Pagina 1 van 1
remankerplaat
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 22:58
door mattheus
de remankerplaat van mijn AZU (met trommels dus) heeft een totaal afgedraaide stelmoer voor de remstelnok; er past geen sleutel meer op.
Nu wil ik de remankerplaat vervangen door een met goede stelmoeren.
Vraag: hoe vervang ik zo'n remankerplaat ??
De remankerplaat zelf zit vast met 6 moeren, dat is geen probleem, maar om de plaat eraf te halen zit de flens van de andrijfas in de weg en die zal er af moeten, maar hoe?? Direct achter de flens zit een grote metalen ring, maar die heeft geen zeskant; hoe krijg ik die los ??
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 23:44
door AZL57
als je de moeren van de remankerplaat losdraaid komt ook die flens mee naar buiten, ik meen dat binnen een moer op de flens zit die zul je even moeten demonteren en dan de ankerplaat wisselen. Let even op de papieren pakking tussen flens en bak.
Kijk ook even op blz 55 en 75
http://guillon2cv.free.fr/documents/alb ... index.html
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... 0_l800.jpg
remankerplaat
Geplaatst: do 7 okt, 2010 22:59
door mattheus
het gaat om mijn AZU 1975 met 2CV4-motor + versnellingsbak.
de ankerplaat kan na het verwijderen van de 6 moeren, een eindje naar voren geschoven worden.
Toen kon ik goed bij de beschadigde stelmoer komen; deze ga ik proberen bij te vijlen of er evt een nieuwe grotere moer aan vast lassen.
Geplaatst: do 7 okt, 2010 23:39
door AK350
De volgende tip lijkt mij ook handig:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=944 ... highlight=
even de handel er af slijpen , en het nokje er af slijpen.
dan bij de gamma een m10x25 bout kopen , en twee M10 moeren.
de bout voorzien van de standaard veerring , door de ankerplaat steken , een moer aan de binnenkant er op.
dan het nokje er op, de tweede moer er op en aandraaien, en je bent klaar , zou niet langer als een half uurtje moeten duren.
als bijkomend voordeel heb je nu een 17 mm kop er aan zitten , dus loop je niet meer het risico het zeskant rond te draaien.