik denk dat het met mijn nieuwe M7's wel gaat lukken hoor, er zit ook nog zo'n kartelringding tussen