Pagina 1 van 1

BMW Boxer 2cv??

Geplaatst: do 1 apr, 2010 22:00
door gelemotor
Is er ooit al eens geprobeerd om een Klassiek BMW boxer blok in de 2cv te bouwen??
Het lijkt mij zo voor de hand liggend, maar ik heb het nog nooit gezien??
Zou de koeling een probleem zijn ??
De BMW boxers zijn er van 450 cc tot en met een dikke 1000 CC, dus mogenlijkheden genoeg zou je denken??

Groet Luc
Beverwijk

Geplaatst: do 1 apr, 2010 22:09
door Michiel van G.
Er zijn zelfs al speciale ombouwsets te koop bij bepaalde bedrijven.
Dat zijn adapterplaten om bmw tweecilinders op een 2cv-bak (maar liever op een gsa!) te schroeven.

Geplaatst: do 1 apr, 2010 22:27
door Dyane
Tijdens de 24 uurs races op Spa Francorcamps is het zelfs een aparte race categorie. De meeste 2cv's / Dyanes hebben deze blokken.

Geplaatst: vr 2 apr, 2010 09:18
door Roadrunner
Leen heeft er ook een

Geplaatst: vr 2 apr, 2010 10:52
door backfire
Zo voor de hand liggend is het niet, want een eend heeft geforceerde luchtkoeling en een BMW niet, verder is het verbinden van een BMW blok aan een 2cv bak een dure aangelegenheid met daarbij het probleem dat voor dagelijks gebruik de bak niet echt tegen de extra PK's en koppel kan.

Met veel minder ophef hang je er een Visa blokje in.

Geplaatst: vr 2 apr, 2010 14:16
door Captain Krimson
ik heb ook begrepen dat een BMW-blok meer onderhoud vergt dan een eenden of visablok.

Geplaatst: ma 12 apr, 2010 12:11
door 2cvfreak
Michiel van G. schreef:Er zijn zelfs al speciale ombouwsets te koop bij bepaalde bedrijven.
Dat zijn adapterplaten om bmw tweecilinders op een 2cv-bak (maar liever op een gsa!) te schroeven.
Roadrunner schreef:Leen heeft er ook een
dien set's zijn bij leen te koop maar...

volgens mij zijn die voor in bouw een het motor blok van een BMW motor fiets.... loopt (zoals bij mijn vader zin motorfiets) soms op tot 1100 1200 CC 2 cilinder boxers.. luchtgekoeld uiteraard

Geplaatst: ma 12 apr, 2010 13:45
door gelemotor
2cvfreak schreef:
Michiel van G. schreef:Er zijn zelfs al speciale ombouwsets te koop bij bepaalde bedrijven.
Dat zijn adapterplaten om bmw tweecilinders op een 2cv-bak (maar liever op een gsa!) te schroeven.
Roadrunner schreef:Leen heeft er ook een
dien set's zijn bij leen te koop maar...

volgens mij zijn die voor in bouw een het motor blok van een BMW motor fiets.... loopt (zoals bij mijn vader zin motorfiets) soms op tot 1100 1200 CC 2 cilinder boxers.. luchtgekoeld uiteraard
Het kan dus wel begrijp ik uit de reacties.
Een visa blok is al vaker gebruikt, maar het gaat mij juist om de combinatie van mijn motorhobby en de eenden hobby.
Daarbij denk ik dan wel aan een 1000 CC versie , het moet natuurlijk wel wat meer power hebben dan standaard, anders kan je beter een betrouwbaar blok als de 2cv laten zitten!
Bij een Lomax zou je wel eens genoeg koeling kunnen hebben, en anders een extra oliekoeling van de eend gebruiken??

Thanks, Luc

Geplaatst: wo 9 jun, 2010 10:16
door rusty
hier nog een linkje naar een pembleton met een bmw boxer, misschien interessante info voor iemand die dit wil gaan bouwen:
http://www.11tinkers.com/Brooklands_Hom.html

en een van Joolz (international 2cv forum) heeft een moderne 1100 cc bmw boxer in z'n eend, ook leuke plaatjes en wat valkuilen kunnen zijn tijdens de bouw: http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=60

greetzzzzzzzzzzzzzz

Rusty