binnenbekleding dyane 3 ruitjes

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
hero
Beginner
Beginner

binnenbekleding dyane 3 ruitjes

Bericht door hero » vr 30 jul, 2010 13:35

De binnenbekleding die tegen de zijkanten van de carrosserie van mijn dyane (3 ruiten) zit, zag er niet meer uit. Netjes verwijderd en vervolgens in de wasmachine. Resultaat: schitterend schoon, maar wel een tikkie gekrompen. Ben op zoek naar de exacte maten, het liefst een mal die ik als voorbeeld kan gebruiken om een nieuwe bekleding op maat te maken.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 30 jul, 2010 14:48

ik heb het ooit eens in pure bleek gelegd. Daarna ook heerlijk schoon, en niet gekrompen.
Verbruik: Afbeelding

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » vr 30 jul, 2010 22:04

Neem even een kijkje op het forum van de Dyane Verenging. Hier is volgens mij een onder hierover.

hero
Beginner
Beginner

Bericht door hero » zo 1 aug, 2010 12:30

Op de site van de dyane club gekeken. daar zijn ook mensen op zoek naar een goede mal. biedt dus helaas geen uitkomst.
De vraag is namelijk: hoe heb krijg je de goede pasvorm? Denk er over om met stevig papier een mal te maken en dit later uit te tekenen op de viltenstof

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » zo 1 aug, 2010 13:05

Ik heb je een PM gestuurd, misschien heb je daar iets aan .

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 1 aug, 2010 14:03

ik heb ooit eens een set gekocht tijdens de wm in schotland, was namaak, van een soort moderne auto interieur stof/tapijt. deze was ook te donker en voor de versie met derde zijruit. ik heb vilt gekocht en wilde die set gebruiken als mal. bleken er best verschillen te zitten tussen de linker en rechterzijde.

ik zit er over te denken de stof (vilt) er in te plakken (eventueel met een weer te verwijderen lijm) en dan aftekenen waar de stof afgesneden dient te worden. je hebt stift die na een uur ofzo vanzelf verdwijnt. bij de betere naaiwinkels / fournituren winkels te krijgen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

hero
Beginner
Beginner

Bericht door hero » wo 4 aug, 2010 08:33

Ben er inmiddels achter gekomen (dank je wel: Geert) dat er in duitsland de binnenbekleding is te verkrijgen bij www.treffpunkt-citron.de [Stoffverkleidung innen grau (m. 3. Fenster), 4-teilig, DYANE], vind alleen 65 euro een stevige prijs.
Wie heeft nog oude bekleding liggen, staat onbelangrijk. Deze wil ik dan overtrekken op vilt dat ik al heb gekocht. Gaat mij dus alleen om de pasvorm.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 4 aug, 2010 10:31

vind de prijs wel meevallen eigenlijk als het een gelijkende stof is tenminste. ik was al 25 euro kwijt voor alleen de wolvilt in gelijke kleur.
hou er rekening mee dat als je een oude bekleding gebruikt voor de pasvorm dat deze 9 van de 10 keer vervormd is en dus niet mooi meer past. dus eerst passen voor je m aftekent en uitknipt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

inde2cv
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door inde2cv » zo 12 dec, 2010 19:50

Heeft iemand al een mal?

Ik ben namelijk ook op zoek!... heb een enorm flexibele donkere vloerbedekking gevonden die zeer knipbaar is. Deze heb ik ook op de vloer liggen.

Plaats reactie