Pagina 1 van 1
stroef lopen stuurstang in vooras
Geplaatst: wo 9 jun, 2010 21:35
door bartvds
Help, die stuurstang met stuurkogels en glijplaten enz. in de vooras is terug gemonteerd maar deie stuurstang beweegt stroef heen en weer, dacht eerst dat de bus die de stang tegen het stuurrondsel drukt te strak gespannen was maar ook bij het meer uitdraaien van die kasteelmoer blijft het stroef, zou het kunnen dat de splitpen op het eind van de stuurstang van binnen ergens tegenaan schroeft? Hoe steek je die dan op een correcte manier door die kasteelmoer?
Ik heb ze van binnenuit erdoor gestoken en dan de uiteinden over de rand teruggeplooid, is dit de juiste manier of niet? Graag dringend hulp aub,
Bart
Geplaatst: do 10 jun, 2010 08:46
door bartvds
Niemand een antwoord of suggestie?
Bart
Geplaatst: do 10 jun, 2010 09:40
door achtpeter
Misschien een kwestie van woordkeus. Heb je het over een kasteelmoer op het eind van de spoorstang (aan de kant van de fusee) of die in het verlengde van de stuurbuis? Direct aan het stuurhuis kom je geen splitpen tegen. Als je de kasteelmoer bedoelt waarmee je de druktaats van het rondsel afstelt: Daarover zegt het Werplaatshandboek: "De moer wordt niet geborgd. De druk van de veer is voldoende om te voorkomen dat deze lostrilt".
Geplaatst: do 10 jun, 2010 09:41
door the Nosepicker
bartvds schreef:Niemand een antwoord of suggestie?
Bart
Geduld is een redelijk schone zaak.
Je plaatst woendagavond na 1/2 9 een bericht en verwacht donderdagochtend om 1/4 voor 8 alweer een antwoord?
Daar zit +/- 11 uur tussen, waaronder nogal wat uurtjes die de meeste mensen op één oor doorbrengen!
Geplaatst: do 10 jun, 2010 09:48
door achtpeter
Of bedoel je de moer aan het eind van de tandheugel? Daarover zegt het handboek: Plaats de splitpen door de moer en door de dichtstbijzijnde uitsparing, zorg dat de kop van de splitpen in de uitsparing valt... Je hebt blijkbaar een erg slank en welgevormd splitpennetje nodig.
Geplaatst: do 10 jun, 2010 09:55
door achtpeter
achtpeter schreef:Of bedoel je de moer aan het eind van de tandheugel? Daarover zegt het handboek: Plaats de splitpen door de moer en door de dichtstbijzijnde uitsparing, zorg dat de kop van de splitpen in de uitsparing valt... Je hebt blijkbaar een erg slank en welgevormd splitpennetje nodig.
Ah, wacht effe: kom nog een slecht leesbaar gedeelte tegen: Sla de poten van de splitpen plat op de stuurpijp zodat ze niet tegen de kogelgeleider aan kunnen komen. Sorry voor het antwoord in etappes. Kan dit op jouw probleem slaan?
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 21:28
door bartvds
Is al in orde, is blijkbaar normaal dat dat wat stroef gaat, gaat dus wel degelijk om de splitpen door de kasteelmoer aan het eind van de tandheugel (waar die stuurkogels inzitten) in de voorste as, dacht dat de splitpen ergens tegenaan schroefde maar is blijkbaar gewoon van de veer die druk uitoefent op die tandheugel tegen het stuurrondsel.
Nosepicker: klopt dat ik weinig geduld had maar is verdomd lastig als je niet vooruit kan en maar beperkte technische kennis hebt, ik ben voor zowat alles afhankelijk van goede raad of kennis van anderen en ja dan werkt het soms op de zenuwen als iets niet goed gaat of als je ergens aan twijfelt, mijn vraagstelling was dus zeker niet slecht bedoeld hoor maar was vooral een vlaag van tijdelijke waanzin omdat het niet goed lukte en omdat ik perse mijn vooras in orde wou krijgen
Met zeer vriendelijke groet, Bart.
Geplaatst: do 17 jun, 2010 10:05
door the Nosepicker
Hoi,
is ook niets ernstigs, vragen staat natuurlijk vrij. Ik moest eerder lachen dat je verwachtte dat iemand 's nachts zijn hoofd zou breken over jouw vraag.
Ik snap je frustratie als je niet verder kunt door één onnozel dingetje.
Én ik zag dat Achtpeter minder lang van zijn nachtrust geniet of in ieder geval eerder aan de koffie is begonnen dan ik..