Lomax - problemen met ophangingstest in Belgie
Lomax - problemen met ophangingstest in Belgie
Hallo,
ik ben in Belgie bezig met de homologatieprocedure om een Lomax 224, die ik uit Luxemburg heb ingevoerd, ingeschreven te krijgen in Belgie. Alles is in orde enkel en alleen geraak ik niet door de keuring in Belgie omdat ik niet door de ophangingstest geraak ( Lomax is te licht ). Ik ben al 4x op de keuring geweest doch telkens hetzelfde resultaat ( niet goedgekeurd - onvoldoende wegcontact ). Ik kan proberen om vanalles in het voertuig te leggen maar dit wordt ook gecontroleerd, dus ik wil alles wettelijk correct in orde brengen. Het zou te maken hebben met een juiste afstelling van de veerpotten ??? Er steken al nieuwe schokdempers onder doch dit helpt ook niet.
Kan iemand me hiermee helpen of me zeggen hoe we zo een Lomax 224 perfect moeten afstellen om het wegcontact te verbeteren. ???
Dank u
Stefan
ik ben in Belgie bezig met de homologatieprocedure om een Lomax 224, die ik uit Luxemburg heb ingevoerd, ingeschreven te krijgen in Belgie. Alles is in orde enkel en alleen geraak ik niet door de keuring in Belgie omdat ik niet door de ophangingstest geraak ( Lomax is te licht ). Ik ben al 4x op de keuring geweest doch telkens hetzelfde resultaat ( niet goedgekeurd - onvoldoende wegcontact ). Ik kan proberen om vanalles in het voertuig te leggen maar dit wordt ook gecontroleerd, dus ik wil alles wettelijk correct in orde brengen. Het zou te maken hebben met een juiste afstelling van de veerpotten ??? Er steken al nieuwe schokdempers onder doch dit helpt ook niet.
Kan iemand me hiermee helpen of me zeggen hoe we zo een Lomax 224 perfect moeten afstellen om het wegcontact te verbeteren. ???
Dank u
Stefan
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
Een belgische keurmeester zat met hetzelfde probleem bij een gewone eend. Hij is toen met zijn collega op de dorpel gaan staan een links een rechts. Dat was voldoende. Kun je de auto niet laten testen met 2 inzittenden?
p.s. die kennis werkte op het keurstation bij Gent.
p.s. die kennis werkte op het keurstation bij Gent.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
schokbrekers
Ik heb dit probleem ook gehad met slecht wegcontact. De nieuwe Monroe schokbrekers heb ik vervangen door die van LIP (Q&H) en nu is het goed.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
jullie belgen moetten eens in opstand komen tegen jullie rdw.
ik hoor aleen mar ge eikel van ze.
ze doen moderene testen voor moderene auto's.
terwijl dit een klasieker is en destijds goed gekeurd is.
ik heb al heel wat belgies geit rijders gesproken en allemaal hebben ze problen met apk enz in belgie.
lijkt mij dat er iets niet klopt met regels voor type goed keuring.
ik hoor aleen mar ge eikel van ze.
ze doen moderene testen voor moderene auto's.
terwijl dit een klasieker is en destijds goed gekeurd is.
ik heb al heel wat belgies geit rijders gesproken en allemaal hebben ze problen met apk enz in belgie.
lijkt mij dat er iets niet klopt met regels voor type goed keuring.
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Anders kun je via www.2cvkitcarforum.com ook je vraag stellen. Daar is dit onderwerp ook behandeld.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 305
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 08:32
- Locatie: Turnhout ( Belgie)
Ik gebruik voor de keuring schokdempers van het merk "sachs", enkel voor de keuring,gaan er meteen terug onderuit, de wagen zo hoog mogelijk zetten,vorig jaar helemaal geen problemen mee gehad op de keuring,was zelfs heel goed.Kostprijs ongeveer 125€
Heb er wat foto's bijgedaan van het type: http://fotoalbum.seniorennet.be/michel0 ... ers_sachs/
Heb er wat foto's bijgedaan van het type: http://fotoalbum.seniorennet.be/michel0 ... ers_sachs/
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!
Gerard2cv schreef:Zijn de veerpotten juist gemonteerd?Van de voorte ophanging moet aan de veerpotzijde minimaal 5mm schroefdraad over zijn en aan achterzijde
moet tussen de schroefdraad en het rubber tegen de veerpot 0-2mm zitten
Controleer dit echt serieus.
Ik heb de potten gemonteerd zoals Gerard voorschrijft, dus 5 mm schroefdraad aan de voorzijde en 1 à 2 mm aan de achterzijde.
De veerpotten zijn dan echter niet met de hand rond te draaien.
Nu heb ik al het een en ander gelezen m.b.t. de veerpotten, en heb ik al vaker gelezen dat de potten met de hand te draaien moeten zijn.
Klopt dat, of is dit niet noodzakelijk?
Eendracht maakt macht.
Vastgeroest is niet mogelijk: het zijn gereviseerde veerpotten en schoongemaakte en geverfde stelbussen op een nieuw chassis.Gerard2cv schreef:Ja,als je 1-2mm ruimte heb zitten ze toch niet vast. Ik denk vastgeroest op de bussen.
Ik kan me wel voorstellen dat de stelbussen en plaatjes onder de rubbers wat dikker zijn geworden door de verflaag en daardoor stroever schuiven/draaien.
Misschien moet ik straks, als de eend is opgebouwd, eerst maar eens gaan rijden, zodat de boel door het heen en weer bewegen wat losser komt, en er dan nog maar eens naar kijken...
Eendracht maakt macht.