Problemen Startmotor en hoe te reviseren?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brambit1
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 mar, 2010 11:25
Locatie: Vlijmen

Problemen Startmotor en hoe te reviseren?

Bericht door Brambit1 » zo 13 jun, 2010 19:21

Hallo,
Toen ik mijn 2cv wilde starten ging wel het controlelampje branden, maar geen geluid,....

Nu had ik op 2cvforum gelezen dat als je het met een schoevendraaier tussen
min en plus kan starten, het probleem waarschijnlijk in het startmotorrelais zit.

Ik weet alleen niet hoe ik deze uit elkaar krijg.



groetjes, Bram

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 13 jun, 2010 19:46

Hoi Bram, ik zie dat je in Vlijmen woont. Als je de startmotor loshaalt (2 bouten en de accukabels) en je komt morgenmiddag ff langs, wil ik je het wel laten zien.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » zo 13 jun, 2010 20:03

Plus en Min verbinden geeft kortsluiting ;)

Afbeelding
Op de volgende foto zie je de punten 1 en 2
1 is de plus van de accu, 2 is het draadje dat via het contactslot naar het relais gaat.
Probeer deze eens met elkaar te verbinden.
Het probleen kan ook in het contactslot liggen, accu, kabels of de startmotor zelf.
Probeer met een paar proefjes eerst een en ander uit te sluiten voordat je iets gaat vervangen.

Meer info in dit topic :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9194
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 13 jun, 2010 21:01

1 en 2 verbinden kan met een dikke schroevendraaier, hoef je niets te demonteren.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Brambit1
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 mar, 2010 11:25
Locatie: Vlijmen

Bericht door Brambit1 » ma 14 jun, 2010 10:48

Ja ik bedoelde 1 en 2.
Als ik deze verbind dan start hij gewoon, mits het contact aan staat.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 808
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 14 jun, 2010 11:14

Dan is waarschijnlijk je "contactrol" van je stuur/contactslot kapot.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 14 jun, 2010 15:13

Goed bezig ;) Dan is de startmotor reviseren al uitgesloten.

Controleer alle aansluitingen stekkers op goede bevestiging / corrosie.
Je kunt ook proberen de contactrol te verwijderen, deze zit volgens mij geklemd met een veer.
Het kan zijn dat er corrosie op de contacten zit.

Succes
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 14 jun, 2010 17:53

Bram is net even langsgekomen met de startmotor en deze is in orde. Het is weliswaar een imitatie en hij loopt een beetje schraal, maar functioneerd naar behoren.

Dus de contactrol zal de boosdoener zijn, de saga continues.

Gebruikersavatar
Brambit1
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 mar, 2010 11:25
Locatie: Vlijmen

Bericht door Brambit1 » ma 14 jun, 2010 22:52

Ja startmotor gesmeerd en weer gemonteerd.
Contactrol eraf gehaal en inderdaadgeoxideerd van binnen
Heb het opgeschuurd en schoongemaakt, en weer gemonteerd

Sleutel omdraaien>>En starten!! :D

bedankt!

xintian
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 21 jul, 2010 12:24

Bericht door xintian » wo 21 jul, 2010 12:27

En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

Plaats reactie