Mijn eerste post op dit forum. Ik zal er maar meteen bijzeggen dat ik een leek ben in motor/auto - techniek.
Heb een Citroën Dyane weten te bemachtigen.
Deze staat echter al 15 jaar stil. Woensdag met een vriend, die in zijn weekends bij een garage werkt, hem eens proberen starten.
Volgende dingen hebben we gecontroleerd: motorolie, toevoer benzine, choke, bougies, luchtfilter. Dit zag er allemaal goed uit.
Eerst eens proberen starten met batterij van andere auto, want batterij van de Dyane is er helemaal aan. Hij kreeg blijkbaar te weinig vermogen aangezien de startmotor maar op een laag pitje draaide.
Ook enkele malen geprobeerd via de slinger, zonder succes echter.
Hierna zijn we er een powerbooster gaan bijhalen. Dit klonk al heel wat beter. Je hoorde dat de motor bijna op gang begon te komen.
Plots na een 4de keer proberen ging dit echter niet meer en kon je zelf niet meer met de slinger draaien. Er is dus iets vastgelopen.

De garagist waarbij mijn vriend werkt zei mij dat hij dit ook al eens heeft gehad bij een 2cv en dat hij dit opgelost heeft door heel wat kruipolie in de cilinder te spuiten.
Iemand hier met een gelijkaardige ervaring? Ik zou graag een tweede mening hebben.
Alvast bedankt!