Pagina 1 van 2

Al 10 jaar een S6 motor?

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 10:03
door Twécévé
Een vriend zat met zn iPhone te spelen en vroeg 'welk kenteken heb jij?'. Nadat ik dit gezegd had gaf hij aan dat ik dan een 2CV6 Club S6 heb. Ik vroeg: "S6, staat dat er echt?!?!?!?!" :shock: :shock: :shock:

Het stond er echt.

Bij mijn weten is een S6 motor een motor waar je euro 95 in kan gooien ipv 98/superplus. Dat zou betekenen dat ik al 10 jaar lang de verkeerde benzine erin gooi en dus ook al flink teveel heb uitgegeven. :evil:

Hoe kan ik aan de motor zien dat het idd om een S6 motor gaat? Papieren zeggen immers niet alles.

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 10:31
door AZL57
Ik heb een 83er daar gooi ik al 25 jaar loodvrij normaal in, nooit problemen gehad.

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 13:06
door backfire
Lees eens dit topic geheel door, goed leesvoer en met een verwijzing naar de lijst om te kijken welke motor je er in hebt.

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=376 ... =brandstof

Geplaatst: ma 6 sep, 2010 13:07
door Willem2
Op het typeplaatje van de motor staat een nummer.
Volgens het lijstje van Jeroen Cats kunnen de volgende motoren Euro 95 hebben:
A06/642
A06/644
A06/664.

Geplaatst: di 7 sep, 2010 20:34
door bartje2212
iets met een rood of zwart motortype plaatje; rood was dacht ik geen S6. Maar nummers als in de post van Willem2!

Ik heb zelf een 635 blokkie en die lust graag 98 benzine.

Geplaatst: di 7 sep, 2010 22:23
door PJ'74
Ik heb idd een rood plaatje met het nr Ao6/635, maar ik tankte(toen ie nog reed) euro 95... zo'n half jaar lang..
Als ik weer ga rijden 98 tanken dus!

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 15:26
door bartje2212
Ik merkte dat ie op 95 wel eens wilde pingelen of na dieselen. Met 98 loopt het net ff beter en trekt ie ook lekker.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 17:55
door backfire
nadieselen komt door vuilafzetting in je koppen, en misschien je ontsteking iets minder vroeg zetten.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 18:26
door Dyane
Je kan het ook zien aan de beplating om de koppen daar waar de bougies zitten (indien nog origineel) . Is dit rubber dan staat er vaak ook 602 in gestanst. Zie volgende foto:

Afbeelding

Anders is deze van ijzer.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 20:22
door Twécévé
Willem2 schreef:Op het typeplaatje van de motor staat een nummer.
Volgens het lijstje van Jeroen Cats kunnen de volgende motoren Euro 95 hebben:
A06/642
A06/644
A06/664.
met een doek het zwarte typeplaatje te lijf gegaan. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Juist, een S6 motor dus. Ahum, tsja, eeeeeuh.........

70.000 km op de teller toen ik dr kocht, nu 154.000 km op de teller. Dat is 84.000 km , gemiddeld 1 op 15 is 5.600 liter benzine maal ?? cent.

Zojuist de tank vol gegooid met Euro 95!

Ai ai daar kun je wel een ijsje van eten.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 22:21
door Joos
Twécévé schreef: 70.000 km op de teller toen ik dr kocht, nu 154.000 km op de teller. Dat is 84.000 km , gemiddeld 1 op 15 is 5.600 liter benzine maal ?? cent.

...

Ai ai daar kun je wel een ijsje van eten.
Daar kan heel 2cv.nl wel een ijsje van eten :lol:
Veel geluk nog met de ontdekking, je gaat je spaarrekening zien GROEIEN nu je 95 tankt :-)

Geplaatst: do 9 sep, 2010 09:07
door backfire
mmmh 5600 liter en een prijsverschil van ongeveer 8 cent zijn toch een heleboel ijsjes, wat daar kun je 4 orginele michelins voor kopen.

Geplaatst: do 9 sep, 2010 11:03
door AZL57
met ijs erin ;-)

Geplaatst: do 9 sep, 2010 16:54
door Twécévé
Tsja dat is dan zo'n 450 euro in die tien jaar. Geen al te beste belegging :lol:

Geplaatst: do 9 sep, 2010 18:51
door backfire
Belegging niet nee, besteding natuurlijk wel, want je hebt toch lekker kunnen rijden met je 2cv :lol: