Pagina 1 van 5
Acadiane, de klus is begonnen.
Geplaatst: zo 10 okt, 2010 19:02
door renate
Hallo allemaal.
Hier wat meer over mijzelf, voor diegene die het gemist heeft:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9752
Omdat de aca toch maar blauwe walmen bleef geven ondanks dat er nu de derde olievulpijp op zit, denk ik dat het met de zuigerveren te maken heeft.
Dus als ik de boel uit elkaar haal kan ik net zo goed gelijk de hele revisie doen.
Start ontmanteling:
"FF" de spullen uit de weg leggen:
Het hart is eruit:
De versnellingsbak zit er nog in, daar komt een hele andere voor omdat deze gilt en krijst dat het een lieve lust is.
En hier ligt mijn klusje voor de komende weken:
Tot zover het begin, wordt vervolgd.
Greetzz Renate.
Geplaatst: zo 10 okt, 2010 20:12
door Jeroen-citroen
goed begin is het halve werk

Succes

Geplaatst: do 14 okt, 2010 23:16
door renate
Dank je Jeroen -Citroen.
Even het topic met plaatjes opleuken.
Het motortje van de aca ligt nu op de werkbank voor demontage, en zoals je kunt zien. Niet voor niets:
dit bijvoorbeeld is het spruitstuk:
Inlaat bagger vet, en uitlaat zwaar aangeslagen. Vanavond maar eens een begin gemaakt aan de schoonmaak werkzaamheden.
Voorlopig resultaat:
Wordt vanzelfsprekend vervolgd.
Greetzz Renate.
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 09:39
door Punky
Ziet er goed uit. Foto-topics zijn altijd leuk om te volgen.
Suc6
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 10:28
door dyane_maniac
mag ik je een tip geven, als je de voorschermen loshaalt, kun je het beste de binnen, buitenschermen en de driehoekjes aan elkaar laten zitten. je moet dan de drie schroeven van de driehoekjes loshalen aan de achterkant. het makkelijkst hiervoor is even de deuren er uit te tillen.
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 19:27
door renate
@Punky: bedankt, ik zal zoveel mogelijk met fotomateriaal dit topic up to date proberen te houden.
@Dyane_maniac: Bedankt voor de tip, maar in mijn geval maakte het niet zoveel uit omdat die idioot grote en zware spiegels er op zitten. Die zitten met bouten door de 3hoekjes én de koets heen en die wilde ik ff laten zitten. Vandaar.
Greetzz Renate.
Geplaatst: vr 15 okt, 2010 20:03
door dyane_maniac
oja het is net te zien op de foto's.

Geplaatst: za 16 okt, 2010 19:15
door renate
Vandaag weer even bezig geweest met het motortje. Met zoals altijd mee- en tegenvallers.
Eerst de tegenvallers:
1. De oliekoeler was erg vervuild en bij het demonteren draaide ik één van de buisjes af.
2. Het onderhoud wat er aan de motor gepleegd is, is niet zo goed als ik gehoopt had. De olie die ik 300km geleden ververst heb kwam er alweer als een dikke drab uit.
Het roken kwam waarschijnlijk door de combinatie lekke/verstopt oliekoeler en versleten zuigerveren.
De vet geslagen cylinderkoppen:
Dan de meevallers:
1. Ik hoef de oliekoeler niet de te reinigen want daar komt een andere voor
2. ik haal het blok niet helemaal uit elkaar omdat het er nog goed uitziet, en geen speling of stroeve momenten in de krukas zit. En alle keerringen zijn nog schoon en droog, voor zover ik dat heb kunnen zien.
Dat scheelt al met al toch weer een dag werk.
Zo staat het er nu bij:
Greetzz Renate.
Geplaatst: za 16 okt, 2010 20:47
door 2cvpieter
misschien een zinloze opmerking, maar sleutelt het het niet makkelijker en schoner als je eerst het blok had schoon gespoten met de hogedruk reiniger, verder leuk verhaal en respect zover ben ik nog niet geweest open hart operatie
Geplaatst: za 16 okt, 2010 23:43
door dyane_maniac
ik zou toch wel de keerringen vervangen! hiervoor hoeft het blok niet gesplitst te worden. alleen voor de achterste, het vliegwiel eraf
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 11:46
door renate
@2cv pieter: ja dat had beter geweest maar daar had ik even de mogelijkheid niet voor, nu weegt ie minder en is het wat makkelijker om 'm te verplaatsen.
Tis wat meer/lastiger werk maar ja.
@dyane_maniac: dank voor de tip
Greetzz Renate.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 12:27
door dyane_maniac
ja, nu kun je er makkelijk bij, de keerringen kosten niet veel en het is zo vervelend als je binnen korte tijd weer het blok er uit moet halen als ie daar toch olie op lekt. nu is het wel zo dat de voorste keerring vervangen kan worden zonder het hele blok te demonteren. met name die achter het vliegwiel is lastig te bereiken. maar als ze op de kerringen gaan lekken kan het snel gaan. zo heb ik een keer ruim een halve liter moeten bijvullen op een ritje amsterdam-groningen vv. als ie bij de keerring achter het vliegwiel gaat lekken slingert de olie ook overal heen. ook op de rem schijven!
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 19:18
door renate
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 20:18
door dyane_maniac
Leuk die r4! geweldige autootjes. ik merk onderweg dat r4 en eend/dyane/aca rijders ook wel wat met elkaar hebben.
Geplaatst: zo 17 okt, 2010 20:48
door Jeroen-citroen
Mooi viertje met dat oude grilletje
