Remmen lopen vast [opgelost]
-
- Veelvuldig poster
Remmen lopen vast [opgelost]
Hallo iedereen,
Ik zit met het volgende probleem, bij mijn '68 er Dyane.
Als ik thuis vertrek zijn mijn remmen goed, ik heb genoeg vrije slag, en hij remt goed. en gelijkmatig.
naarmate de motor (of de remmen) warm worden, wordt de vrije slag korter. ook heb ik veel minder gevoel in de rem.
Ik heb ook al gehad dat de remmen volledig blokkeren.
Ik heb een enkel DOT4 systeem waar de olie al meer maal van vervangen is geweest.
Kan iemand mij helpen?
Ik zit met het volgende probleem, bij mijn '68 er Dyane.
Als ik thuis vertrek zijn mijn remmen goed, ik heb genoeg vrije slag, en hij remt goed. en gelijkmatig.
naarmate de motor (of de remmen) warm worden, wordt de vrije slag korter. ook heb ik veel minder gevoel in de rem.
Ik heb ook al gehad dat de remmen volledig blokkeren.
Ik heb een enkel DOT4 systeem waar de olie al meer maal van vervangen is geweest.
Kan iemand mij helpen?
Laatst gewijzigd door TimVS op ma 8 nov, 2010 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn je remcylindertjes ok? Ik had eens gereviseerde exemplaren, die deden het prima tijdens montage en test maar bij ieder ritje liepen ze vast. Het bleek dat ze teveel speling hadden en daardoor konden de zuigertjes kantelen en bleven ze hangen. Nieuwe erin en weg was het probleem. Ik heb zeker tien keer het spul uit elkaar gehad....totdat ik het vond.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
Er zit een heel klein retour gaatje in de hoofdrem cilinder.
Waarschijnlijk is deze verstopt, daardoor kan de door warmte uitzettende remvloeistof niet terug in het reservoir.
Vroeger precies hetzelfde gehad.
Let op, het is niet het grotere gat aan de achterzijde,
maar een echt heel klein gaatje aan de voorzijde van de aansluiting van het reservoir aan de hoofdremcilinder.
Waarschijnlijk is deze verstopt, daardoor kan de door warmte uitzettende remvloeistof niet terug in het reservoir.
Vroeger precies hetzelfde gehad.
Let op, het is niet het grotere gat aan de achterzijde,
maar een echt heel klein gaatje aan de voorzijde van de aansluiting van het reservoir aan de hoofdremcilinder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
Zelfs bij een nieuwe is het gaatje bijna niet te zien.
Met een staalborstel draadje kan je het misschien doorprikken.
Vorige maand heb ik een nieuwe hoofdrem cilinder in mijn 18PK gemaakt, de oude lekte al na 40 jaar.
Bij die oude heb ik vroeger een nieuw gaatje geboord, het originele gaatje was niet meer te vinden.
De 1mm waarmee ik dat geboord heb bleek eigenlijk zelfs iets te groot,
het 'pompen'om het pedaal hoog te krijgen als de remmen wat versleten zijn werkte bijna niet.
Met een staalborstel draadje kan je het misschien doorprikken.
Vorige maand heb ik een nieuwe hoofdrem cilinder in mijn 18PK gemaakt, de oude lekte al na 40 jaar.

Bij die oude heb ik vroeger een nieuw gaatje geboord, het originele gaatje was niet meer te vinden.
De 1mm waarmee ik dat geboord heb bleek eigenlijk zelfs iets te groot,
het 'pompen'om het pedaal hoog te krijgen als de remmen wat versleten zijn werkte bijna niet.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,