Pagina 1 van 1

Tankaanwijzing

Geplaatst: ma 14 jun, 2010 20:40
door vantasy
Op de stekkerverbinding bij de achetrbank heb ik geen spanning op de kabel van de tankzender. Er moet een aftakking zijn van de blauw/grijs van de spanningsregelaar.
Waar zit nog meer een stekkerverbinding zodat ik kan testen.?

Geplaatst: ma 14 jun, 2010 22:44
door backfire
Je moet ook niet meten of er spanning op staat, maar de juiste weerstand. Voor bij dashbord stekker loshalen van de benzinemeter en dan meten. Rode draad van je multimeter in de stekker, zwarte ergens op de massa. Dan de meter op Ohm zetten, je moet een weerstand meten van ongeveer 100 ohm (uit mijn hoofd).

Geplaatst: ma 14 jun, 2010 23:56
door vantasy
Tankzender is oke, maar ik heb geen spanning

Geplaatst: di 15 jun, 2010 08:42
door AZL57
Is de massa van de tankzender ok?

Geplaatst: di 15 jun, 2010 10:17
door vantasy
Ja dat is oke. Er loopt stroom door de meter naar achteren door de tankzender. Deze laatste fungeert als een regelbare weerstand naar massa.
De stroom die de meter krijgt komt van de spanningsregelaar. In het schutbord gaan twee kabelbomen een dikke en een dunne groene. Vlgs mij gaat deze groene dradenboom naar achteren. De draad van de tankaanwijzing is lila/wit en daar moet spanning op staan als de auto op contact staat maar dat heb ik niet.

Geplaatst: di 15 jun, 2010 14:09
door AZL57
De draden naar achter gaan rechts onder het motorkap scharnier naar achter. De verbindingsstekkertjes zitten boven de accu. Niet per ongeluk het stekkertje van de meter zelf afgevallen? Bij mij bleek na de restauratie dat de tankgever geoxydeerd was. Flink in de contactspray gespoten en heen en weer bewogen. Toen ik daarna de perslucht erop zette kwam er een hele hoop witte stof uit. Daarna deed ie het weer.

Geplaatst: di 15 jun, 2010 17:08
door vantasy
Wat aan de stekkertjes gerommeld en hij doet het weer. Met 10 jaar opslag krijg je zulke dingen :)