Pagina 1 van 1
Gevalletje pech
Geplaatst: do 27 mei, 2010 11:06
door Twécévé
Vorige week mn eend weggebracht voor een kleine beurt. Tegen garage gezegd dat de eend naar benzine stonk. Dat bleek te kloppen, scheurtje in de benzineslang. Hij heeft stukje van de slang afgehaald. Gisteren begon de eend weer naar benzine te stinken.
Vanochtend kids weggebracht naar oppasadres en kwam daarna achter kliko wagen te staan. Vuilnisman wees mij op plas benzine onder mn eend. Motorkap opengedaan; uit de benzineslang spoot een straal benzine (eend reed denk ik 1 op 3). De eend aan de kant gezet en teruggelopen naar oppasadres van de kids en daar Ducktape gepakt. Een hoop gefriemel en geplak. Gestart, en benzine liep er bijna net zo hard uit. Benzineslang losgetrokken (had ik gelijk moeten doen), tape er af gehaald en nieuw tape er strak omheen gedaan. Nu lekte de slang niet meer, geen druppel.
Maar…. ik had de veer van gaskabel losgemaakt om er beter bij te kunnen. Toen ik die weer wilde vastmaken bleek het haakje van de veer afgebroken, allemaal een beetje te roestig.
Dus toen weer tape teruggebracht en touwtje meegenomen om veer op zn plek te houden. Eend reed daarna weer als een zonnetje en kan er waarschijnlijk nog maanden mee rijden maar vanmiddag toch maar even langs een eendenboer voor nieuwe veer en slang.
Daar sta je dan...
... op weg naar kantoor in je nette kleertjes
Touw en tape, meer heb je niet nodig

Geplaatst: do 27 mei, 2010 11:13
door Punky
Stukje van de slang afgehaald??? Beetje lapwerk in mijn ogen. De rest van de slang is even versleten. Bespaar jezelf nog een keer dit "avontuur" en vervang of laat de hele slang vervangen. Ook het gedeelte onder de benzinepomp, want dat zal even oud zijn inmiddels.
En Touw en Ducktape hebben al veel eenden gered volgens mij.
Suc6.
Geplaatst: do 27 mei, 2010 11:23
door Twécévé
Punky schreef:Ook het gedeelte onder de benzinepomp, want dat zal even oud zijn inmiddels.
Goeie tip!!!
Geplaatst: do 27 mei, 2010 15:11
door dyane_maniac
en ook het gedeelte van de benzinetank naar de plastic leiding! die wordt ook vaak porreus en gaat dan lucht aanzuigen waardoor het kan gebeuren dat de eend te weinig benzine krijgt. zoieso raadzaam eens in de 5 a 10 jaar alle (rubberen) benzine leidingen te vervangen. je wilt niet dat je eend in de fik vliegt door een stukkende benzineleiding
Geplaatst: do 27 mei, 2010 21:31
door Twécévé
Nou ja zeg. Vanmiddag dus naar B. gegaan. Altijd weer zoeken voor me in .... Wilde keren, motor sloeg af, eend wilde niet meer starten. Was paar 100 meter bij B. vandaan dus gelopen. Samen naar de eend gereden met oude bobine. Eend wilde nog niet starten, wel met de andere bobine. Benodigde verdere spulletjes + nieuwe bobine gekocht. Bobine wel 2 tientjes duurder dan bij andere aanbieders zie ik net.
3 x stilstaan in 1 week is wel iets veel van het goede (zaterdag in pinksterfile met snoek 3 kwartier op de vluchtstrook gestaan).
Edit: en wat vind ik in de schuur.... Een nieuwe bobine... Wel van een B-merk, dat dan wel weer.
Geplaatst: do 27 mei, 2010 22:37
door deusjevo
Toch niet je benzineslang + nieuwe veer vergeten?

Je "oude" situatie was echt misselijkmakend gevaarlijk.....

Geplaatst: do 27 mei, 2010 22:38
door Twécévé
Wat een dag. Krijg net sms van mn broer dat ie met pech met zn eend staat. ANWB is onderweg.
Geplaatst: do 27 mei, 2010 23:30
door Dyane
Ik mag aannemen dat B. de slang idd heeft vervangen. Dit is een slang die je echt niet lekkend wil hebben. De uitlaat zit maar een paar cm verwijderd van de benzine slang. Er zijn meer eenden hierdoor in de brand gegaan. Ook geen brandstoffilter tussen pomp en carborateur plaatsen. Deze moet je voor de brandstofpomp plaatsen en natuurlijk de slang vast zetten met klemmetjes
Geplaatst: do 27 mei, 2010 23:37
door martijn timmers
Dyane schreef:...Ook geen brandstoffilter tussen pomp en carborateur plaatsen. Deze moet je voor de brandstofpomp plaatsen en natuurlijk de slang vast zetten met klemmetjes
Goed om te lezen, want bij mijn eend zit daar namelijk wel een brandstoffilter! Dat word dus even verplaatsen, wat is dan de beste plek (net voor de brandstofpomp?)
Geplaatst: vr 28 mei, 2010 08:48
door the Nosepicker
Onder je spatbord, langs de chassispoot. Is het handigst, je kunt er makkelijk bij om hem te vervangen, je kunt zo zien of hij vuil is, etc.
Kijk ook eens
HIER en zoek op brandstoffilter/benzinefilter.
Dan vind je topics zoals
DEZE .
Geplaatst: vr 28 mei, 2010 08:58
door Twécévé
Bezineslang zit bij mij niet vast met een klemmetje oid. Gewoon kwestie van -plop- lostrekken.
Gompelmikkeltje.... Als die straal benzine andere kant had opgespoten (naar achteren ipv naar voren) was mn 2cvtje vrijwel zeker afgefakkeld....
Heb de boel nog niet vervangen maar rij er nu ook niet mee rond. Morgen even mee aan de slag.
Geplaatst: di 1 jun, 2010 09:57
door Twécévé
De eend deed het afgelopen zaterdag slecht. Heel erg ploffen/soort onregelmatig lopen. Net als het heel koud is en de eend eerst warm moet worden voordat ze soepel draait. Alleen duurde dit veel langer. Moest wel een kwartier rijden voordat de 2cv het goed deed. Had tot die tijd steeds het gevoel dat ik snel aan de kant van de weg zou komen te staan.
Als ik bij het stoplicht wilde optrekken en gas gaf dreigde de 2cv steeds af te slaan. Moest dan snel koppeling intrappen, stoot gas geven en vanuit die stoot gas optrekken.
Begon te denken:
- die veer die ik vervangen heb kan het niet zijn, die is hetzelfde.
- stukje benzineleiding kan het ook niet zijn. Tenzij er rotzooi ingezeten heeft, maar dan zou het de hele tijd moeten duren en niet overgaan als de eend eenmaal warm is.
warm, warm.... Hee, zou het de bobine kunnen zijn die er aanhangt. Een spiksplinternieuwe bobine maar wel een B-merk uit Argentinie.
Bobine vervangen door een nieuwe van Valeo en..... probleem over. Eend loopt weer goed.
B-merk is dus kwalitatief uitermate teleurstellend.