Pagina 1 van 1
Op contact laten staan
Geplaatst: do 10 jun, 2010 16:37
door Tom Duckpower
Heb van de week de eend een dikke 24uur op contact laten staan
Ik was bezig met de knipperlichten die het niet helemaal goed deden (probleem met het hendeltje).
net even geprobeerd te starten met een andere, volle, accu. Startmotor gaf alleen een klik en daarna leek het alsof de accu langzaam leeg liep. Accu weer in de andere eend terug gezet en kon die eend gewoon starten.
Wat kan er allemaal kapot door de auto op contact te laten staan? Ik heb een 123, dus de bobine moet nog goed zijn. Kan de startmotor ervan overlijden?
Of moet ik het elders zoeken?
Geplaatst: do 10 jun, 2010 17:06
door backfire
Je moet het ergens anders zoeken. Klik van de startmotor betekend vaak slechte accukabels, massakabel, of hangende koolborstels of startrelais.
Startkabel pakken en plus kabel op binnenste poot van de startrelais, welke verbonden is met startmotor. Als startmotor draait dan startrelais testen. Als startmotor niet draait koolborstels vervangen.
Geplaatst: do 10 jun, 2010 17:46
door Boudewijn
Probeer anders de bekende truck met de hamer eens. Iemand laten starten en tegelijk een tik met de hamer tegen de startmotor geven.
Geplaatst: vr 11 jun, 2010 06:23
door Kulio
Het aan laten staan van het contact heeft geen invloed op het electrische systeem, althans als je een 123 hebt. De 123 schakelt slechts de stroom naar de primaire kant van de bobine uit zodat de accu niet leeg kan lopen en de bobine niet kan voormagnetiseren.
Shit happens! Het ziet er naar uit dat er toevallig op hetzelfde moment iets anders gebeurt is. Zoals gezegd een slecht contact in de koolborstels van de startmotor of een slecht werkend start relais. Geef de motor eens een slinger en probeer het nog eens.
Geplaatst: vr 11 jun, 2010 09:46
door dyane_maniac
ik heb idd ook wel eens gehad dat mn startmotor op een "dood" punt zat. ik heb de auto in versnelling gezet en een beetje proberen naar voren te duwen, daarna was starten geen probleem. (was overigens wel het begin van het einde)
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 11:29
door Tom Duckpower
was volgens mij een echt gevalletje van hele lege accu. Gisteren een acculader/tester gekocht en deze gaf aan dat de accu leeg was. Heeft een nachtje in de oplader gestaan en gaf vanmorgen aan dat ie weer vol was.
Accu net in de auto gezet, en voor de zekerheid het een hamer met beleid tegen de startmotor geslagen.
Op contact, starten, lopen!
Meteen de verwarming gemaakt, die was losgeschoten bij de klep waarmee je tussen de voorruit en voetverwarming kunt kiezen.
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 00:04
door lordmaster1
Tom Duckpower schreef:en voor de zekerheid het een hamer met beleid tegen de startmotor geslagen.
Voor de zekerheid? Leg eens uit
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 19:04
door Tom Duckpower
Omdat ik tevens het vermoeden had dat mijn startmotor vast zat. Zie ook de reacties hierboven. Ik kreeg vorige week, met een andere accu in de eend, alleen een klik te horen toen ik m wilde starten. Tik(je) met een hamer kan er voor zorgen dat het relais op de start motor weer los komt.
Geplaatst: di 15 jun, 2010 14:08
door OnsEendje2
Tom Duckpower schreef:was volgens mij een echt gevalletje van hele lege accu.
je 'dashboard verlichting' vragen natuurlijk wel iets stroom en wellicht nog wat andere lekstroom. Bovendien was je accu misschien niet helemaal vol omdat je toch al aan het werk was. Zou me er geen zorgen om maken.
Geplaatst: wo 16 jun, 2010 21:52
door Tom Duckpower
Eend doet het nu verder ook gewoon weer goed. Vanmorgen nog even aan de verlichting gewerkt, met de lampen (H4) dus aan, en startte daarna weer probleem loos.
Kwam dus inderdaad door een erg lege accu