Pagina 1 van 1

stelnokken achter

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 17:58
door Eminence Grise
de stelnokken zitten muurvast.Kan ik die er vanaf slijpen en nieuwe plaatsen?

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 18:27
door AK freak
Ja dat kan maar is veel werk. Onderdelen zijn bestelbaar bij goeie eendenboer.
Ik heb gewoon een boutkop op de bestaande boutkop gelast waardoor ik betere grip kreeg en dus alles makkelijker werkte.
Ook een optie is om de draagarmen te vervangen

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 20:12
door Punky
Ik heb ze losgekregen door ze meerdere malen en dagen in te spuiten met wd40 en dan voorzichtig maar krachtig te draaien. Als ze iets los zitten beetje op en neer blijven draaien en dan weer wd40 erop. Op een geven moment kon ik ze stellen. Wel veel geduld voor nodig. ;-)

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 20:18
door backfire
Zo heb ik het ook gedaan, ik had dan wel het voordeel dat mijn draagarmen los waren. Ik heb met kruipolie gedaan, heetstoken, kruipolie en na een dag was het los.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 20:24
door Punky
Heet stoken durfde ik niet aan ivm de HLM en de remcilinders. Bij mij zat alles nog op de auto.

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 21:39
door Boudewijn
Bij mij is het ook gelukt op de manier zoals Punky beschrijft. Gebruik ook een goede sleutel zodat het zeskant niet rond wordt. Bij voorkeur een 6-kantige dopsleutel en geen 12-kantige.

Geplaatst: vr 21 mei, 2010 17:15
door Eminence Grise
ga het eens proberen.. bedankt voor de tips..

Geplaatst: do 27 mei, 2010 20:57
door achtpeter
Die zeskante dop is een wijze raad. Om het risico van kapotdraaien te verkleinen, kun je eventueel nog de buitenste twee of die millimeters van de dop afslijpen. Daar zit namelijk een afronding die het draagvlak van de zeskant verkleint...

Geplaatst: di 1 jun, 2010 14:10
door Eminence Grise
heb er 3 weer aan de gang gekregen maar van ene de kop rond gedraaid. Deze is dus in zijn geheel te vervangen..?

Geplaatst: di 1 jun, 2010 17:52
door AZL57
Of er een flinke moer op lassen.

Geplaatst: wo 9 jun, 2010 12:20
door huub
even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien.