Pagina 1 van 1
Boycot de marktleider
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 15:27
door achtpeter
Het zal niet voor ieder een probleem zijn, maar een flink aantal van ons moet super 98 tanken. En die komt uit steeds minder pompen. Toppunt van ergernis: De marktleider (die met de grote schelp) heeft nu drie soorten benzine, allemaal met oktaangetal 95. V-power was tot voor kort 97 oktaan en dat ging nog wel goed, maar gisteren zag ik bij de pomp dat dat spul is gedevalueerd naar 95 oktaan. De nieuwe FuelSave is ook 95 en dan is er nog de ouderwetse Euro 95. Drie soorten, en nog laten ze ons in de kou staan. Ik stel voor dat we de marktleider gaan boycotten, ook met onze alledaagse moderne auto's.
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 17:31
door Tom Duckpower
Ik boycot shell al jaren.. Gelukkig heeft de BP en de Tango, waar ik toch het meeste tank, nog wel 98 in het assortiment.
Maar een Shell pomp laat ik altijd links (of rechts, net langs welke kant ik passeer) liggen
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 17:37
door supercees
als je zoiets weet te organiseren, dus dat iedereen shell links (of rechts) laat liggen, dan kunnen ze niet anders doen dan de prijs verlagen. gevolg is dat de overige merken zullen volgen. dat is een paar jaar geleden in een scandinavisch land ook gebeurd. 98 zal je er niet mee terugkrijgen...
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 17:57
door lordmaster1
maar ik snap zoiets toch echt niet!! Bijvoorbeeld de nieuwe G*lf, bij die motoren wordt door de fabrikant aangeraden om 98 te tanken...
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 19:06
door AZL57
Stel gewoon je ontsteking wat bij en gooi er 95 in. Nooit een probleem mee gehad.
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 19:57
door achtpeter
En zo belanden we weer in de discussies over wel of niet super, wel of niet loodvervanger... Daar gaat het nu niet om. Er zijn Eendrijders die volhouden dat ze, als ze pittig willen rijden met een motortje met een 1:9 compressieverhouding, super 98 nodig hebben. Zoals er ook Triumphrijders, Ferrari- of Borgwardbezitters zijn die het met euro 95 niet aandurven. Fijn dat je een mogelijkheid ziet om het probleem te omzeilen, maar het punt is: De marktleider zou ons niet met het probleem moeten opzadelen...
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 20:03
door backfire
Je zou het ook eens aan Shell zelf kunnen vragen, maar om je te helpen. V-power is nog steed octaan 97 alleen in NL mag dat niet op de pomp staan omdat wij alleen 95 en 98 kennen. En dus moet shell 95 vermelden. Zo ver bekend is V-power nog steeds 97. En over ferrari en dergelijke, ik heb een motor met 1:10 en deze rijd formidabel op euro 95, nergens last van. Als je je ontsteking op juiste tijdstip zit voor euro 95 dan heb ook jij nergens last van zeker niet met de puist PK's die er uit onze motorkes komen.
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 20:45
door Red Duck
ik moet er speciaal voor omrijden om 98 te kunnen tanken ik baal hier ook behoorlijk van
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 21:05
door achtpeter
Die V-Power is echt wel veranderd hoor. Voorheen stond er V-Power zonder oktaanaanduiding op de pomp en als je het vroeg kreeg je te horen dat het oktaangetal 97 was. Nu (afgelopen zondag) zag ik op de pomp "V-Power 95". De enige andere smaakjes waren FuelSave 95 en Euro 95. In andere landen levert Shell trouwens nog wel klopvaste benzine. Enne: Voor mij geen euro 95. Misschien gaat dat nog goed in de motoren met 1:8,5 compressie, maar zeker niet in de motoren van Dyanes en Ami's. Op dit forum wordt vrij veel lagerschade gemeld, ik denk dat er een verband is met laagwaardige benzine. Maar nogmaals: Dat is een andere discussie...
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 21:07
door thomaaas
boycott shell ook altijd al, te duur, maken in Rusland $42 winst per vat ruwe olie.
boycott BP nu ook al, laten heel de zee volstromen met olie.
Tank trouwens bijna altijd 95
Geplaatst: ma 17 mei, 2010 22:25
door the Nosepicker
thomaaas schreef:boycott shell ook altijd al, te duur, maken in Rusland $42 winst per vat ruwe olie.
boycott BP nu ook al, laten heel de zee volstromen met olie.
Dan kun je beter gaan lopen..
Als je van andere schepen en productieplatforms die olierampen veroorzaakten de afnemers opzoekt of kijkt naar bedrijven die winst maken (schande!
) kom je zo'n beetje elk merk tegen.
Bijv. Exxon Valdez: ExxonMobil/Esso.
TIP!
Geplaatst: di 18 mei, 2010 00:32
door deusjevo
the Nosepicker schreef: TIP!
Geplaatst: di 18 mei, 2010 08:22
door thomaaas
^^ Is maar goed dat zowel de eend als de ami buiten werking zijn en ik idd veel fiets!
Tank nu bij texaco als k dan toch peut nodig heb
(maar je hebt gelijk, ook daar zal wel wat mee mis zijn).