Restauratie van de Eend van Roel - KLAAR!!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Eindelijk vandaag weer eens wat kunnen doen. De vooras zit er op, met nieuwe fuseepennen, spoorstokkogels en draagarmlagers. Nieuwe benzineleiding en remleiding gemonteerd, de achteras gemonteerd en de brandstoftank. Het begint zowaar weer op een auto te lijken
'
Ook nog 2 mooie goede spatborden gescoord:
'
Ook nog 2 mooie goede spatborden gescoord:
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Het chassis staat op de wielen (tijdelijke welleswaar), er ligt het een en ander bij een bedrijfje hier iets verderop om te stralen en te poedercoaten én ik heb vanmorgen de koets naar binnen gehaald.
De onderkant moet kaal (moet dat echt??). en de bovenkant geschuurd / gestraald. Ik kwam op mijn werk een klein straalapparaatje tegen, die blijken we te verkopen . Misschien komt ie nog van pas.
Wat zouden jullie doen? Helemaal kaal met afbijt en stralen of alleen de plekjes en naden aanpakken? Uiteraard wordt daarna de hele koets gespoten.
De onderkant moet kaal (moet dat echt??). en de bovenkant geschuurd / gestraald. Ik kwam op mijn werk een klein straalapparaatje tegen, die blijken we te verkopen . Misschien komt ie nog van pas.
Wat zouden jullie doen? Helemaal kaal met afbijt en stralen of alleen de plekjes en naden aanpakken? Uiteraard wordt daarna de hele koets gespoten.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik zou de onderkant wel kaal halen en ook, en dat is een rotklus, ALLE kitnaden wegsteken!!! citroen gebruikte een waterdoorlatende kit en hierdoor krijg je veel narigheid in die naden. die naden wil je goed laten drogen, waarschijnlijk zit hier toch flink wat roest, dit behandelen en weer afwerken. die kit steek je het beste met een electrische verfbrander en schroevendraaier/tandartshaakje, stanleymes ed weg
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb mijn cabine (helemaal) schoon/kaal gemaakt met een staalborstel op de haakse slijper....
Niet te harde borstels (heb de beste ervaring met goedkope op de jaar/markten).
Even wennen maar dan maak je het kaal zonder beschadigingen.
Veel troep, oor kleppen en bril zijn handig. Succes!
Niet te harde borstels (heb de beste ervaring met goedkope op de jaar/markten).
Even wennen maar dan maak je het kaal zonder beschadigingen.
Veel troep, oor kleppen en bril zijn handig. Succes!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Stralen van vlakke plaat lijkt me niet zo'n goed idee, vlakke plaat wordt langer als je 't straalt. Afbijt die achterblijft is ook niet zo'n goed idee inderdaad.... Tips blijven welkom!
Vanmiddag, tussen alle nieuwsgierigen door die me van mijn werk hielden, al een flink stuk gedaan:
Het is te doen, ik heb bij de doe-het-zelfzaak met de letter P een paar spulletjes gehaald en daar gaat 't best mee.
kleine tip, ga nooit met rode sweater en zwarte broek naar de doe-het-zelfwinkel met de letter P. Voor je 't weet wordt je voor personeel aangezien....
Mijn goede vriend de lasser heeft trouwens een plekje over het hoofd gezien...
Zat onder de witte kit, ook aan de binnenkant. Aan de buitenkant zit eerst een laag zwarte zooi, dan een laag witte underbodycoating en daaronder zit in de naden de beruchte kit.
Vanmiddag, tussen alle nieuwsgierigen door die me van mijn werk hielden, al een flink stuk gedaan:
Het is te doen, ik heb bij de doe-het-zelfzaak met de letter P een paar spulletjes gehaald en daar gaat 't best mee.
kleine tip, ga nooit met rode sweater en zwarte broek naar de doe-het-zelfwinkel met de letter P. Voor je 't weet wordt je voor personeel aangezien....
Mijn goede vriend de lasser heeft trouwens een plekje over het hoofd gezien...
Zat onder de witte kit, ook aan de binnenkant. Aan de buitenkant zit eerst een laag zwarte zooi, dan een laag witte underbodycoating en daaronder zit in de naden de beruchte kit.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Gebruiker
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo 24 okt, 2010 18:11
- Locatie: Voorthuizen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Het gaat niet zo snel, ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen de zaterdag maar en dan ook nog eens niet de hele zaterdag. Ook nu heb ik alles al weer opgeruimd omdat mijn zwager op zaterdag jarig durft te zijn en mij absoluut een biertje wil aanbieden
De onderkant is helemaal kaal geweest en is nu mooi zwart. Eerst 2 lagen RX5 en daarna 2 lagen RX10.
Ik heb nog wel een klein probleempje misschien, ik heb de naden langs de aanslagrubbesteun afgekit met 3M carrosseriekit (duur spul :-S). Eerst RX5, toen kit, toen RX10. Maar nu droogt de RX 10 zo goed als niet meer op.... Ik heb al een stuk weer schoongemaakt en RX5 over de kit aangebracht, dat laten drogen en toen RX10 er op. Maar dat maakt niet zo veel verschil, het droogt ook niet. Komt dat nog goed denken jullie?
Ik ben vanmorgen begonnen aan de binnenkant. De kofferbak. Alle kit uit de naden geprutst. Ik heb nu denk ik 10 liter meer kofferbakinhoud Citroën heeft niet bezuinigd op die rommel. Behalve glad maken had die kit op sommige plekken nog een andere functie volgens mij, namelijk plakken. Zoals onder de achterste rand, daar geeft het een bepaalde stevigheid aan de bodemplaat van de kofferbak.
