Pagina 1 van 1

brilrubbers vervangen, lekkage blijft

Geplaatst: di 14 sep, 2010 13:22
door JohanB
Ik heb net mijn brilrubbers vervangen (+zuigerveren, honen, cilinderkoprevisie), maar het lekt nog steeds onder de rubbers aan de linkerkant.. :cry:
Nu zitten ze niet mooi in het midden van de passingen, is dat wel van belang en (niet goed opgelet) hebben de stoterbuisjes zoveel speling?

Geplaatst: di 14 sep, 2010 16:01
door AZL57
ja stoterbuisjes hebben speling. Zijn de veertjes ok die de rubbers aandrukken? Rubbers monteren met vloeibare pakking. Niet te veel want dan loopt het in de motor en dat is niet de bedoeling.

Geplaatst: di 14 sep, 2010 16:04
door achtpeter
Komt me bekend voor. Heb ooit ook lekkage langs een vernieuwd brilrubber gehad en achteraf bleek dat ik het niet goed gecentreerd had. Het rubber lag over het randje van het pasvlak in het carter. Gewoon half opnieuw beginnen: spruitstuk losdraaien, kop los, beter centreren en vooral opletten dat je brilrubber niet verschuift door het ongelijk aandraaien van de drie cilinderkopmoeren. Daarna het spruitstuk vastzetten, kop met het juiste koppel vast en uiteraard opnieuw kleppen stellen. En jawel: de buisjes van de stoterstangen hebben nogal wat ruimte.

Geplaatst: di 14 sep, 2010 16:40
door TB
Heb je de stoterbuisjes niet beschadigd met monteren? Dus een beetje ondersteund. Anders heb je de stoterbuisjes kapot geduwd tegen het carter.

Dan krijgen de brilrubbers de schuld, maar heeft het dus een andere oorzaak.

Alles maar weer los

Geplaatst: di 14 sep, 2010 21:12
door JohanB
Dank!
Samenvattend: ik ga alles dus maar weer losmaken en e.e.a. centreren met wat curil nadat ik de onderkant van de buisjes bekeken heb.
Maar eerst maar eens vroeg naar bed, ik wou het ding weer rijdend hebben; om half 5 's-ochtends onder de wol en 7 uur weer op moet niet te vaak voorkomen..