Pagina 1 van 4
Restauratie Mehari '78
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 11:49
door guido
na 3 jaar moeizaam bouten breken, uitboren, slijpen, schuren, schilderen, stukken kopen occasie maar vrijwel steeds gevolgd door stukken kopen nieuw, monteren, sleutel 11 vervloeken, merde aux boulons M7 et M9, aansluiten, met tussenin en op regelmatige basis een paar maandelange pauzes van 'ik ben het pokkebeu' is het een kwestie van dagen hooguit 2 weken en het is zover: KLAAAAAR!
Binnenkort hier een link naar Picasa, van wrak tot -al zeg ik het zelf- iets waar ik trots op ben!
Hier alvast een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=7fqUxOwMm9U
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 17:08
door Joos
Dag Guido,
ik heb de voorbijne 14 maanden iets gelijkaardigs gedaan aan de andere kant van de provincie (tijd voor een Méhari Club Limburg?

) en kan me helemaal vinden in je omschrijving
Nog effe doorbijten, de opbouw van de carrosserie is niet het leukste werk maar het is wel de laatste zure appel, binnenkort is het alleen nog genieten
Veel succes en alvast nen dikke proficiat!
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 19:00
door AZL57
Mehari club Limburg bestond al ooit aan de andere kant van de grens

Geplaatst: wo 18 aug, 2010 22:13
door brammie
ga door
houd vol
geef niet op
doe ik ook al 12 jaar

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 02:55
door tinouck
leuk ,weer een mehari topic.
Filmpje nog niet gekeken(doe ik later nog wel ff

)
suc6,zal het gaan volgen.
de foto's
Geplaatst: vr 20 aug, 2010 17:58
door guido
hier zijn de aangekondigde foto's
dat de volgorde niet klopt is duidelijk, begin met 1, dan 2...
het ultieme einde komt er nog aan over een week of twee.
http://picasaweb.google.be/guidovh
Geplaatst: vr 20 aug, 2010 22:07
door deusjevo
Mooie foto's, goed gewerkt!
Welk merk type banden zijn dit trouwens?

Geplaatst: za 21 aug, 2010 07:55
door guido
Michelin 135/15 M+S, maar per as een ander profiel. S89 en nog iets anders.
Vond dit stoer staan op de Mehari, en zonder afbreuk te doen aan de alternatieve merken vond ik dit net iets origineler.
Bovendien kunnen kopen aan een prijsje...
Over rijeigenschappen kan ik nog niets kwijt, moet er mijn eerste kms nog mee bollen maar daar werd elders al over geschreven
Geplaatst: do 26 aug, 2010 21:52
door guido
Joos schreef:Dag Guido,
ik heb de voorbijne 14 maanden iets gelijkaardigs gedaan aan de andere kant van de provincie (tijd voor een Méhari Club Limburg?

) en kan me helemaal vinden in je omschrijving
Nog effe doorbijten, de opbouw van de carrosserie is niet het leukste werk maar het is wel de laatste zure appel, binnenkort is het alleen nog genieten
Veel succes en alvast nen dikke proficiat!
Hoi Joos,
opbouw/opmaak van de buizenconstructie vh dak is aan de beurt. De buisjes zijn erg geroest en ga ze schuren, daarna menie en zwarte roestwerende verf maar twijfel of dit het schuren vd bache kan doorstaan. Evt krimpkous erover waar het kan, hoe heb jij dit aangepakt?
PS: heb je op Mehariclub de france opgemerkt bij de recencés, stuur je ook s wat foto's?
Geplaatst: do 26 aug, 2010 22:59
door Joos
Origineel zijn deze buizen
geelverzinkt, de mijne waren (vooral op de hoekjes achteraan) ook behoorlijk roestig en ik heb er gewoon een laagje hamerite opgezet. Die schuurt er zo weer af dus misschien is het verloren geld en moeite om dat kader helemaal vol te smeren met dure producten?
Mijn aanpak is niet echt een referentie omdat ik de renovatie van de auto helemaal anders heb aangepakt als jij de jouwe: ik heb voor structureel prima, maar uiterlijk "authentiek" gekozen. Dat mijn dakbuizenframe nog maar half in de hamerite staat kan dus niemand wat schelen.
Ik heb niet zo'n compleet fotoverslag bijgehouden als jou, maar hier zijn wel wat foto's te vinden:
http://www.facebook.com/album.php?aid=6 ... e11d082428
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... bd2098264d
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 3beec12db1
Ik kom binnenkort nog eens naar Leopoldsburg om bij te praten met een 2pk-zielsverwant en gele lampjes uit zijn voorraad over te nemen, als je dat leuk lijkt rij ik even langs..?
Geplaatst: vr 27 aug, 2010 09:12
door guido
Joos schreef:Origineel zijn deze buizen
geelverzinkt, de mijne waren (vooral op de hoekjes achteraan) ook behoorlijk roestig en ik heb er gewoon een laagje hamerite opgezet. Die schuurt er zo weer af dus misschien is het verloren geld en moeite om dat kader helemaal vol te smeren met dure producten?
Mijn aanpak is niet echt een referentie omdat ik de renovatie van de auto helemaal anders heb aangepakt als jij de jouwe: ik heb voor structureel prima, maar uiterlijk "authentiek" gekozen. Dat mijn dakbuizenframe nog maar half in de hamerite staat kan dus niemand wat schelen.
Ik heb niet zo'n compleet fotoverslag bijgehouden als jou, maar hier zijn wel wat foto's te vinden:
http://www.facebook.com/album.php?aid=6 ... e11d082428
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... bd2098264d
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 3beec12db1
Ik kom binnenkort nog eens naar Leopoldsburg om bij te praten met een 2pk-zielsverwant en gele lampjes uit zijn voorraad over te nemen, als je dat leuk lijkt rij ik even langs..?
Knap werk!
Zo moest de mijne er ook uitzien, maar gaandeweg veranderden de plannen.
Kom zeker s langs als je in de buurt bent, kunnen we een toerke rijden(-zie pm)
Geplaatst: ma 30 aug, 2010 06:24
door tinouck
Mooie foto;s Joos

@Guido :Succes met opknappen

Geplaatst: di 31 aug, 2010 21:43
door guido
vandaag bestuurderszetel bekleed en op rails geplaatst, binnenspatborden gemonteerd, stuurkogelhoezen (zeer nuttige tip in dit forum hierover), en nog wat gepruts links en rechts
zie erop tegen om aan de laatste loodjes te beginnen: electroknoop ontwarren/doormeten/hakken, handrem stellen, voorkant van de kas op hoogte zetten
inmiddels zijn we al zover:
http://www.youtube.com/watch?v=kn4vn6Ng ... re=channel
Poll:
maak ik er (would be) Azur van
laat ik haar in t'wit
shoot..
Geplaatst: wo 1 sep, 2010 10:56
door Yannick
Gij hebt volgens mij goeie buren

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 12:04
door guido
Yannick schreef:Gij hebt volgens mij goeie buren

beter een goede buur dan een verre vriend