Pagina 1 van 2

2cv met electrisch drama

Geplaatst: do 12 aug, 2010 18:59
door serge
Ik heb sinds kort een 2cv special 1986 met het volgende probleem..

Ik heb de auto gekocht, kaal gemaakt en over laten spuiten. De kabelboom en het dashboard zijn de enige zaken die nog in de auto zijn gebleven.
Ik ben nu alles weer aan het monteren en merk dat er 3 draden in de motorruimte zijn afgeknipt..
Ook snap ik het bij de koplampen niet meer en ik heb daar geen foto van gemaakt..
Ik heb op de lamp-unit 6 draden zitten terwijl er maar 4 draden door het snoer binnenkomen. Op het werkplaatshandboek staat ook een schema waarop 4 draden schematisch zijn afgebeeld. Moet ik draden koppelen? Nu ik de instrumenten bekijk blijkt dat bij het indrukken van de ruitenwisserknop de wissers niet gaan werken maar dat de benzinemeter oploopt naar "vol"samen met een aanspringend dashboard verlichting. Hier is dus veel geknoeid door de vorige eigenaar....
Wie heeft er heel duidelijke foto's van deze soortgelijke bekabeling en of tips?

Geplaatst: do 12 aug, 2010 20:41
door AZL57
koplampen zijn gekoppeld 1x stadslichten, 1x dimlichten, 1x grootlicht en 1x massa.
Dus 4 draden.

Geplaatst: do 12 aug, 2010 22:14
door serge
Ik heb het inderdaad gezien. Ik moet een grijze van het dimlicht bij de grijze van het stadslicht aansluiten. Beide massa neem ik dus aan.. Is het zo dat alle grijze draden massa zijn? Ik heb bij mijn accu drie los geknipte grijse draden gevonden en en zijn nog wat andere draden waar een oogje aan geknepen is. Waar moeten deze naar toe? Heeft iemand misschien een foto?

Geplaatst: vr 13 aug, 2010 06:54
door tweeceevee
die 3 draden kunnen van je spanningsregelaar zijn. Nieuwe kabelschoenen erop knijpen en weer aansluiten. Die oogjes zijn waarschijnlijk de massadraden die op een m5 boutje moeten die op het schutbord zit boven je accu.

Geplaatst: vr 13 aug, 2010 07:12
door Gerard2cv
Op je lichtschakelaar komt natuurlijk geen massa, maar wel een claxon aansluiting.aan de knopkant op de hoge het dimlicht,naar het midden gelijk het grootlicht, ernaast het stadslicht,dan de 12V en tegen het stuur de claxon.Ik kom op 5 draden

Geplaatst: di 17 aug, 2010 10:09
door backfire
Ik heb even foto's gemaakt, hoop dat het duidelijk is.

Links van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... 81a2ee7665
Afbeelding

rechts van voren gezien
http://www.photoshop.com/accounts/e5b15 ... fb3a7e6a6c
Afbeelding

Geplaatst: ma 1 aug, 2011 15:23
door David
Als er veel aan geknipt/verbouwd is, is het misschien toch handig deze rte vervangen, het kan meer werk zijn om een verminkte te trachten te restaureren.

Greetz David :P

Geplaatst: ma 1 aug, 2011 18:44
door 2cvpieter
dat denk ik ook een nieuwe kabel boom baspaart heel veel ellende en is niet super moeilijk aan te sluiten, kost allen veel tijd

Geplaatst: di 2 aug, 2011 15:54
door David
Electrische ellende kan een bron van ergernis zijn/worden.

Als je nu bezig bent en het is idd echt een zooitje dan kun j het beter meteen goed aanpakken en er een andere inzetten.
Deze ziijn ook 2de hands prima te koop.

Succes !

Greetz David :P

Geplaatst: zo 16 jun, 2013 10:49
door BasvanEerden
Even topic afstoffen.

Ik zit bij de nieuwe 2cv met de kabelboom dat alles is aangesloten (club dashboard) en nog 4 stekkers over heb? Weet iemand wat er allemaal zit?

Geplaatst: zo 16 jun, 2013 12:56
door Thijs
Mistlamp en alarmlichten?

Geplaatst: zo 16 jun, 2013 23:40
door Maus0611
Enig idee waar ze heen gaan?

Geplaatst: ma 17 jun, 2013 06:43
door BasvanEerden
Daar hoop ik straks achter te komen als " de rest" is aangesloten en is nu nog onduidelijk. Maar het vermoeden is wel dat het om alarmlichten en mistlamp gaat.

Geplaatst: ma 17 jun, 2013 11:13
door RobM
in m'n vorige special bleven er achter het dashboard 1 of 2 stekkers over. Die waren voor het aansluiten van een alarmknipperautomaat met apart waarschuwingslampje. Vermoedelijk zijn daar in duitsland andere eisen voor dan in nederland. Deze stekkers bleven ongebruikt.

Gr Rob

Geplaatst: za 4 jan, 2014 12:27
door my 2cv is 2 fast 4 you
zou er hier nog eens iemand een foto'tje willen plaatsen van de route die de kabels lopen in een 2cv6 special uit 87 van de schakelaars en lampjes die naast het kamertje achter de snelheidsmeter zit . moeten die door een opening of prop ik die onderaan tussen m'n carroserie en het dashboard.