Pagina 1 van 3
Restauratie 2CV6 Club 1989
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 15:34
door Janwillem
Hallo allemaal,
ik ben sinds vorig jaar bezig met het compleet uit elkaar halen en restaureren van een 2CV6 Club uit 1989. De auto ligt op het moment helemaal uit elkaar en ik ben nu bezit met het opknappen van diverse onderdelen. Hierbij komen er zo af en toe wat vragen naar boven die ik jullie graag wil voorleggen.
Zo ga ik nu beginnen met het opknappen van de verwarmingstunnel die om een gedeelte van de uitlaat zit. Deze tunnel voorziet het interieur van de auto van warme lucht:
Ik wil het zwarte gedeelte kaal maken en in de RX5 en RX10 zetten. Maar levert dat problemen op bij de gedeeltes die aansluiten op het uitlaatgedeelte (hittte!)?
En hoe kan ik het uitlaatgedeelte van het spruitstuk mooier maken? Kan ik dat opschuren en in de lak zetten, of is dat binnen no time weer roestig??
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 15:42
door Punky
De binnenzijde van de kachelpotten zou ik niet behandelen. Deze komen rechtstreeks uit in je interieur en gaat vermoedelijk alleen maar stinken.
De koeltunnel heb ik zelf in de Hamerite zitten en dat gaat goed. Zo heet worden ze niet. Het spruitstuk is lastiger. De hitteverf van de bouwmarkt houdt het daar maar kort vol. Zelf heb ik ooi kachellak gehad van Rusty (gebruiker van dit forum) en dit blijft tot nu toe het beste zitten. Maar ook met een gestraald spruitstuk blijft de roest er op een geven moment doorheen komen.
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 17:06
door thomaaas
Aluminiumspray werkt erg goed! Alleen dan wel uitkijken met benzine, daar lost het namelijk in op. Al komt de roest er uiteindelijk toch doorheen
Geplaatst: zo 23 mei, 2010 18:01
door Janwillem
Bij deze nog wat foto's van kleine onderdelen die ik al kaal heb gemaakt en die in RX5 en RX10 gaan.
Ik kreeg ook nog wat klushulp van een gevleugelde vriend:
Nog even een vraag: ik zie dat veel 2CV6 Club's chromenwieldopjes hebben. Was dit destijds een optie, of waren deze standaard? Mijn 2CV had ze in ieder geval niet toen ik hem kocht
Geplaatst: ma 24 mei, 2010 08:23
door Jeroen-citroen
wieldoppen waren bij een club niet standaard. Zover ik weet had alleen de charleston ze standaard en misschien de dolly
Geplaatst: ma 24 mei, 2010 08:29
door Bertje Beige
De wieldoppen zijn niet standaard op "Club" Eenden, wel op Charleston's,
ze zaten vanaf de jaren 60 al op luxere uitvoeringen van de Eend.
En op bepaalde uitvoeringen van Ami's en Dyane's zitten ook wieldoppen, maar er zit ook weer verschil in al die wieldoppen.
maar als jij ze leuk vind op jouw Eend, gewoon doen!
Succes met de restauratie!
Geplaatst: ma 24 mei, 2010 10:25
door backfire
Een duif in de RX zetten is NIET toelaatbaar
Geplaatst: di 25 mei, 2010 13:59
door thomaaas
Inderdaad. Bij veren hoort pek
Geplaatst: wo 26 mei, 2010 21:21
door Janwillem
Inmiddels ben ik begonnen met het schoonmaken (uitwendig) van de benzinetank. Nu viel het mij op dat aan de onderkant van de tank een soort zwarte laklaag zat (vermoedelijk tectyl) die aan het afbladderen is.
Weet iemand of dat er hoort? Of moet ik er even een foto van maken?
Geplaatst: do 27 mei, 2010 09:20
door the Nosepicker
Daar hoeft niets op qua tectyl oid, kunststof tanks roesten niet snel.
Bij insauzen van chassis wordt een tank wel eens meegenomen met de tectylspuit, dat gaat sneller dan de tank er even afhalen en het chassis goed behandelen.
Geplaatst: do 27 mei, 2010 12:02
door Janwillem
the Nosepicker schreef:Daar hoeft niets op qua tectyl oid, kunststof tanks roesten niet snel.
Bij insauzen van chassis wordt een tank wel eens meegenomen met de tectylspuit, dat gaat sneller dan de tank er even afhalen en het chassis goed behandelen.
Dat vermoeden had ik al: dat de tank is meegenomen in een tectylspuitbeurt
Geplaatst: do 27 mei, 2010 12:38
door dyane_maniac
backfire schreef:Een duif in de RX zetten is NIET toelaatbaar
rotbeesten! (iig die schurftige duiven in amsterdam)
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 11:58
door Janwillem
Weten jullie in hoeverre je de kleur van de auto mag veranderen?
De eend is nu rood en zo staat het ook in de papieren, maar zou ik dat ook kunnen veranderen?
Zo weet ik van een collega met een kever dat zijn auto een totaal andere kleur heeft dan in de papieren staat en dat hij daar tot nu toe nog geen problemen mee heeft gehad
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 12:08
door thomaaas
Kan gewoon. En als je het mooi wilt hebben dan kun je naar de RDW voor nieuwe papieren waar de nieuwe kleur op vermeld staat
Geplaatst: zo 30 mei, 2010 12:40
door backfire
En het wijzigen van de kleur op je kenteken is zelfs helemaal GRATIS, zelfs bij de RDW.