602 motor op ak250
602 motor op ak250
mijn pa zijn ak motor lekt als een bezetene olie
en daar wil hij wat aan doen.
nou heeft hij nog een aantal 602 motoren liggen
de vraag is, past dit zondermeer op een trommelversnellingsbak van een 4tje?
of moet er van alles aangepast worden
hij wil dus wel de trommels erop houden
en daar wil hij wat aan doen.
nou heeft hij nog een aantal 602 motoren liggen
de vraag is, past dit zondermeer op een trommelversnellingsbak van een 4tje?
of moet er van alles aangepast worden
hij wil dus wel de trommels erop houden
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
ja het kan wel maar een 4 bak heeft korte verhoudingen dus krijg je een soort stoplicht racer en geen hoge topsnelheid, er valt wel mee te rijden maar de bak vind dit niet echt fijn, 2cv cross rijdt met 2cv4 bak en 2cv6 blok.
nog iets anders een 4 motor maakt beduidend meer toeren dan een moderne 6 motor, dus dat helpt ook al niet
wat wel kan is een oude hoogtoerige 6 motor te nemen het type nummer ontschiet mij nu even, daar heb ik vroeger mee gereden dat gaat wel, maar rijd zeer nerveus.
laatste tip kijk even op de site van wijlen jeroen cats daar staan alle verhoudingen op en de max rpm per motor type
maar het beste is een moderne 6 motor te nemen met een 6 bak met trommels groot of klein maakt niet zoveel uit en nog beter is een am2 blok als je het kan vinden
en voor originalie tijd een motor uit een ak 400 met dito bak
nog iets anders een 4 motor maakt beduidend meer toeren dan een moderne 6 motor, dus dat helpt ook al niet
wat wel kan is een oude hoogtoerige 6 motor te nemen het type nummer ontschiet mij nu even, daar heb ik vroeger mee gereden dat gaat wel, maar rijd zeer nerveus.
laatste tip kijk even op de site van wijlen jeroen cats daar staan alle verhoudingen op en de max rpm per motor type
maar het beste is een moderne 6 motor te nemen met een 6 bak met trommels groot of klein maakt niet zoveel uit en nog beter is een am2 blok als je het kan vinden
en voor originalie tijd een motor uit een ak 400 met dito bak
2cv6 azu-b 250
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
wat ook nog kan is een moderne schijven bak te nemen, daar is makkelijker aan te komen en zijn in mijn ogen betrouwbaarder, en daarna om te bouwen naar trommels gewoon van de 4 bak die hebben de zelfde diameter als een 2cv6 bak dat klinkt moeilijk maar is goed te doen. dit opent tevens de mogelijkheid om een acadiane bak te nemen, die hebben een iets kortere overbrenging maar de zelfde topsnelheid ongeveer. kun je iets beter met de golfjes meekomen
2cv6 azu-b 250
ja schijven inbouwen zou ook mijn keus zijn
en heb ik met mijn 80er eend ook gedaan
heb de trommelbak nog jaren bewaard maar een paar jaar terug toch maar weggedaan
maarja pa is eigenwijs hè!
heb hem het verhaal net vertelt en hij wil het blokkie nu laten reviseren
het was al geen snel blokje en dat zal het ook wel niet worden
maar hij heeft geen haast dus dat is prima voor hem
en heb ik met mijn 80er eend ook gedaan
heb de trommelbak nog jaren bewaard maar een paar jaar terug toch maar weggedaan
maarja pa is eigenwijs hè!
heb hem het verhaal net vertelt en hij wil het blokkie nu laten reviseren
het was al geen snel blokje en dat zal het ook wel niet worden
maar hij heeft geen haast dus dat is prima voor hem
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin