Problemen Startmotor en hoe te reviseren?
Problemen Startmotor en hoe te reviseren?
Hallo,
Toen ik mijn 2cv wilde starten ging wel het controlelampje branden, maar geen geluid,....
Nu had ik op 2cvforum gelezen dat als je het met een schoevendraaier tussen
min en plus kan starten, het probleem waarschijnlijk in het startmotorrelais zit.
Ik weet alleen niet hoe ik deze uit elkaar krijg.
groetjes, Bram
Toen ik mijn 2cv wilde starten ging wel het controlelampje branden, maar geen geluid,....
Nu had ik op 2cvforum gelezen dat als je het met een schoevendraaier tussen
min en plus kan starten, het probleem waarschijnlijk in het startmotorrelais zit.
Ik weet alleen niet hoe ik deze uit elkaar krijg.
groetjes, Bram
Plus en Min verbinden geeft kortsluiting 

Op de volgende foto zie je de punten 1 en 2
1 is de plus van de accu, 2 is het draadje dat via het contactslot naar het relais gaat.
Probeer deze eens met elkaar te verbinden.
Het probleen kan ook in het contactslot liggen, accu, kabels of de startmotor zelf.
Probeer met een paar proefjes eerst een en ander uit te sluiten voordat je iets gaat vervangen.
Meer info in dit topic :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9194


Op de volgende foto zie je de punten 1 en 2
1 is de plus van de accu, 2 is het draadje dat via het contactslot naar het relais gaat.
Probeer deze eens met elkaar te verbinden.
Het probleen kan ook in het contactslot liggen, accu, kabels of de startmotor zelf.
Probeer met een paar proefjes eerst een en ander uit te sluiten voordat je iets gaat vervangen.
Meer info in dit topic :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9194
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Goed bezig
Dan is de startmotor reviseren al uitgesloten.
Controleer alle aansluitingen stekkers op goede bevestiging / corrosie.
Je kunt ook proberen de contactrol te verwijderen, deze zit volgens mij geklemd met een veer.
Het kan zijn dat er corrosie op de contacten zit.
Succes

Controleer alle aansluitingen stekkers op goede bevestiging / corrosie.
Je kunt ook proberen de contactrol te verwijderen, deze zit volgens mij geklemd met een veer.
Het kan zijn dat er corrosie op de contacten zit.
Succes
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987