Pagina 1 van 1

Afgeknapt

Geplaatst: za 15 mei, 2010 18:54
door Kulio
Vanochtend is mijn Dyane er mee gestopt. Hij reageerde opeens niet meer op het gaspedaal. De motor bleef nog wel even lopen met iets meer toeren dan stationair (maar dat kan omdat de choke nog iets open stond). Ik heb de auto aan de kant gezet en ben verder gaan lopen. Na een uur ben ik met een andere auto en mijn vrouw naar de Dyane gereden voor verdere actie. Dat was simpel, een citroen garage bevond zich op 200 meter afstand. Bij het starten wilde de motor wel draaien, maar ik kreeg hem niet op toeren omdat hij niet op het gaspedaal reageerde.

Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Dat weet ik over een dag of drie als de garage z'n werk gedaan heeft maar ik ben benieuwd naar wat jullie denken dat er aan de hand is. Ik dacht eerst aan een defecte benzinepomp, maar het kan ook iets in de carbu zijn. Ik heb verder niet gesleuteld dus heb geen aanwijzing over de oorzaak van het probleem.

Graag hoor ik jullie mening. Over een paar dagen weet ik wie het probleem juist gediagnosticeerd had en zal dat melden.

Geplaatst: za 15 mei, 2010 20:08
door Willem2
Gaskabel gebroken? Of denk ik nu iets te simpel?

Geplaatst: za 15 mei, 2010 20:37
door CitRoel
Als de kabel breekt moet het pedaal ook onderin liggen. Ik heb alleen geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
Of heb je een gasplank?Daar zit de veer aan de gasstang, dan blijft de plank wel omhoog.

Geplaatst: za 15 mei, 2010 21:19
door Hassie
Benzine op?

carburateur

Geplaatst: za 15 mei, 2010 21:39
door henk.beton
Het lijkt mijn ook een geval van het gaspedaal of carburateur.
Maar ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak was.
Succes ermee :lol:

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 06:15
door Kulio
Het bleek een gat in de benzineleiding onder de auto te zijn. Ik had de dag ervoor nog een halve tank en daarna niet meer gereden dus had geen verdenking over de benzinetoevoer.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 08:49
door Hassie
Wat mij nu interesseerd is, wat voor gat?
In een rubberverbindingsstuk, of, in het metaal? Ontstaaan door trilling tegen carrosserie etc. etc. Zo kunnen anderen er hun voordeel mee doen door een dergelijk probleem voor te zijn.
Vrgrt
Hassie.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 10:06
door dyane_maniac
waarschijnlijk gewoon door de leeftijd. eigenlijk zou iedere eendrijder iig de rubberen delen van de leiding moeten vervangen als de historie niet bekend is, of iig zeer goed moeten controleren. maar vervangen is eigenlijk de enige juiste remedie. en ja ook (juist) het vervelende deel bij de benzine tank. ik lees hier nu al een tijdje mee en de meest voorkomende storingen worden veroorzaakt door niet tijdig uitvoering van een beurt, slechte bobine en slechte benzine leidingen. waarvan de laatste potentieel zeer gevaarlijk kan zijn.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 12:13
door CitRoel
Oké brandstof leiding...

Daar had ik naar aanleiding van de sympomen niet 123 aan gedacht!

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 12:16
door Bluespirit
Tijdens mijn chassis wissel kwam ik er ook achter dat mijn benzineleiding vlak voor de benzinepomp helemaal poreus was. Daar had ik met het rijden nog niets van gemerkt.
Gelukkig zit er nu een nieuwe slang op.