Pagina 1 van 1

raar probleem met chassisnummer

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 23:55
door pieterdewaard
Bij een eend die ik op het oog heb bleek het nummer niet te vinden op de plaats die het kenteken aangeeft (chassisbalk rechtsvoor). Er zit een nieuw goedgekeurd chassis onder. Met eigenaar naar RDW gereden, daar wilde men het oude stuk chassis met nummer zien, maar aangezien dat 2 jaar geleden vervangen is namen we aan dat dat inmiddels verdwenen is....
RDW heeft toch nummer opnieuw ingeslagen (voor de rechter stoel). Het is afwachten of de RDW afdeling Zoetermeer hier nog een onderzoek naar gaat instellen, maar waarschijnlijk komen de aangepaste papieren binnenkort binnen bij de huidige eigenaar.

Nou komt de grap: de eigenaar wilde verhaal halen bij bedrijf wat chassis vervangen heeft, die reageerden heel verontwaardigd, ze beweren namelijk stukje oud chassis met nummer op het nieuwe gelast te hebben: "Hoe had de eend anders APK gekeurd kunnen zijn" (een punt wat ik en de RDW ook al niet snapte). Kan dat zomaar, het oude nummer erop lassen? Of is het toch beter dat de RDW nu een nieuw nummer ingeslagen heeft? Ik heb dat oude nummer niet gezien op straat (onder de zwarte teer??), de eigenaar, die het allemaal niet meer kan volgen, wil er nog naar gaan zoeken...

Kan zijn dat ik straks een eend heb met 2 chassisnummers...

Geplaatst: za 29 mei, 2010 07:24
door Willem2
Bij chassiswissel moet altijd een nieuw nummer worden ingeslagen. Vroeger deed de douane dit, althans, zo moest het. Nu doet de RDW het.

De garage had dit dus ook door de RDW moeten laten doen, stukje overzetten mag niet.
Maar als er een nieuw nummer ingeslagen is, lijkt het me prima, al moet wel het oude chassisnummer doorgehaald worden, laat dit ook door de RDW doen, anders kunnen er later weer moeilijkheden ontstaan.

Waar zit het nieuwe nummer eigenlijk? Op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat van de koets?

Geplaatst: za 29 mei, 2010 09:39
door bartje2212
Juist; oude nummer overzetten en in nieuw chassis lassen is eigenlijk gewoon omkatten of hoe dat ook heet. Mag ech nie!

Geplaatst: ma 31 mei, 2010 13:52
door pieterdewaard
Willem2 schreef:Waar zit het nieuwe nummer eigenlijk? Op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat van de koets?
binnen, voor de rechter stoel. De RDW heeft er wel netjes blanke tectyl op gespoten.

Geplaatst: za 5 jun, 2010 18:50
door Willem2
Maar op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat, die dus bij de koets hoort?

Geplaatst: za 5 jun, 2010 22:48
door pieterdewaard
Willem2 schreef:Maar op de afdekplaat van het chassis, of op de bodemplaat, die dus bij de koets hoort?
Hola :shock: je gaat me toch niet vertellen dat de RDW loopt te prutsen??? Hij zit binnen voor de stoel, wel naar het midden toe, dus tussen de chassisbalken. Hoort dat nou bij de koets of bij het chassis :?:

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 08:55
door Willem2
Das jammer, dat hoort bij het chassis. Het zou wel mooi zijn als ze het chassisnummer op de koets ingeslagen hadden, maar helaas...

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 10:37
door backfire
Was inderdaad domme actie, maar als alles goed is volgens RDW en de papieren zijn binnen, dan zorg je ervoor dat alleen het chassisnummer volgens de papieren aanwezig is. Dus het andere chassisnummer gewoon dichtsmeren met primer en schuren tot het gelijk loopt met de rest. Wat bodyschutz erover en presto.

Geplaatst: zo 6 jun, 2010 15:36
door AZL57
Ik heb al meer chassisnummers gezien in de carrosserie ipv in het chassis. Zeker een luie medewerker bij citroen die niet naar binnen wilde leunen om het nummer in te slaan... ;-)

Geplaatst: do 10 jun, 2010 20:53
door brammie
mijn eend uit 80 heeft hem ook op de bodemplaat van de carroserie zitten
rechterkant voor de bijrijders stoel tegen de dorpel

Geplaatst: do 10 jun, 2010 22:52
door vantasy
Op de chassisplaat waar het nummer hoort krijg je het normaal niet ingeslagen omdat je niet kunt ondersteunen zonder het chassis open te maken. Daarom slaat men het in de carrosserie maar daar hoort het niet. Later staat het op de chassisbalk rechts voor dat is makkelijker zelf in te slaan.

Geplaatst: do 10 jun, 2010 23:11
door Michiel van G.
er zit wel degelijk versteviging onder de chassisplaat hoor. Daarom zaten daar de chassisnummers tot aan ergens eind jaren '70

Geplaatst: do 10 jun, 2010 23:50
door vantasy
Probeer het maar in te slaan , het is net een koekblik. Met zekerheid is in de fabriek het nummer in de plaat geslagen voordat het in de felsranden van het chassis gelast werd. Ik heb het zelf ooit geprobeerd in een nieuw chassis op die plaats maar moest de felsrand over een lengte van 60cm los maken om er een zwaar stuk ijzer er tussen te kunnen schuiven. Dat gaat alleen als de carrosserie eraf is natuurlijk

Geplaatst: vr 11 jun, 2010 22:40
door brammie
mijn nr staat anders echt op de plaats waar hij hoort te staan volgens de papieren hoor
en de papieren zijn ook origineel uit 1980
er zijn meerdere jaren geweest dat ze de nrs voor de stoel in de bodemplaat sloegen
gewoon uit de losse pols
de originele plaat (die ondertussen al twee keer vervangen is)heb ik er altijd nog bij gehouden uit nostalgie zeg maar