Pagina 1 van 1

uitlaat monteren, altijd met uitlaatmontagekit?

Geplaatst: za 10 jul, 2010 23:52
door Charl
De titel zegt het al.
Gaat het meestal wel goed zonder pasta of kan je het beter altijd gebruiken?

Geplaatst: za 10 jul, 2010 23:55
door Punky
Ik gebruik altijd wel pasta. Weet je zeker dat het goed is.

Gebruik sindskort de verbeterde klemmen die verkrijgbaar zijn en dan is pasta niet meer nodig. Maar de huidige "originele" klemmen buigen al om als je ernaar kijkt. Prut dus.

Geplaatst: za 10 jul, 2010 23:58
door Charl
je bedoeld de klemmen uit zutphen? Heb ik!

Ze zijn alleen niet voor de 2e demper.
Of heb je daar ook speciale voor?

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 03:30
door Punky
Die klemmen vanaf de tweede demper werken wel. Die hoeven alleen de pijp wat dicht te knijpen. Gebruik ik ook geen pasta voor.

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 08:31
door WillemT
Wil je zo min mogelijk uitlaatgeuren in je eendje? Gebruik dan bij elke verbinding pasta. Je krijgt die tube toch nooit op...

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 08:54
door Charl
Ja, daar zit wat in, dan weet je zeker dat het goed is.
Typisch kneuterig moeilijk doen over een tube van 5 euro... :?

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 11:26
door Ramon
ik gebruik nooit kit, als je goede klemmen hebt, die met die slot bouten. dan kan je alles losjes monteren, dan motor starten en dan luisteren waar die nog lekt, en dan ga je met een hamer de klemmen rond tikken totdat ie mooi dicht is, steeds iets vaster draaien, dan gaat het nooit meer lekken, nadeel van pasta is dat het er ooit weer een keer uitkomt en dan is de bende weer lek, de klem 47 naar je tussenpijp is soms wel wat lastiger, daarom gebruik ik daar wel eens pasta

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 11:33
door Charl
ff iets anders,

he ramon, volgens mij heb je ik je eens gesproken bij de eendengarage in wormer over o.a een powertube.
Je wist er aardig wat van en ik vroeg me af of je weet welke maat sproeiers standaard goed gaan met een tube, aan een vermogensbankdag kom ik niet meer toe.
Ik heb een 18/26 carburateur.

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 11:37
door Ramon
is een beetje of topic, maar mijn advies is laat dit even doen door Sander of op de rollenbank professioneel met meet app.

als je meer vragen hebt graag via een PM
om dit topic niet te bevuilen

succes

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 11:44
door Charl
ja, waar.
Ik zal je persoonlijk mailen.

Back to uitlaatkit.

Geplaatst: zo 11 jul, 2010 15:21
door backfire
WillemT schreef:Wil je zo min mogelijk uitlaatgeuren in je eendje? Gebruik dan bij elke verbinding pasta. Je krijgt die tube toch nooit op...
klopt, want ik wilde de tube gaan gebruiken maar helaas, oerend hard, dus kliko.

Geplaatst: ma 12 jul, 2010 12:26
door thomaaas
Ik vind die pasta wel zulke rotzooi. Als je de uitlaat er weer eens af moet halen dan kun je een half uur staan te krabben :S Dus k zou t gewoon doen zoals ramon zegt gewoon losjes monteren en starten, luisteren, tikken, vastdraaien, luisteren, rondtikken etc. Dis veel beter en blijft veel langer dicht dan wanneer je je uitlaat volsmeert met die zooi en het trilt na een jaar weer los waardoor je uitlaat alsnog lek is.

Geplaatst: ma 12 jul, 2010 12:48
door backfire
Je moet het ook niet volsmeren, maar gewoon heel dun aanbrengen en dan methode van Ramon, dan vult pasta alleen kleine oneffenheden op en krijg je een perfect sluitende uitlaat.