Slag rempedaal te lang

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Matthijs75
Beginner
Beginner

Slag rempedaal te lang

Bericht door Matthijs75 » wo 5 mei, 2010 17:56

ik ben nu aan het einde van mijn restauratie project en dus alles aan het afmonteren, vandaag remmen ontlucht, maar ik heb een vreemd probleem.

De slag van mijn rempedaal is veel te lang. Het staafje wat van de rempedaal in de hoodfremcillinder valt (en wat je kan stellen) is te kort. Ik heb er twee liggen, maar beide maten zijn gelijk (staafje is dus niet korter dan origineel). Het enige wat ik me kan voorstellen is dat in de hoofdremcillinder (welke ik nieuw heb gekocht) het staafje dieper valt.

Wat nu te doen, zelf een langer staafje fabriceren of toch hoofdremcillinder vervangen?
Moet woensdag voor keuring naar RDW :-(
2cv6 1974

Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hans B » wo 5 mei, 2010 18:42

Ik had hetzelfde probleem. Blijkt dat in een nieuwe (dot 4) hoofdremcilinder het staafje veel dieper zit. Vreemd. Waarom leveren ze er dan geen langer stangetje bij? Ik heb van een oud stangetje een stukje afgeslepen en dit in het gat geplaatst en toen het originele stangetje.
Werkte perfect. Misschien toch nog mooier als je ze ff aan elkaar last maar hoeft niet.

Mooi werk trouwens aan je eend. (ik heb een tijdje terug nog wat oranje plaatwerk van je overgenomen) 8)

Succes en groet,

Hans

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 mei, 2010 18:57

Hoezo, staafje is toch verstelbaar?

Matthijs75
Beginner
Beginner

Bericht door Matthijs75 » ma 10 mei, 2010 13:01

Het verstelbare staafje is met de "nieuwe" hoofdremcillinder zelfs helemaal uitgedraaid nog te kort, ik heb het overigens a la Hans opgelost.
2cv6 1974

Plaats reactie