Hoe kan ik het beste de laatste roestspikkeltjes daar weg krijgen? Fertan, RX5 o.i.d.? En moet daar dan ook weer kit tussen? Hoe zouden jullie dat doen?
Er komt onder de kit in de naden zo af en toe best wel wat narigheid te voorschijn. Op een plek stond in de naad onder de kit water...
Nog wat sfeerfoto's:
Het zal nog wel even duren voor ik de koets bij de spuiter heb, ondertussen heb ik natuurlijk al wel het e.e.a. kaal. Kan ik dat zo laten of moet ik daar een primer overheen spuiten?
Voor tips houd ik me aanbevolen!
De onderkant is helemaal kaal geweest en is nu mooi zwart. Eerst 2 lagen RX5 en daarna 2 lagen RX10.
Ik heb nog wel een klein probleempje misschien, ik heb de naden langs de aanslagrubbesteun afgekit met 3M carrosseriekit (duur spul :-S). Eerst RX5, toen kit, toen RX10. Maar nu droogt de RX 10 zo goed als niet meer op.... Ik heb al een stuk weer schoongemaakt en RX5 over de kit aangebracht, dat laten drogen en toen RX10 er op. Maar dat maakt niet zo veel verschil, het droogt ook niet. Komt dat nog goed denken jullie?
Ik ben vanmorgen begonnen aan de binnenkant. De kofferbak. Alle kit uit de naden geprutst. Ik heb nu denk ik 10 liter meer kofferbakinhoud Citroën heeft niet bezuinigd op die rommel. Behalve glad maken had die kit op sommige plekken nog een andere functie volgens mij, namelijk plakken. Zoals onder de achterste rand, daar geeft het een bepaalde stevigheid aan de bodemplaat van de kofferbak.
Hoe kan ik het beste de laatste roestspikkeltjes daar weg krijgen? Fertan, RX5 o.i.d.? En moet daar dan ook weer kit tussen? Hoe zouden jullie dat doen?
Er komt onder de kit in de naden zo af en toe best wel wat narigheid te voorschijn. Op een plek stond in de naad onder de kit water...
Nog wat sfeerfoto's:
Het zal nog wel even duren voor ik de koets bij de spuiter heb, ondertussen heb ik natuurlijk al wel het e.e.a. kaal. Kan ik dat zo laten of moet ik daar een primer overheen spuiten?
Voor tips houd ik me aanbevolen!
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Het kaal- en schoonmaken gaat gestaag door. Ik moet eigenlijk alleen de voorspatborden nog, maar ik heb er even geen zin an....
Vandaag heb ik de achterremmen vervangen, inclusief de lagers. Eend heeft lange tijd geen onderhoud gehad, dat was me al eerder opgevallen maar nu zag ik het weer.
De kroonmoer van het linkerachterwiellager had geen zin om los te komen. Dat moest ie wel van mij, juist dat lager maakte lawaai. Ik ben eigenwijzer dan zo'n stukkie ijzer, dus ik heb gewonnen Ik kan weer een klus van m'n lijstje strepen.
Ik werd geholpen door m'n zoon
zaten mooie slijtageplekken in het lager, die is goed gebruikt geweest.
Tussen de middag een stevige bruine boterham, met kroket
alles weer netjes gemonteerd en afgesteld.
En nu ligt er kippetje op de bbq te garen, dat kan slechter
Vandaag heb ik de achterremmen vervangen, inclusief de lagers. Eend heeft lange tijd geen onderhoud gehad, dat was me al eerder opgevallen maar nu zag ik het weer.
De kroonmoer van het linkerachterwiellager had geen zin om los te komen. Dat moest ie wel van mij, juist dat lager maakte lawaai. Ik ben eigenwijzer dan zo'n stukkie ijzer, dus ik heb gewonnen Ik kan weer een klus van m'n lijstje strepen.
Ik werd geholpen door m'n zoon
zaten mooie slijtageplekken in het lager, die is goed gebruikt geweest.
Tussen de middag een stevige bruine boterham, met kroket
alles weer netjes gemonteerd en afgesteld.
En nu ligt er kippetje op de bbq te garen, dat kan slechter
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Het gaat gestaag door, zo langzamerhand begint zich weer een Eend te vormen in mijn garage
Ik ben bijna zover dat alles naar de spuiter kan, nog een paar kleine dingetjes. Komt goed uit, want ik heb met de spuiter ergens in September afgesproken. Ondertussen is alle roest weggeschuurd, alle gaatjes dichtgelast, alle holle ruimtes volgespoten met ML, de onderkant van de koets staat in de RX5 / RX10 en onderbodycoating.
Ik ben bijna zover dat alles naar de spuiter kan, nog een paar kleine dingetjes. Komt goed uit, want ik heb met de spuiter ergens in September afgesproken. Ondertussen is alle roest weggeschuurd, alle gaatjes dichtgelast, alle holle ruimtes volgespoten met ML, de onderkant van de koets staat in de RX5 / RX10 en onderbodycoating.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 284
- Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Wie wil er mij even (komen) adviseren?
Ik zit een beetje in mijn maag met devoorspatborden, er vallen wat gaatjes in maar ik vraag me af of ze te redden zijn.
Er zijn nog wat meer plekjes...
Misschien op de (heen- of) terugweg van het Grenstreffen in Buurse richting het Westen?
Afslag Deventer Oost aan de A1 en dan een klein kilometer van de snelweg.
Ik zit een beetje in mijn maag met devoorspatborden, er vallen wat gaatjes in maar ik vraag me af of ze te redden zijn.
Er zijn nog wat meer plekjes...
Misschien op de (heen- of) terugweg van het Grenstreffen in Buurse richting het Westen?
Afslag Deventer Oost aan de A1 en dan een klein kilometer van de snelweg.
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques