nieuwe euro 95???

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

nieuwe euro 95???

Bericht door björn » do 26 mar, 2009 13:15

ik hoor al 2 dagen dat shell met en nieuwe euro95 gaat komen en de oude er uit gaat
wat heeft dit voor invloet op de eend motor??
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 26 mar, 2009 13:20

Niets, Octaangehalte blijft hetzelfde.

http://www.shell.nl/home/content/nld/ab ... 00309.html

voor meer info
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » do 26 mar, 2009 13:24

ok het zal wel weer duurder zijn
mooi excus voor ze
edit dus niet valt me nog mee ook
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 26 mar, 2009 13:45

Ik heb de afgelopen 3 maanden (3600km) mijn benzine verbruik ik een excel document gezet. Als die nieuwe benzine er is zal ik die gaan tanken als hij echt het zelfde kost. Dan kan ik na een 3600 km vergelijken. Zo kijg je een goede vergelijking over een langere tijd. Zo maar 1x een tank bijhouden heeft geen zin er zit altijd verschil in het verbuik net of je een stuk snelweg hebt gehad of even een keer hebt zitten planken. Het schommeld mommenteel tussen de 1:12 en 1:12,7. En dat verschil is al groter dan die 1 liter die ze zeggen te besparen op een tank. Ik rijd dan nu wel in een marbella maar dat maakt voor de vergelijking niet uit natuurlijk.

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 26 mar, 2009 14:36

Heb ik ook gehoord, die benzine komt naar verwachting a.s. woensdag over een week op de markt!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 26 mar, 2009 16:25

Erikjan schreef:Ik heb de afgelopen 3 maanden (3600km) mijn benzine verbruik ik een excel document gezet. Als die nieuwe benzine er is zal ik die gaan tanken als hij echt het zelfde kost. Dan kan ik na een 3600 km vergelijken. Zo kijg je een goede vergelijking over een langere tijd. Zo maar 1x een tank bijhouden heeft geen zin er zit altijd verschil in het verbuik net of je een stuk snelweg hebt gehad of even een keer hebt zitten planken. Het schommeld mommenteel tussen de 1:12 en 1:12,7. En dat verschil is al groter dan die 1 liter die ze zeggen te besparen op een tank. Ik rijd dan nu wel in een marbella maar dat maakt voor de vergelijking niet uit natuurlijk.
zou het nog uitmaken voor het verbruik of het zomer / winter is???
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 26 mar, 2009 20:31

Ja behoorlijk. Op een franse site hebben ze dat eens getest. Het gemiddelde verbruik liep door het jaar uiteen van 1:9 tot 1:16. Kouder meer, warmer minder.
diverse Citroens, wat anders.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 26 mar, 2009 22:11

AZL57 schreef:Ja behoorlijk. Op een franse site hebben ze dat eens getest. Het gemiddelde verbruik liep door het jaar uiteen van 1:9 tot 1:16. Kouder meer, warmer minder.
Dat onderzoek is gemakkelijk onderuit gehaald toendr tijd.

Winter, donker en koud, en de test auto was niet voorzien van airco.

Dus, in de winter, veel verwarming aan, met name achterruitverwarming,
ruitenwissers worden veel vaker gebruikt, lichten veel meer aan dan in de zomer (het is in Frankrijk bv niet verplicht overdag met verlichting aan te rijden) en niet te vergeten dat 90% van de mensen hun wagen starten voordat ze de auto sneeuw of ijsvrij maken. Al dit is buiten beschouwing gelaten in deze seizoenstest.

Ik verzin dit niet, maar stond een hele tijd geleden in het boekje van de ANWB, daar hadden ze het ook over zo'n test, en het is gemiddeld zo dat er in de winter meer brandstof wordt verbruikt. Bij auto's met airco en in erg warme zomers in tegenstelling tot weer koudere (met evt. meer neerslag) is het resultaat weer heel anders.

De conclusie was dan ook meer dat er naar buitentemperatuur gekeken zou moeten worden bij dergelijke tests dan het afgaan op seizoenen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 26 mar, 2009 22:53

Dan wordt mijn test redelijk betrouwbaar, aangezien ik altijd met licht op rijd en de ventilator van de kachel draait ook standaard op stand 1. Hoger is niet nodig en op stand 1 hoor je hem niet dus blijft hij aan staan. De temperatuur wordt geregeld met een mechanische klep dus warm of koud scheelt niets in benzine verbruik. Blijven alleen de ruitenwisser en achteruit verwarming over.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 27 mar, 2009 19:51

als ie maar niet op 1 april op de markt komt.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 27 mar, 2009 21:05

Als de prijs hetzelde blijft EN er ontstaat geen motorschade dan heb ik dr geen problemen mee. Ik mag hopen dat shell het uitgebreid heeft getest want veel mensen zullen dit gaan tanken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4999
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 27 mar, 2009 21:13

De test die ik bedoelde was met een eend gedaan door iemand van de elzas-2cv club.
diverse Citroens, wat anders.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 27 mar, 2009 23:01

AZL57 schreef:De test die ik bedoelde was met een eend gedaan door iemand van de elzas-2cv club.
Geinig, want het is ook toen gedaan door renault of peugeot. En daar was toen een vraag over in de kampioen en een reactie van de redactie van dat blad, vandaar mijn antwoord...............

Zou het dan liggen aan schraler weer, minder vocht in de lucht ofzo?
Ik weet van mijn brommer nog, dat als ik in de zomer over water reed (brug over de maas) dat kreng opeens echt gang kreeg, en daarna weer inzakte.
Ook met vochtige lucht, net wel net geen mist zeg maar liep die brommer als een gek
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 30 mar, 2009 11:03

heeft het met die brommer niet te maken met het feit dat als het een beetje heiig is of boven de maas dat de temperatuur koeler is???
met koelere lucht zit er meer zuurstof in de lucht en kun je dus ook meer verbrander waardoor er meer energie vrij komt???
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 30 mar, 2009 11:08

Dat effect zul je wel met meerdere voertuigen kunnen merken. Koude lucht is beter voor je verbranding dan warme lucht.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie