Pagina 1 van 2
Niet aan willen slaan na 3 dagen stilstaan
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 08:11
door tweeceevee
wil ik vanmorgen met de eend naar het werk, slaat deze niet aan.
Hij heeft 3 dagen stil gestaan, waarvan 1 dag en nacht in de regen.
Normaal gesproken trek ik de choke 1 cm uit, sleutel om en hij slaat gelijk aan.
Vanmorgen dus niet.
Accu leeg gestart, reserve accu erin, andere contactrol geplaatst, ondertussen was hij verzopen.
Even binnen een bak koffie gedronken, en weer geprobeerd om de eend te starten, en na 5 minuten sloeg die toch aan.
Heb dit nog nooit gehad, bougie's zijn nog geen 1000km oud, en de kleppen staan goed, en er zit een zwarte 123 in, bougie kabels zijn niet nieuw meer, maar haal vanmiddag denk ik maar gelijk een stel nieuwe.
Kunnen het de bougie kabels zijn?
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 09:05
door Willem2
Hoelang kon je starten voor de accu leeg was?
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 09:08
door tweeceevee
Willem2 schreef:Hoelang kon je starten voor de accu leeg was?
Na ongeveer een 15 minuten was de accu leeg.
Zit een half jaar oude accu in van 55A.
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 09:53
door AZL57
Benzinepomp niet lekker meer?
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 10:42
door tweeceevee
AZL57 schreef:Benzinepomp niet lekker meer?
Ik heb de benzinepomp een paar maanden geleden nog vervangen door een nieuwe, maar zal voor de zekerheid vanavond nog een ander er op zetten. (heb er nog een paar liggen).
Is het niet zo dat als de vlotterkamers vol zitten met benzine hij gewoon moet aanslaan, dus als de benzinepomp niet goed meer werkt hij het wel moet doen?
Ik heb het dan niet over goed rijden .
Ik had pas nog een eend waarvan de benzineleiding doormidden was, en heb daar een scheut benzine in de carburateur gegooid, en toen liep die ook.
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 10:47
door AZL57
Ja als de vlotterkamer volstaat zou ie het moeten doen. Tenzij hij te vol staat. Te rijk mengsel werkt ook niet.
Re: Niet aan willen slaan na 3 dagen stilstaan
Geplaatst: ma 31 mei, 2010 19:47
door Transat
tweeceevee schreef:Kunnen het de bougie kabels zijn?
In die hoek zou ik het zoeken ja. Het lijkt erop dat de vonk voor je bougie niet goed genoeg is bij vochtig weer. Check ook even de draden naar je bobine en zo. Heb je 123-ontsteking? Dan hoef je daar niet naar te kijken, maar (als je tijd over hebt) kun je ook de contactpuntjes goed afstellen. Kortom: alles wat voor een goeie vonk zorgt.
Kijk anders ook eens op de Vraagbaak.
Geplaatst: di 1 jun, 2010 07:42
door Kulio
Benzinepomp zal het wel niet zijn, anders verzuipt de motor niet. Probeer eens nieuwe hoogspanningskabels.
Geplaatst: di 1 jun, 2010 09:19
door thomaaas
Denk dat je m gewoon verzopen hebt toen ie eerst niet wou starten. Niets aan de hand dus. Doet ie nou vaker moeilijk of gaat ie vaker moeilijk doen, dan zou ik het inderdaad zoeken in de hoek van bobine en bougiekabels
Mijn eend heeft er na drie dagen stilstaan vaak ook moeite mee hoor! De Ami gek genoeg niet eigk...
Geplaatst: di 1 jun, 2010 13:47
door tweeceevee
Vanmorgen sloeg de eend weer niet aan, stond in de mist, en heb ook de reserve accu leeggestart.
Ben toen maar op de 40 jaar oude Puch naar het werk gegaan, die doet het wel altijd.
Ik heb gisteren de brandstofpomp, en de bougie's en de bougie kabels vervangen, maar heeft dus niets geholpen.
Er zit nu een Dyna bobine van een Harley in , met de originele 2cv bobine doet hij het ook niet.
Probleem is ineens gekomen, de eend sloeg voorheen gewoon gelijk aan.
Kan het misschien toch de 123 ontsteking zijn, die niet meer tegen vochtige buitenlucht kan?
Geplaatst: di 1 jun, 2010 14:04
door siemen
ik heb de draden een keer omgedraait van de bobine toen sloeg hij bij mij in 1 keer aan
ik weet niet als dat werkt bij een 123 onsteking.
owja doe even een fotootje van je puchje, meschien heb ik ook weer ens zin om die van mij op te bouwen
Geplaatst: wo 2 jun, 2010 06:18
door Kulio
Siemen schreef:
ik heb de draden een keer omgedraait van de bobine toen sloeg hij bij mij in 1 keer aan
ik weet niet als dat werkt bij een 123 onsteking.
Als het contact een tijdje aan blijft staan kan het voorkomen de het ijzer in de bobine voormagnetiseert. Dat is te verhelpen door de aansluiting van de draden aan de laagspanningszijde van de bobine om te draaien. Maar een 123 schakelt de stroom na 1 sec uit. Dus als je een 123 hebt hoef je dat omdraaien niet te proberen.
Het kan ook zijn dat de bougies niet meer goed vonken.
Geplaatst: wo 2 jun, 2010 08:25
door tweeceevee
De eend doet het weer.
Het waren toch de bougiekabels.
Ik heb de contacten die op de bougie klemmen iets aangeknepen, en hij sloeg vanmorgen weer gelijk aan.
De oude bougiekabels waren na inspectie toch erg slecht, er zaten bulten op en hier en daar was de buitenisolatie poreus.
Nu de eend het weer doet, en de nieuwe schuur af is, ga ik hem binnenkort toch maar in een kleur spuiten, ik krijg steeds meer commentaar uit het dorp dat mijn 8 kleuren eend er niet uit ziet!!
Geplaatst: wo 2 jun, 2010 09:01
door dyane_maniac
they say jump, you say how high
ik vind meerkleuren eendjes juist leuk haha, maar goed fijn dat ie weer rijdt of liever gezegd start.
Geplaatst: wo 2 jun, 2010 09:40
door tweeceevee
Normaal gesproken trek ik me niets aan over reacties die over het uiterlijk van mijn eend gaan, maar als de burgemeester en mijn eigen vrouw zeggen dat het ding spuuglelijk is, en ik van mijn eigen vrouw de eend mooi!! moet maken of hem de deur uitdoen, dan kies ik toch maar voor het spuiten van de eend.
ik heb in het verleden ook al die keuze moeten maken, en toen heb ik gekozen voor de eend, en niet voor mijn toenmalige vriendin.
Gelukkig maar, anders was ik nooit met Anke getrouwd, en was er misschien niet een klein eenden-freakje bijgekomen.