Pagina 1 van 1

Uitlaat vastgeroest

Geplaatst: di 6 jul, 2010 20:17
door Charl
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag geprobeerd het achterste deel van mijn uitlaat te vervangen.
Die zit over het pijpje geschoven dat uit de tweede demper komt.
Het zit echter extreem vastgeroest.
Is er een methode om dit los te krijgen?
WD40 heb ik er inmiddels in grote hoeveelheden opgespoten maar 't lijkt een druppel op een gloeiende plaat.

Geplaatst: di 6 jul, 2010 20:30
door supercees
het achterste stuk pijp heeft twee sleufjes, probeer die eens met een brede schroevendraaier of (botte) bijtel wat open te tikken, dan met grote griptang de achterste pijp proberen te draaien.

wat alles makkelijker maakt is de uitlaat na de eerste demper te demonteren, dat is 1 klem, en wat boutjes in de rubber ophangingen. dan hoef je niet onder de auto te klooien en kan je meer kracht zetten.

maar het kan inderdaad supervast zitten.

Geplaatst: di 6 jul, 2010 20:31
door achtpeter
Misschien een beetje flauw: Het gaat het vlotst als je alles na de eerste demper in één keer vervangt. Iets minder vlot: Een paar centimeter achter de klem doorzagen of slijpen, een paar groeven in de lengterichting slijpen of hakken en de zaak los pellen.

Geplaatst: di 6 jul, 2010 22:20
door Charl
ok, handige tips.
Ik ga er morgen mee aan de slag.
bedankt!

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 14:25
door ducktarie
:-) Flink met een hamer(tje) meppen , schroevendraaier de lippen beetje openbuigen, en draaien/vringen/inspuiten met imal..
Lukte mij meestal dat stuk pijp los te krijgen.

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 15:32
door backfire
pst wd40 is ook geen echte roestoplosser. Zoals aangegeven, rotte stuk paar centimeter van de bevestiging afzagen, dan kun je er ook nog bij met een griptang, dat kan ook handig werken.

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 16:02
door dyane_maniac
maar idd wat supercees al schrijft, waarom niet het hele achterste deel vervangen? kost geen drol en als het toch al vastgeroest is dan zal de staat van de tweede demper ook niet fantastisch zijn toch?

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 16:38
door backfire
klopt, bij mij was het binnenwerk van de 2e demper helemaal verrot.

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 16:46
door dyane_maniac
je krijgt het anders waarschijnlijk ook nooit goed gasdicht, oftewel heel veel moeite en uiteindelijk sta je toch het hele achterste deel te vervangen. ik zou ook kritisch kijken naar de eerste demper....

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 19:03
door Charl
die 2e demper valt wel mee inderdaad. Ik zag ergens 19 euro en het tussenpijpje 8.
Dat gaat het worden denk ik.

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 20:20
door dyane_maniac
wijs, al zeg ik het zelf. alleen de eerste demper is redelijk aan de prijs, maar al met een ca 75-85 euro voor een complete uitlaat van voor tot achter is goed te doen vind ik

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 21:53
door backfire
Ik had ooit eens een aanbieding van 58 euro, dus toen meteen gedaan.

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 22:00
door Charl
Ik dacht net,
Mijn motor puft bij zeer lage toerentallen één keer vaak als je gas geeft, uitlaat en inlaat draaien dan om, daarna gaat het altijd normaal, tijdens het constant op toeren heb ik dit dus niet,
kan dat misschien met een kapot binnenwerk van de uitlaat te maken hebben?

Geplaatst: wo 7 jul, 2010 22:00
door Charl
Dat is wishfull thinking denk ik trouwens, maar toch...