Hallo Forummers,
Net nieuw hier: Rob en op zoek naar een eendenproject. Als het allemaal doorgaat zal ik me uitgebreid voorstellen.
Komende donderdag ga ik een eendje bekijken. Daar moet in elk geval een nieuwe chassis onder. Dat wilde ik op de officiele manier doen; vie de RDW. Heb ik een paar vragen:
-Is er bij een eend een nummer in zowel het chassis als de carosserie geslagen? Op de foto zag ik een stukje metaal tussen de voorstoelen kaalgemaakt; dat zal het carosserienummer zijn. Als dat zo is, staat er dan op het chassis ook een nummer?
-Heeft het motorblok een nummer en staat dat op kenteken? Er is al een ander motorblok inzezet; gaat dat bij de RDW ook problemen opleveren?
-deze eend heeft twee voorstoelen en niet een voorbank. nou heb ik als eens een vriend geholpen met de restauratie van een eend; daar zat een voorbank in. Vanaf wanneer is er met stoelen gewerkt?
Verder lijken de gegevens die nu bij de RDW bekend zijn te kloppen.
ik hoop dat ik na donderdag aan kan sluiten bij discussies over lasapparaten, soorten chassis, etc etc. ik heb er zin in!
Gr Rob
nummers en papieren
Hallo Rob,
Het chassisnummer kan bij de voorstoelen zowel in de koets staan als in het chassis zelf. Als het nummer onder de bijrijdersstoel staat is het hoogstwaarchijnlijk in het chassis, als het naast de bijrijdersstoel staat staat het hoogstwaarschijnlijk in de koets. Zie hier:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6489
Of een motorblok wissel problemen oplevert weet ik niet, volgens mij niet. Dat lijkt me echt sterk.
In een 2cv spécial zit een voorbank en in de 2cv club stoelen. Deze zijn gelijktijdig geproduceerd. Soms willen mensen liever een bank of twee stoeltjes en dan zetten ze het over, dat geeft in ieder geval geen problemen bij de RDW.
Succes met de zoektocht!
Het chassisnummer kan bij de voorstoelen zowel in de koets staan als in het chassis zelf. Als het nummer onder de bijrijdersstoel staat is het hoogstwaarchijnlijk in het chassis, als het naast de bijrijdersstoel staat staat het hoogstwaarschijnlijk in de koets. Zie hier:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6489
Of een motorblok wissel problemen oplevert weet ik niet, volgens mij niet. Dat lijkt me echt sterk.
In een 2cv spécial zit een voorbank en in de 2cv club stoelen. Deze zijn gelijktijdig geproduceerd. Soms willen mensen liever een bank of twee stoeltjes en dan zetten ze het over, dat geeft in ieder geval geen problemen bij de RDW.
Succes met de zoektocht!